Toon posts:

Epox 8kta3+ en Athlon XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

is er iemand van jullie die weet of de nieuwe athlon XP processor op de epox 8kta3+ stabiel wil draaien?
De nieuwste bios ondersteunt 'm namelijk wel, maar op de site van epox USA staat ie nog niet op de cpu recommendation list --> ftp://ftp.epox.com/support/motherboard/cpu-support.pdf

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als er staat dat ie met die bios werkt, waarom zou die dan niet stabiel draaien ? Beetje rare vraag.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Omdat die bios ook voor andere typen moederborden van epox werkt. Dit staat op de officiele download pagina van epox: "Actual CPU support varies for models. Check our CPU recommendation list online for recommended processors"

Op die lijst staat ie niet als recommended, daarom mijn vraag of iemand het al geprobeerd heeft. Iemand?

Verwijderd

Als je een beetje "searched" kun je genoeg topics vinden van mensen die deze combinatie hebben, en vooralsnog wat ik heb gelezen werk het allemaal prima.

Nadeel met de EpoX is dat je gelijk moet flashen, of je moet de goede versie hebben.

Maar kijk even rond er zijn genoeg topics over.

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een opmerking voor de volledigheid: de bovengenoemde lijst vermeld nu wel volledige ondersteuning voor de Athlon XP!
Ben daar erg blij mee dus, hop naar de winkel!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hop naar de winkel heb ik nog een tijdje uitgesteld wegens een klein financieel tekort |:(
Nu staat op de epox site ineens geen CPU support meer vermeld. Ik wil namelijk weten of een Athlon XP 2000+ ook gegarandeerd stabiel draait op mijn moederbordje. Dus ik heb even een e-mail gestuurd naar epox nederland. Nou blijkt ineens dat de athlon xp niet officieel wordt ondersteunt op de 8kta3+. Hij doet het alleen als op de northbridge geen zilveren letters staan. Lekker verhaal is dat! :r Dus nou moet ik die cooler en heatsink van dat ding af zien te krijgen. Ben erg benieuwd wat er op staat.
Is het iemand overigens wel 'ns gelukt om die heatsink er af te krijgen zonder die pluggen door te knippen?
Bij mij lijken ze er namelijk zo uit te zien als je begrijpt wat ik bedoel:
==
||
/\
\/

Dit alles even in het kader van de volledigheid van het forum.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
je moet het plastic deel aan de achterkant van je mobo fijnknijpen en dan kan je het als het goed is zo door het gaatje proppen :)
Dit alles even in het kader van de volledigheid van het forum.
:D
Pagina: 1