Toon posts:

Pentium IV op DDR Geheugen mobo....?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok dames en heren ben heel benieuwd of een van jullie me kan helpen ben namelijk op zoek naar een moederboord waaro op je een P4 op ddr geheugen zou kunnen draaien, die nu al te koop is.... heb al een paar in gedachten zoals de P4x266, P4m266 chipset`s van via en heb gehoord dat de sis 645 chipset het beste presteerd van alle ddr chipset voor de p4... heb ook gehoord dat ali ook bezig is met een chipset te ontwikkelen voor de p4 kan iemand me helpen welke het beste zou zijn en welke op deze moment te koop zijn....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

P4 in combinatie met DDR is niet zo best... Zijn al heel wat toppicen over geweest. Effe searchen als je meer wilt weten! Ik zou, na wat ik gelezen heb. het dus afraden...

edit:

Zie ook: [topic=299109/1/25]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het enige board wat ik weet dat leverbaar is, is een VIA board met 3xDDR-SDRAM voor Socket 478.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ben zelf van plan om een P4 ddr systeem te bouwen met als moederbord een Shuttle AV40R met 2 x 256 Mb DDR (Kingston) erop .Ik heb zo de recensies gelezen en denk dat dit best een goede keus is.Mocht iemand nog opmerkingen en/of commentaar hebben dan wil ik die graag horen

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Intel komt als het goed is met de I845-D brookdale chipset met ondersteuning voor DDR.

Ik denk dat dat slimmer is voor de P4, Intel is toch op een Intel het beste IMO. Alleen dan moet je nog wel even w88 ben ik bang. Voordat de echte grote mobo-bouwers er een mooi mobo van gemaakt hebben iig.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb namelijk ook gehoord dat de door de intel in productie chipset 845 d een stuk langzamer is dan de sis 645 en p4x266 chipset ....

Verwijderd

Ik heb er een besteld in pre-order: een ASUS P4B met DDR met een i845D bij 'de groothandel'.
Over een maand zullen we zien. :)

Verwijderd

Topicstarter
waar heb je het besteld en is het goedkoper om het via een groothandelaar te kopen.... en kun je er ook gewoon 1 stuk bestellen of moet je er meerden bestellen.....

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 22:49 schreef cedeno het volgende:
ik heb namelijk ook gehoord dat de door de intel in productie chipset 845 d een stuk langzamer is dan de sis 645 en p4x266 chipset ....
van tnet uit deze draad
Daarnaast heeft Anand vernomen dat mobo-fabrikanten op korte termijn gebruik kunnen maken van de de DDR-versie van Intel's i845 Pentium 4 chipset. Volgens hun informatie zal dit PC2100 platform beter presteren dan een VIA P4X266 of SiS645 met sneller DDR333 SDRAM:
hij is dus sneller..

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik zo een moederbord zou kunnen bestellen.... het gaat om de chipset 845d van intel

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Ben op het moment bezig om een PIV te bouwen, heb een aantal testen gelezen :)
Als ik klaar ben zal ik een aantal testresultaten posten
Dit is het mobo:
http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/shuttle/av40r/

btw: ik weet niet waar en of dat intel bord al te koop is

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op donderdag 15 november 2001 09:47 schreef cedeno het volgende:
Weet iemand waar ik zo een moederbord zou kunnen bestellen.... het gaat om de chipset 845d van intel
Die worden pas eind dit jaar/ begin volgend jaar geïntroduceerd. Nog even geduld dus, maar ik zou het er wel voor over hebben; als intel iets goeds kan maken zijn het wel chipsets (hier en daar een faux pas daargelaten)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1