If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
De active is niet alleen voor actieve gitaren, maar ook voor effectenbakken. Deze sturen vaak een sterker signaal uit dan alleen gitaar, dus om je versterker nog langer heel te houden is het verstadnig hier rekening mee te houden.
Hi en Lo heeft inderdaad dezelfde functie als active/passive. Ik zou voor de zekerheid even kijken in de gebruiksaanwijzing van je versterker of op de internetsite van de fabrikant. Je brengt me nu zelf even aan het twijfelen of Hi bedoeld is voor sterke ingangssignalen of dat het juist de zwakke signalen versterkt.
Hi en Lo heeft inderdaad dezelfde functie als active/passive. Ik zou voor de zekerheid even kijken in de gebruiksaanwijzing van je versterker of op de internetsite van de fabrikant. Je brengt me nu zelf even aan het twijfelen of Hi bedoeld is voor sterke ingangssignalen of dat het juist de zwakke signalen versterkt.
Dat dacht ik dus ook altijd, als ik met mijn Gibson Les Paul op zown knakebak speel, dan is dat bij low altijd clean geluid, maar bij high juist meer gane. Maar mijn Marshall thuis heeft maar 1 ingang, maar wel een aparte effecten loop.oh hehe ik dacht altijd dat die hi & lo gewoon hoge of lage gain was
Plueer geeft dus zonder het te weten het antwoord:
High geeft meer gain, dus voor passieve elementen en dus Low voor actieve elementen (of zo'n digitaal voorversterker-ding). Als je je actieve-pickup-gitaar in de high input steekt, kan dat prima, zal je versterker een zorg zijn, maar je krijgt je geluid waarschijnlijk niet clean. Wel leuk voor ultieme gain.
High geeft meer gain, dus voor passieve elementen en dus Low voor actieve elementen (of zo'n digitaal voorversterker-ding). Als je je actieve-pickup-gitaar in de high input steekt, kan dat prima, zal je versterker een zorg zijn, maar je krijgt je geluid waarschijnlijk niet clean. Wel leuk voor ultieme gain.
Hmmm, ja ik ben een passive bas, zal ik hem dan voortaan in de Hi knallen? Omdat een passive bas kennelijk een low-output level heeft?
Thanx voor de reply's tot zover
Thanx voor de reply's tot zover
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Verwijderd
Het heeft tog ook met de elementen die je gebruikt te maken omdat humbuckers een veel hogere output hebben dan single coils... Dus als je een single coil gitaar hebt (fenders enzo) dan druk jem in de high. Maar als je hummbuckers (Gibson) heb druk je hem in de low, of als je veel gain wil in de high.
Pagina: 1