[WinXP] ICS?

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hey,
ik heb dus sinds win98 (eerste editie) Sygate gebruikt om mijn internet te delen.
Nu ik XP heb, schijnt het erg makkelijk te zijn om aan te geven wie de server en wie de client is wat betreft XP's eigen ICS software.

Nou,
ik heb dus beide computers aangemeld op het netwerk via de Netwerk Wizard, en aangegeven wie de server is (met de connectie) en wie de client is.
Bij Sygate was het nu klaar voor gebruik.
Mijn client WinXP kan niet surfen als de de connectie open staat bij de server WinXP, dus ik mis blijkbaar iets.
Bij de connectie staat de firewall uit, en staat het er dat mesnen kunnen de connectie mogen delen... wat moet ik nog meer doen? |:(
Moet ik DNS-jes invoeren ofzo?

alvast bedankt, het is veel tekst :)

Verwijderd

probeer eens wat te pingen op het internet met een IP
Bijvoorbeeld www.startpagina.nl is 213.84.130.140

dus "ping 213.84.130.140" in een dosbox op de PC waar het internet ook op moet gaan werken. Als je wel kan pingen moet je dus wel DNS servers invullen. Anders is je feitelijke connectie nog niet gerealiseerd

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lees dit eens op na, loop gewoon eens je instellingen na, als je alles goed hebt gezet en je komt er dan nog niet uit, post dan eens deze info.

• HuggyB
Ah shit, ik wist wel dat ik dat van ICS eerder had gelezen hier, maar de search gaf nix aan... oops.

Ik zei DNS'jes, maar ik bedoelde Gateways... van DNS-en heb ik geen verstand (zie sig)

• HuggyB
ehmmm, heb ik nix aan dat NWlink IPX protocol?
Dat had ik eerst wel gebruikt voor mn LAN.

-edit-
nee dus