[tips] tips en trucs...

Pagina: 1
Acties:

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Nu mag dankzij men moeder morgen de pc van men neefje in orde gaan maken :(
Hij heeft een cd-writer gekocht en nu wil het niet echt lukken met master-slave gedunsel

Nu mag ik het weer gaan oplossen

Hij zij tegen me (aan telefoon) dat ie 2 hd's op één kanaal had (de bootable als master) en de writer (als master) + een cd-rom op een ander

ik weet wel behoorlijk wat van pc's, studeer informatica, maar zijn zo'n paar regeltjes op dit vlak die ik weleens vergeet en die niet ergens zijn neergeschreven

Zoals: aan welke connector moet de master, aan welke de slave, wat kan je als beste master en wat als slave nemen, welke combo's gaan niet goed samen, en dergelijke.....

Kan iemand me een goede faq sturen, en niet die van Opslagmedia & I/O controllers want daar staat niks hierover in, of wat goede uitleg geven

Alvast bedankt :)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Ik zou het zo doen:

Pri-master: hdd 1
Pri-slave: cd-rom
Sec-master: brander
Sec-Slave: hdd 2

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 13:48

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Master of slave connector maakt niet uit, verder hang je beter geen 2 devices die vaak data naar elkaar sturen aan dezelfde kabel. Ik zou dus de hd + cd rom aan ide1 hangen en de writer +hd2 aan ide2. :)
edit: de meeste mensen hangen de brander als master op ide2

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Xenon
Maakt dat connector aan master of slave echt niks uit, ik dacht met ata 100 wel...

Is het niet master aan verste connector(zwart), slave aan middenste(grijs)?

Dat zullen wel de aanbevelingen zijn van de mobo-fabrikanten...

• Xenon
Hmm, net nog een post van resettim gevonden over zelfde soort opstelling
ik heb het getest bij iemand die had
2 hdd
1 cdrom driver
1 creative brander same as you

nu schoot het bij het branden niet op als ik de hdd op primairi zette en cdroms op secundairi. het is ook trouwens beter voor data overdracht dat de cd-rom drive primairi slave is en dus de brander secundairi master is. hij heeft nu geen probs met cd-copy en heeft zijn cdtje binnen 10 min. klaar.
Zal het morgen dan ook maar zo doen
Thx Tim :P

Iemand nog wat tips of urltje naar een goede faq? (Standaardstuff weet ik allemaal ivm rode kant, ... Wil vooral meer ivm opstelling horen...)