Toon posts:

geheugen probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een een dimmetje gekocht van 256 mb sdram 133 mhz.
Nadat ik die in mijn pc heb geïnstalleerd dan werkt mijn systeem niet meer naar behoren. Er crasht altijd een programma tijdens het opstarten van mijn pc en na verloop van tijd crasht heel het systeem. Geen van die dimmetjes is kapot. Het vreemde is dat mijn systeem perfect werkt als ik een van de dimmetjes weghaal. Kortom het systeem werkt wel bij 512 mb maar niet bij 768 mb. Mijn moederbord ondersteunt ongeveer 1,5 gb aan geheugen. weet iemand waarom het niet werkt.

mzzl
|:(

Verwijderd

Welk os gebruik je? Een met een win9x kernel? Dan kan het kloppen, die kunnen niet zo goed overweg met meer dan 512!

Heb je win2k ofzo: Dan zou ik zeggen dat je iets geoverklocked hebt, wat diet nieuwe geheugen niet aankan.

3e optie, dat geheugen is gewoon kapot. Heb je het al alleen met die nieuwe 256mb geprobeerd, kijken of ie dan nog die problemen geeft!?

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik draai win ME. het geheugen is niet kapot. het systeem werkt niet meer naar behoren en verloop van tijd helemaal niet als ik 768 mb aan geheugen heb zitten . zodra ik een willekeurige eentje eruit haal dan doet het wel. Ik heb zelfs die nieuwe geheugen bij een vriend getest en daar deed het geheugen wel. dus aan het geheugen ligt het denk ik niet aan.

mzzl

Verwijderd

Ondersteunt je mobo het nieuwe geheugen wel. Of zijn ze wel compatible met elkaar?

Verwijderd

Iemand hier die voor mij ff kan bevestigen dat windowsME ook niet echt met meer dan 512mb overweg kan?! Ik dacht namelijk dat dat zo was, maar weet niet zeker!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

de combi moederbord en geheugen ligt het niet aan. Er zit dan geen logica, want had voorheen namelijk een 2keer een dimmetje van 256mb van het merk spectec en Siemens Quote.
Heb vandaag nog een gisteren nog een Siemens quote dimmetje gehaald. Welke dimmetje ik weghaalt het dan doet het wel en als alle drie erin zitten dan is het drop dead PC.

mzzl
8-)

Verwijderd

Ga eens windows2000 ofzo draaien, zal je zien dat het is opgelost ;)

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 01:53 schreef Flipke het volgende:
Iemand hier die voor mij ff kan bevestigen dat windowsME ook niet echt met meer dan 512mb overweg kan?! Ik dacht namelijk dat dat zo was, maar weet niet zeker!
Kan best. Heb zelf een 98-bak met 768MB RAM. Moet je eens kijken: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q181/8/62.ASP

Verwijderd

Oke, i was wrong, sorry ;) Maar moest je daar dan soms bepaalde instellingen voor maken? Die asp van mickeysoft is weer eens uiterst vaag ;) of het is al laat.. dat kan ook :D

Verwijderd

regeltje hex toevoegen in win.ini, staat al voorgerekend voor alle voorkomende geheugenhoeveelheden, stelt geen ruk voor.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hoi,

Ik kwam even Hoi, zeggen. Ik dacht dat Boogieman dat wel leuk zou vinden. Ik raad hem meteen aan het Hoi, nooit meer te gebruiken ;)

Ligt het er niet gewoon aan dat je Merk A op 133 cas2/2/2 had lopen en nu het nieuwe Merk B reepje dat gewoon niet kan trekken?

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1