dchp van linux naar windows verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb een vraag maar ik weet neit percies waar ik hem moet plaatsen :)

we hebben op het werk een linux server staan die als dns/dhcp clietn dient.

nu hebben we een probleem, de geene die ons linux systeem beheerd gaat bij een andere klant werken en hebben we geen linux beheerder meer.
nu heeft mijn baas besloten dat de linux server vervangen word door een windows 2000 server om dat daar meer support voor geleverd word en omdat we geen goeie linux kennis in huis hebben.

maar de dhcp exclusion list op de linux server is nog al groot staan veel clients in.

nu hebben we geen zin om dagen te gaan zitten typen om alles over te zetten naar de win2000 server.

is er mischien een maniet om het te importen naar de win2000 dhcp server?

specs : http://specs.tweak.to/7435

• deadinspace
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

Hmz, wat is het probleem eigenlijk met dat ding? Als hij toch werkt, hoeft hij niet vervangen te worden lijkt me...

En als er nog dingen veranderd moeten worden kan die gozer die weggaat toch wel ff webmin installen ;)

• DaFearLess
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 22:37 schreef deadinspace het volgende:
Hmz, wat is het probleem eigenlijk met dat ding? Als hij toch werkt, hoeft hij niet vervangen te worden lijkt me...

En als er nog dingen veranderd moeten worden kan die gozer die weggaat toch wel ff webmin installen ;)
ja maar als de baas wil dat hij weg gaat moet dat ding weg.

plus dat dat ding al meer problemen heeft gegeven dat dat het gewerkt heeft

en ik zoek eigenlijk geen oplossing van hoe het wel kan op die linux bak hoe goed het ook bedoeld is, maar wil graag weten hoe je het makkelijk omkanzetten?

specs : http://specs.tweak.to/7435

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ehm, dat wordt moeilijk en handjewerk denk ik. Ik zat met hetzelfde toen ik van Mercur win32 naar Sendmail Linux ging :)

• deadinspace
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

Mja, de GNU/Linux config files zijn plain-text, dus die kun je makkelijk lezen/bewerken, maar de config-files van Windows-software zijn doorgaans binary bledder, dus een scriptje schrijven dat even alle informatie uit de GNU/Linux config haalt en omschrijft naar iets wat de Windows server lust is (waarschijnlijk) uitgesloten. (Wat maar weer het belang van plain-text config-files aangeeft).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je uit je Linux server een text file met die exclusions tevoorschijn kunt toveren, kun je ze met het resource kit tooltje DHCPCMD in je Win2k DHCP server importeren.

Aan de andere kant zou je je kunnen afvragen of je al die exclusions wel nodig hebt; kun je niet eenvoudig weg een IP-range aangeven die ge-exclude wordt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

[melig mode]En als je er een WORD document van maakt >:) ?? [/melig mode] :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52
LOL :D

Dit soort dingen in NWOS vragen is ook vragen om sarcastische reacties >:)

Maar goed ik snap je probleem....gecondoleerd enzo en succes met het beheren van Win2K (alsof daar niet dezelfde kennis nodig is als onder Linux).

Seriously though...misschien kun je dit beter in WOS vragen?

Tja, en wat betreft die config-files en plaintext: 100% waar!
Pagina: 1