Matrox G400max doet weird

Pagina: 1
Acties:

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Hiya,

Ik heb vorige week een nieuw moederbord geinstalleerd, te weten de MSI K7T266 pro-2. sinds deze erin zit heb ik de grootste problemen om games te spelen, met name UT geeft problemen met de beeld opbouw, ik weet niet goed hoe het te omschrijven maar 't beeld verspringt continue zal ik maar zeggen. Ik heb de laatste patch van unreal erop staan. ik speel hem in direct 3d, als ik hem met de software driver van unreal speel doet ie het goed maar ja... beeld is een beetje beroerd he :)
Ik heb de laatste VIA drivers voor het mobo erop staan, de laatste versie van het BIOS en all. forums van VIA en MSI zijn ook beroerd leeg dus 't lijkt erop dat het een probleem is met de kaart zelf :(

Iemand enig idee wat het zijn kan, zit het hem in de bios instellingen, is er een compatibiliteits probleem tussen mobo en kaart, is de kaart gewoon naar de klote. Ik weet haast zeker dat het probleem niet aan winxp ligt aangezien de kaart het goed deed met mijn vorig moederbord en winxp.

Ik draai overigens de standaard drivers van xp voor de G400 aangezien mijn systeem crashte vorige week toen ik de nieuwe installeerde.

system specs:

Athlon 1.2 fsb266
MSI K7T266 pro-2
768 mb ddr (gewoon witmerk)
maxtor 40gb DX 5400rpm
SB live value
3com 10/100 nic

Wie o wie weet raad?? ik mis mijn unreal namelijk!!

• Yokidrink
Niemand die een idee heeft?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG]

Er worden tegenwoordig TE veel topics in HA gedumpt die gewoon in een andere specifieke hardware afdeling thuishoren. Binnenkort gaan we hier strenger op letten, want HA is nu een beetje een handige vuilnisbak aan het worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 00:05 schreef thoth het volgende:

Ik draai overigens de standaard drivers van xp voor de G400 aangezien mijn systeem crashte vorige week toen ik de nieuwe installeerde.
Waarom installeer je de G400 certified XP drivers niet?
Die zijn al een tijdje uit en werken bij mij iig als een trein...

Edit: De beta XP drivers deden het bij mij overgens ook goed.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

misschien heb je de AGP bus te hoog ingesteld

weet niet hoe snel de G400 data aankan.

• warp
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 11:02 schreef SimpleMe het volgende:
weet niet hoe snel de G400 data aankan.
2x AGP.

• Yokidrink
Op donderdag 15 november 2001 10:57 schreef Exirion het volgende:
->[PMG]

Er worden tegenwoordig TE veel topics in HA gedumpt die gewoon in een andere specifieke hardware afdeling thuishoren. Binnenkort gaan we hier strenger op letten, want HA is nu een beetje een handige vuilnisbak aan het worden.
Prima dat je hier op let maar ik had GEEN idee in welk forum dit thuis hoort ... vandaar hardware algemeen..

Warp,
Ik zal die certified drivers nog eens proberen, maar zoals ik zei... hij draaide prima met de native drivers van winxp voor ik dit mobo gebruikte.

Simpleme,
ik heb de agp bus op auto staan.. misschien dat dit mobo denkt dat ie op 4x moet draaien? zal hem eens instellen en kijken wat er gebeurd.

TNX!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

k veel suc6 ermee

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
AGP/Graphics Aperture Size aanpassen (in BIOS) wil nog wel eens helpen bij G400's. Zet 'm op maximale groote, wie weet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Yokidrink
Mag ik jullie allen danken :)
zucht... dat het zo iets simpels was... automatisch ziet het mobo hem dus als een agp x4 kaart, hij staat nu op x2 en UT doet het zonder problemen.....

Dankjewel :)

(tread mag dicht van mij)

• warp
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 11:08 schreef thoth het volgende:
Warp,
Ik zal die certified drivers nog eens proberen, maar zoals ik zei... hij draaide prima met de native drivers van winxp voor ik dit mobo gebruikte.
Vaag...

BTW, de met XP meegeleverde drivers ondersteunen geen OpenGL (ja Unreal kan ook D3D, i know), dus die schieten zo wie zo niet erg op ;)

Ook zijn de met XP meegeleverde G400 drivers een stukje trager dan Matrox eigen driverkits :)
Pagina: 1