Internet via radiogolven

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Ja heb echt geen id hoe het heet enz.

Maar vroeg me af wat zoeits zou kosten om zelf te bouwen?
Aangezien ik dicht bij de duitse grens woon (2km is echt het max) als niet minder dan 1 km. En hier nog lang geen kabel en asdl in zicht is.

Ik hoef dus geen superinstallatie, maar wat zo zoeits kosten?(Heb echt geen id dus, dacht vraag ff)
En wat heb ik zoal nodig? Wat zijn de afstanden (max haalbaar voor bepaalde prijsklasse), veiligheid, snelheid enz. enz.

Kan iemand mij dat uitleggen?

Het "idee" zou dus zijn iemand die ik ken in duitsland een asdl abbo laten nemen en dat ik met een antenne (of hoe het ook werkt) via zijn abbo op inet kom.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
heb geen idee hoe je zoiets moet doen, maar als je t werkend krijgt ben je mn held......

iRacing Profiel

Verwijderd

denk niet dat jij een dergelijke prijs zou kunnen betalen, de meeste wireless dingen houden er toch wel mee op op een metertje of 30 a 40, een dure misschien 80 a 100 meter en een hele dure misschien 150.... en dat zijn afstanden als er geen muren en andere dingen zijn...wat jij wil is onbetaalbaar als het sowieso al mogelijk zou zijn

Verwijderd

"Vroeger" op een pjuterclub heb ik wel eens gezien dat mensen naar elkaat bestanden zaten te sturen via een antenne (die dan er "tweakerig" in een melkfels stond), dat ging geloof ik niet erg snel en werkte maar op een paar meter afstand.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Er is ook nog zoiets als Packet Radio, ken je dat?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 19:31

Gerco

Professional Newbie

Met een straalverbinding kun je wel een paar km overbruggen. Het probleem is dat er over de gehele lengte van de verbinding niets in de weg mag staan.

En je moet de boel ook uitlijnen, veel succes, maar als het er eenmaal staat kun je snelheden tot 2Mbits halen geloof ik.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:37

Wokschotel

Op 6 wielen

In een van de C'Ts stond een artikel over Wireless-lan. Met een goede antenne kun je met standaardapparatuur makkelijk de 2 kilometer halen.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 08:17 schreef rdgf het volgende:
In een van de C'Ts stond een artikel over Wireless-lan. Met een goede antenne kun je met standaardapparatuur makkelijk de 2 kilometer halen.
Welke uitgave was dat dan? En hoeveel koste de apparatuur ongeveer?? Of heeft iemand een goede page?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:37

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 15 november 2001 08:58 schreef blijhoofd_bennie het volgende:

[..]

Welke uitgave was dat dan? En hoeveel koste de apparatuur ongeveer?? Of heeft iemand een goede page?
Ik zal nog eens even zoeken. Volgens mij was het de Duitse van oktober, maar dat weet ik niet zeker. Er is ook ergens een site te vinden waarop staat hoe ze in Ierland daarmee bezig zijn, compleet met zelfbouw-antennes.

Verwijderd

Ik heb hier op GoT ook wel eens wat gelezen over het tweaken van CB's i.c.m. gewoon modem. Maar de snelheid is natuurlijk bagger ... :(

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:37
Op donderdag 15 november 2001 05:42 schreef GerbenW het volgende:
Packet radio kan je beter meteen in de put gooien want dat gaat niet sneller dan 9600 baut als het niet nog slomer gaat en hoe wil je in godsnaam daarmee het internet delen :-)

• boswandeling
Op donderdag 15 november 2001 07:41 schreef Gerco het volgende:
Met een straalverbinding kun je wel een paar km overbruggen. Het probleem is dat er over de gehele lengte van de verbinding niets in de weg mag staan.

En je moet de boel ook uitlijnen, veel succes, maar als het er eenmaal staat kun je snelheden tot 2Mbits halen geloof ik.
Kennisnet gebruikt dat ook tijdelij(kantoor gedeelte in zoetemeer) Ik heb gezien hoe ze dat hebben opgebouwd wij hebben daar het netwerk gelegd en de telefonie gedaan.
maar ja het is 2 mbit en er hangt dan een geweldig groote peperdure Installatie van over de 15.000 gulden(huur per maand)
en er komt dan ook een groot ding op je dak te staan.

Verwijderd

Of gewoon hopen op wDSL (wireless DSL), is hier in de regio (Geldermalsen en omstreken) nu in gebruik genomen vanaf 95 gulden per maand, mischien hebben die duitsers bij jou in de buurt dat ook al.

( http://www.ixs.nl/wireless/wdsl.php )

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 02:51

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Op woensdag 14 november 2001 23:45 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
Ja heb echt geen id hoe het heet enz.

Maar vroeg me af wat zoeits zou kosten om zelf te bouwen?
Aangezien ik dicht bij de duitse grens woon (2km is echt het max) als niet minder dan 1 km. En hier nog lang geen kabel en asdl in zicht is.
Als je toevallig in de buurt van Enschede woont heb ik zeer goed nieuws voor je. Introweb in Hengelo biedt draadloos internet aan d.m.v. straal zenders, met snelheden tot 11 Mbit. Ze maken gebruik van het merk Breezecom.
www.breezecom.com en kies wireless lan. Maar ja, je moet wel een line of sight hebben. Dus als je een hoogspanningsmast kunt lenen 8-)

You only live once, so live to the max's

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 12:14 schreef MORCIK het volgende:

[..]

Als je toevallig in de buurt van Enschede woont heb ik zeer goed nieuws voor je. Introweb in Hengelo biedt draadloos internet aan d.m.v. straal zenders, met snelheden tot 11 Mbit. Ze maken gebruik van het merk Breezecom.
www.breezecom.com en kies wireless lan. Maar ja, je moet wel een line of sight hebben. Dus als je een hoogspanningsmast kunt lenen 8-)
MMh is voor bedrijven = mieters duur
en je mag niet onbeperkt downloaden, waarom dacht je dat ik het zelf zou willen "bouwen" :P

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Je moet wat over hebben voor een snelle verbinding ;)
Verhuizen naar een locatie waar wel breedband internet is, is natuurlijk altijd een goedkopere optie.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Voor een afstand van 2 km ofzo heb je toch echt wel straalzender apperatuur nodig, en een directe line of sight. Dat betekend dus meestal 2 stalen masten van een meter of 15, en peperdure apperatuur...... Ken je beter Demon 24 connect nemen denk ik :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 15 november 2001 05:42 schreef GerbenW het volgende:
Yep. 1200bps met een beetje geluk, en ja... dat werkt wel op 2 km afstand.... maar 1200 bps????? je moet wel HEEL erg wanhopig zijn dan. En het stoort ook nog eens als de nete, en of het met internet protocollen gaat werken is ook nog eens onzeker.

1200 bits per seconde is trouwens iets meer dan 150 bytes per seconde, ofwel 0,15 kbyte/s maximaal.... Lijkt me niet echt werken.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat je beter in de richting moet kijken naar een 2weg sateliet verbinding. Aanschaf is vrij duur enzo en pm betaal je ook flink wat maar een kwestie van mensen in de buurt kennen die internet willen sharen met je begin je een soort eigen ISP tje ;)

Anders vragen ofdat UPC (NL) een kabel door het weiland trekt en dat jij zelf de koste betaald van de kabel. Zodat je NL internet via de kabel hebt.

Of anders zelf een dun glas vezel kabeltje aanlegt goed beschermen. Glasvezel kan max afstand van 2000/3000meter afleggen zonder versterkt te hoeven worden. Wel even vragen aan de grond eigenaars ofdat je putje mag graven in hun grond. :)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
We hebben Essent hier trouwens, maar ja kabel door het weiland leggen. Ik woon in de buurt van enschede (gemeente losser in = overijssel, ik in overdinkel). Er zijn 2 "grote" steden hier in de buurt met kabel dat zijn oldenzaal en enschede (met kabel) en die liggen allebei meer dan 10km hier vandaan, dus glasvezel leggen is best prijzig. Welke oplossing ik graag zou zien (maar wat niet mag) is dat de duitse KPN gewoon "ff" hun adsl lijn door trekt tot ons. Als ik direct aan de grens zou wonen zou ik gewoon de buren in duitsland vragen, maar ja woon er 2km van af ongeveer :(

Trouwens tot hoever kan UTP kabel precies kan iemand me dat uitleggen en tevens hoe vaak ik het kan versterken?

• boswandeling
Officieel kan je UTP kabel 80 meter lang zijn dan werkt die gegarandeerd maar ik heb zelf een keer 120 meter gedaan en dan lukte ook zonder problemen

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Dus 375m is teveel van het goede ??

En hoe vaak kan ik het versterken voordat het ophoudt?

• boswandeling
ehh versterken hoe door na elke 100 meter een hub/switsch te planten dan moet je wel veel geld hebben 2 km zijn dus 20 hub/switches

Dat heeft denk niet zo`n zin

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Je hebt ook wel versterker dingen, soort signaal versterker, meende dat ik ze gezien hij bij T-Link op de page (kan het mis hebben)
Maar is een dus gewoon een signaal versterker, (soort 1 poort switch principe).

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 22:20 schreef MikMouse_ het volgende:
Officieel kan je UTP kabel 80 meter lang zijn dan werkt die gegarandeerd maar ik heb zelf een keer 120 meter gedaan en dan lukte ook zonder problemen
werkt wel, maar dan word de snelheid drastisch minder door de grote hoeveelheid fouten

• boswandeling
ja maar is ook niet te doen

• WooK
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op donderdag 15 november 2001 11:35 schreef MikMouse_ het volgende:

[..]

Kennisnet gebruikt dat ook tijdelij(kantoor gedeelte in zoetemeer) Ik heb gezien hoe ze dat hebben opgebouwd wij hebben daar het netwerk gelegd en de telefonie gedaan.
maar ja het is 2 mbit en er hangt dan een geweldig groote peperdure Installatie van over de 15.000 gulden(huur per maand)
en er komt dan ook een groot ding op je dak te staan.
Ik weet niet hoe je hier bij komt maar 15.000 is wel erg veel. Ik werk dus bij [url="http://http://www.introweb.nl/toegang/wireless/wireless.htm"]IntroWeb[/url] en op dit moment ben je 7.500 kwijt voor de schotel en de brigde. Een volledige line of sight is ook niet perC noodzakelijk trouwens, je komt gewoon iets minder ver maar met 2Km mag je er echt wel wat boompjes tussen hebben staan.
We zijn overigens al bezig met 100Mbps straalverbindingen maar die apparatuur is wel wat duurder :)

Ik ben bang dat je niet veel keuze hebt als je zo afgelegen woont...

I'm not as think as you stoned I am

• boswandeling
J ze huuren dat ding omdat er niet snel genoeg een glasvezel naar het pand gelegd kon worden maar ik denkt dat ik het internet abbo erbij heb gerekend dus die valt meteen al af dan blijft de helft wel over ja ;-)

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Als het alleen om de snellere download gaat, kun je natuurlijk ook via de satelliet internetten. Je hebt nog wel een modem nodig voor het retour verkeer. http://www.europeonline.net/

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Ik heb ff uitgezocht wat draadloze communicatie kost... klauwen met geld! Laten we het maar niet hebben over communicatie met laser (wel snel 622Mbit :)). http://broadbandwirelesscomm.com
De meeste sites zijn niet scheutig met prijs informatie, dus je moet het doen met een russische site met prijzen van draadloze communicatie http://www.artcoms.ru/radio.shtml

Verwijderd

Cool man, herinneringen over de oude packet radio op de 27MHz!!!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Hoe snel ging dat eigenlijk?
Op zo'n 27mhz?

Kun je dat nu nog doen en heb je daar een appart programma voor?

Ik heb er namelijk nog 3 liggen, en wil wel eens gaan klooien met de bakkies samen met kameraden *D

• boswandeling
offtopic:
Ja leuk

Ik packet niet meer ik lul nog wel via SSB USB

wie moet er nog een transistor Linear kopen (versterkern)

KL400 400 watt op FM met 7 watt insturing
Pagina: 1