Toon posts:

image compositing: premiere of after effects?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

Ik heb 2 series plaatjes gerenderd die uiteindelijk overelkaar heen gelegd moeten worden en geanimeerd. Dus plaatje a1 en b1 t/m a60 en b/60 over elkaar heenleggen zodat je het complete beeld krijgt en dan het geheel animeren. Nu had ik begrepen dat dit "compositing" heet. Als ik zoek op compositing dan komt after effects van adobe eruit rollen. Mijn vraag is, kan dit ook in premiere? en hoe? Ook voor after effects zou ik de methode graag willen weten.

alvast bedankt

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

in adobe, alle plaatjes importeren en dan frame voor frame goed zetten..
Lijkt me niet handig, kan je niet als gif opslaan (wat me wel de bedoeling lijkt)

Wat je zou kunnen doen is met een batch in fotosoep al die bestanden over elkaar leggen en dan met een gratis proggie als unfreez ales plaatjes achter elkaar leggen..

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 22:10 schreef Timpie2000 het volgende:
in adobe, alle plaatjes importeren en dan frame voor frame goed zetten..
Lijkt me niet handig, kan je niet als gif opslaan (wat me wel de bedoeling lijkt)

Wat je zou kunnen doen is met een batch in fotosoep al die bestanden over elkaar leggen en dan met een gratis proggie als unfreez ales plaatjes achter elkaar leggen..
In Adobe :? Wat? ImageReady of Premiere? Of bedoel jij nou weer Photoshop?

Adobe is dus een softwarefabrikant, geen programma...

Ik zou het in ImageReady doen, alhoewel het met Premiere ook moet kunnen. Sterker nog, ik zou Shake van Nothing Real gebruiken, aangezien je daar nog goede special effects bij kunt maken mocht dat nodig zijn. Vervolgens alle plaatjes aan elkaar lijmen en een avi van maken met Premiere.

Verwijderd

Topicstarter
het wordt avi en het is de bedoeling dat het echt als lagen over elkaar heen wordt gelegd ja, maar of ik dat met al die frames handmatig moet doen? dat lijkt met sterk. Denk dat dat soort automatische handelingen in after effects of premiere zelf moeten zitten... maar hoe? ;)

Verwijderd

Aftereffects all the way! ;)
Premeire is echt voor het editing werk.

In Aftereffect: iets met masken en layers of blending. Meer weet ik er ook niet van.

Verwijderd

Topicstarter
pffffff wat een klus zeg... het jammere is: ik kan geen goede tutorial hierover terugvinden... ben niet te beroerd om het hele manual door te spitten maar wel als dat moet op het moment dat ik iets gedaan probeer te krijgen ;) Iemand aanwijzingen of een tutorial misschien?

Verwijderd

Zeer goed boek om te lezen/kopen ;) :
"Adobe Aftereffects Bible" als je echt alles wilt weten.
Lama... is 20 keer groter dan de manual hehe.

Tutorials zijn er wel, niet super veel. Maar ze zijn er zeker wel.

Verwijderd

Topicstarter
pffffffffffffffff heb net een new project gestart, toen 60 keer ctrl-n gedaan om 60 nieuwe composits te maken, toen alle files geimporteerd, vervolgens de eerste layer (x60) naar de juiste composite-slots gesleept, en dat ook voor de 2e layer gedaan. Dat moet toch makkelijker kunnen? Buiten dat... is het nog maar de vraag of straks 1 animatie van de 60 losse composits kan maken..... Helemaal niemand ideen of tips over hoe en wat?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op woensdag 14 november 2001 22:17 schreef Spud het volgende:
Aftereffects all the way! ;)
Premeire is echt voor het editing werk.

In Aftereffect: iets met masken en layers of blending. Meer weet ik er ook niet van.
Sja, als dit je werk is dan raad ik je after FX aan (als je het dus iedere dag doet) maar premiere doet de truck netjes voor je denk ik. After FX is een beetje als met een ClusterBom op een muis schieten.

Gewoon premiere pakken, de twee lagen over elkaar heen leggen in het edit window, en dan de bovenste rechtsklik>>video>>tranperance en Kloten maar :)

Als je de plaatjes importeerd zet dan even in je prefs de tijdsduur per plaatje goed (1/29.997 sec in Pal of 1/15 oid) dan kun je de hele bubs zo in je premiere sjonnen (8>

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 02:00 schreef XangadiX het volgende:

[..]

Sja, als dit je werk is dan raad ik je after FX aan (als je het dus iedere dag doet) maar premiere doet de truck netjes voor je denk ik. After FX is een beetje als met een ClusterBom op een muis schieten.

Gewoon premiere pakken, de twee lagen over elkaar heen leggen in het edit window, en dan de bovenste rechtsklik>>video>>tranperance en Kloten maar :)

Als je de plaatjes importeerd zet dan even in je prefs de tijdsduur per plaatje goed (1/29.997 sec in Pal of 1/15 oid) dan kun je de hele bubs zo in je premiere sjonnen (8>
AAAARRRRRGGHHHH! Als het zo simpel is heh, dan spring ik het raam uit vanavond ;) Naja, het werk van gisteravond is dus voor niets geweest. Maar ja, dat was sowieso al het geval ben ik achter gekomen. Ik ben trouwens erg benieuwd of transparency werkt in dit geval... juist omdat het de bedoeling is dat alles wat zwart is op de frames transparant moet zijn en de "inhoud" van het frame in beide gevallen 100% zichtbaar moet zijn. Echt gelayered dus, niet transparant... maar ik ga het proberen, ben erg benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Yep... zo simpel was het dus.... ok.. ik ga nu springen ;)

laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaterss ;)

• XangadiX

XangadiX

Op donderdag 15 november 2001 20:37 schreef LinuxAap het volgende:
Yep... zo simpel was het dus.... ok.. ik ga nu springen ;)

laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaterss ;)
Ik weet niet welke transperancy je hebt gebruikt, maar als alles wat zwart is doorzichtig moet zijn, dan moet je luminance gebruiken (en niet chroma key oid)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
euhm... heb screen als transparency gebruikt...
zal het nu eens met luminance gaan proberen.....

-> ziet er in dit geval beter uit met luminance ;)

• XangadiX

XangadiX

Op donderdag 15 november 2001 23:19 schreef LinuxAap het volgende:
-> ziet er in dit geval beter uit met luminance ;)
is het toch nog net iets ingewikkelder :)

Stoer; Marduq

Pagina: 1