2 fans tegen elkaar indraaien..vortex?

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 23:15

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
het zit zo, ik heb een van die voedingen gehaald (target leek het, bevalt uitstekend) en daar zitten 2 fans in, een van achet en een boven mijn processor

Nou is dit het probeel, mijn vader heeft een kast waarbij de voeding bovenin hangt, als je daar naar kijkt ziet het er logischer uit, de cpu fan blaast lucht naar beneden, dat via de koelribben naar de zijkant geblazen wordt, die lucht wordt opgezogen door de Xtra fan op de voeding en verlaat zo het huisje

maar in mijn kast (midi tower) staat mijn voeding dus rechtop, en hangt de xtra cooler op de voeding PRECIES boven mijn CPU fan, maar het is nu dus eigenlijk zo dat die 2 tegen elkaar indraaien...

is dat niet slecht voor de koelers aangezien er een soort vortex tussen de coolers ontstaat?

btw, ik kan de fans in de voeding ook omdraaien, krijg je lekkere inflow :D ben je alleen wel je voedinggarantie kwijt...

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

chromeeh

the Gnome

Ja en? Gewoon omdraaien die cooler :)
(Als je goed kunt peuteren klrijg je zonder problemen dat garantie stickertje er heel af ;)) En als je voeding kut doet draai je die cooler were terug en plak je het stickertje were op de plaats.....
Geen mens die het ziet 8-)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
Waarom zou je je voeding niet open mogen maken vanwege een fan vervangen ;). Zolang jij geen schade brengt aan de voeding zelf toch :?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Je hebt een probleem denk ik ;) Het is niet echt verstandig om de ATX Fan om te draaien, dan krijg je alle warme lucht van je voeding die in je cpu fan blaast... Wellicht kan je de fan op je cooler omdraaien ? Ik heb er zelf geen ervaring mee, wellicht werkt het. Ik zou de eerste tijd je CPU temperatuur wel goed in de gaten houden.

Concrete Loop Watercooling

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voeding openlaten, neemt je de warme lucht van je CPU mee, hoef je ook geen outtake :)

Ik heb zelf deze opstelling en de lucht die uit mijn voeding komt is iets van 45 graden.

Verwijderd

heb ongeveer hetzelfde probleem opgelost met een alu plaatje 45°tussen de twee fans te plaatsen :)
dit werkt uitstekend,rustiger airflow en 1 a 2 graden koeler >:)

• chromeeh
  • Laatst online: 16:10

chromeeh

the Gnome

Op woensdag 14 november 2001 22:31 schreef hobbjet het volgende:
heb ongeveer hetzelfde probleem opgelost met een alu plaatje 45°tussen de twee fans te plaatsen :)
dit werkt uitstekend,rustiger airflow en 1 a 2 graden koeler >:)
* chromeeh gaat nu nog ff een plaatje alu scoren :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
plaats een derde vette fan een de voor of zijkant dan heb je weer lekkere airflow :)
Pagina: 1