Ik zit op een LAN met een connectie van 2mbit/s up/down op het internet. Er is sinds kort een experiment met een ADSL verbinding met 5mbit/s down en 1mbit/s up. Omdat de upload langzamer is gebruik ik die nog niet omdat ik als ftpserver dien. Is er een mogelijkheid om beide verbingen te gebruiken?? Een proggie bijv. wat de bandbreedten zeg maar optelt?? Weet iemand dat??
ja, moet wel kunnen.....volgens mij pakt 2000 altijd al de maximale bandbreedte........heb t zo op mn werk ook gezet....kregen daar geen toestemming voor internet, maar hadden zelf nog wel wat liggen.....Dus een win2k AS gebouwd, netwerk op geschopt (effe afgeschermd dmv een routertje van de rest van t netwerk) 2x 56k analoge modem erop (1x intern en 1x extern) en het downloaden gaat met zo'n 11 kbps (niet echt overtuigend snel, maar t toont wel aan dat hij die bandbreedte benut......ipv 6 of 7 haal je nu 11.....)
Het verschil is dan wel dat het hier om twee verbindingen gaat via 1 netwerk.. 1 loopt via een proxy, de andere gebruik je standaard wanneer je gewoon je ip instelt enzo.. Ik zou dus een programma nodig hebben waar ik dat proxy in instel, en dat ie dan die verbinding naast mijn standaard verbinding gebruikt.. Iemand een idee?
In z'n algemeenheid over het hebben van meerdere verbindingen die je toegang tot dezelfde eindbestemming geven:
Heb je daar wat aan...?? JA! Mits je er maar handig van gebruik weet te maken..
Simpel de bandbreedte van beide links bij elkaar 'op laten tellen' op hetzelfde niveau waarop je ook ISDN lijnen kan bundelen is om overduidelijke redenen onmiddelijk uitgesloten.
Wat kun je er dan wel mee doen..? Nou om een simpel voorbeeld te geven... Het zo configureren dat als je bijv. een FTP hebt al het (uitgaand) FTP verkeer over de verbinding met de grootste uplink gaat.. zodat je zelf de andere verbinding overhoudt om eh.. lekker snel te surfen
Zo kun je natuurlijk oneindig door gaan met je verkeer verdelen over beide verbindingen totdat je ze beide optimimaal benut en jezelf gelukkig kan gaan prijzen met al die bandbreedte.
Is dat 'verdelen' gemakkelijk..? Neej, eerlijk gezegt niet.. je hebt er flink wat kennis van het gedrag van het verkeer dat al je internetapplicaties genereren voor nodig om alles juist te kunnen sturen, en daarnaast heb je hier een OS voor nodig welke de juiste tools aan boord heeft om dit allemaal te kunnen. Windows NT?? neej helaas... Linux dan..? ja, die kan dat wel ..
Hoop dat je er wat aan hebt.. en betreffende je 2de vraag... die snap ik niet..?? Ik heb dus geen id
Heb je daar wat aan...?? JA! Mits je er maar handig van gebruik weet te maken..
Simpel de bandbreedte van beide links bij elkaar 'op laten tellen' op hetzelfde niveau waarop je ook ISDN lijnen kan bundelen is om overduidelijke redenen onmiddelijk uitgesloten.
Wat kun je er dan wel mee doen..? Nou om een simpel voorbeeld te geven... Het zo configureren dat als je bijv. een FTP hebt al het (uitgaand) FTP verkeer over de verbinding met de grootste uplink gaat.. zodat je zelf de andere verbinding overhoudt om eh.. lekker snel te surfen
Zo kun je natuurlijk oneindig door gaan met je verkeer verdelen over beide verbindingen totdat je ze beide optimimaal benut en jezelf gelukkig kan gaan prijzen met al die bandbreedte.
Is dat 'verdelen' gemakkelijk..? Neej, eerlijk gezegt niet.. je hebt er flink wat kennis van het gedrag van het verkeer dat al je internetapplicaties genereren voor nodig om alles juist te kunnen sturen, en daarnaast heb je hier een OS voor nodig welke de juiste tools aan boord heeft om dit allemaal te kunnen. Windows NT?? neej helaas... Linux dan..? ja, die kan dat wel ..
Hoop dat je er wat aan hebt.. en betreffende je 2de vraag... die snap ik niet..?? Ik heb dus geen id
Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren
Verwijderd
Ik kan mijn mening helaas niet onderbouwen, maar ik heb vernomen dat je met NT wel degelijk kan 'poolen'
gr iwan
gr iwan
is dit niet een soort load-balancing over twee verbindingen? daar is toch al eens eerder een topic over geweest (iemand met een kabel en een ADSL ofzo)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Dat zou wel kunnen.. maar het probleem is dat de zoekfunctie uitgeschakeld is.. dus ik kan die topic nooit vinden... Weet iemand nog wat meer details??
Er is software genaamd 'Midpoint Teamer' als ik mij niet vergis die verschillende Internet verbindingen kan trunken tot 1 data stroom.
Mischien dat dat een oplossing is.
Mischien dat dat een oplossing is.
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Iemand een idee waar die te downloaden is?? ik kan geen demo vinden.. alleen een betaalversie.. en ik wil hem toch eerst wel ff proberen enzo..
Pagina: 1