Wat is eigenlijk de reden dat een monitor zo 'ernstig' klikt bij het wisselen van resolutie.... En kan dit kwaad, als dit meerder malen achter elkaar wordt herhaald?
Het is een of ander relais, maar wat het precies doet weet ik helaas ook niet. Ik denk het hoogspanningsgedeelte aan/uitzetten...
Verwijderd
Is best wel een irritant geluid. De monitor is namelijk het luidste onderdeel van mijn complete systeem, ongelooflijk maar waar
Dat klikken wat je hoort is volgens mij een relais dat klikt.
Lijkt mij niet dat dat kwaad kan, zolang je maar niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week van resolutie veranderd
Lijkt mij niet dat dat kwaad kan, zolang je maar niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week van resolutie veranderd
op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.
Verwijderd
Wat me ook opvalt naast het klikkende geluid dat de monitor maakt, is dat het beeld enigzins vervormd is na het aanzetten. Maar na een aantal minuten is het beeld weer perfect... best vreemd vind ik
dan mag jij niet klagen.... Ik heb er namelijk ook een behoorlijk setje boxen bij!Op donderdag 15 november 2001 01:52 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Is best wel een irritant geluid. De monitor is namelijk het luidste onderdeel van mijn complete systeem, ongelooflijk maar waar
Ik dank uOp donderdag 15 november 2001 01:55 schreef wildmedia het volgende:
'gegraasd'is met een 'd'
nooit goet opgelet tijdens het vak Nederlands
op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.
Zou die klikken op den duur de hoofdfactor zijn bij het verslijten van je monitor?
Ik zou zeggen bel de kliklijn ff....0800-kliklijn.....Op donderdag 15 november 2001 02:00 schreef Moon het volgende:
Zou die klikken op den duur de hoofdfactor zijn bij het verslijten van je monitor?
Nee ff serieus............ik weet het niet.
Lekker hulpvolle reply:)
Handtekening
Verwijderd
Waarom plaatje je 'm dan, vraag ik me wel eens af.Op donderdag 15 november 2001 02:23 schreef Balboa het volgende:
Lekker hulpvolle reply:)
Het is ook geleefd, met een d van dirkOp donderdag 15 november 2001 01:57 schreef Gumbo het volgende:
[..]
Ik dank u
nooit goet opgelet tijdens het vak Nederlands
Posts nodig?Op donderdag 15 november 2001 07:43 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Waarom plaatje je 'm dan, vraag ik me wel eens af.
Maareh.. ff terug to topic...
Dat klikken komt door het schakelen van de interne electronica van de ene in de andere stand. Elke CRT - monitor maakt 'vreemde' geluiden bij het switchen tussen resoluties omdat de mechanische onderdelen versteld moeten worden. Dit gaat niet via motortjes maar elektronisch dus gaat alles via klikjes etc.
Dat klikken komt door het schakelen van de interne electronica van de ene in de andere stand. Elke CRT - monitor maakt 'vreemde' geluiden bij het switchen tussen resoluties omdat de mechanische onderdelen versteld moeten worden. Dit gaat niet via motortjes maar elektronisch dus gaat alles via klikjes etc.
Het is de hoogspanning die af en aangschakeld wordt bij het wisselen van resoluties en degaussen. Compleet onschadelijk naar mijn weten.
Meh ...
denk je daarover na? hoe bedoel je breinverspillingOp donderdag 15 november 2001 07:43 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Waarom plaatje je 'm dan, vraag ik me wel eens af.
dat klikken lijkt me niet echt slijtage denk, het aan en uitzetten van de power knop op de monitor slijt nog het meest
dat klikken heeft denk te maken met krachtveld dat je kannonaanstuurt, aangezien dat "krachtveld" zich moet verstellen, netzoals je DEGAUS(de NL vertaling="Demagnetiseren") gebruikt. dus een soort ontlading wat je hoort, kan geen kwaad, waarom zou je anders reso's kunnen veranderen?
dat klikken heeft denk te maken met krachtveld dat je kannonaanstuurt, aangezien dat "krachtveld" zich moet verstellen, netzoals je DEGAUS(de NL vertaling="Demagnetiseren") gebruikt. dus een soort ontlading wat je hoort, kan geen kwaad, waarom zou je anders reso's kunnen veranderen?
Pagina: 1