'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Misschien is het handig als je eerst ff vertelt wat een 'error 13' is. Een error 13 van VB? Van ODBC? Van de Access-engine?
En als ik zo kijk naar je code, zit de fout in de laatste regel code:
Nmm (maar het is een tijdje geleden dat ik met databases heb geproggeld) moet het zonder Set zijn:
Maar zoals ik al zei, dat kan ook fout zijn.
En als ik zo kijk naar je code, zit de fout in de laatste regel code:
code:
1
| Set rsMyRS = dbMyDB.OpenRecordset("Adreslijst", dbOpenDynaset) |
Nmm (maar het is een tijdje geleden dat ik met databases heb geproggeld) moet het zonder Set zijn:
code:
1
| rsMyRS = dbMyDB.OpenRecordset("Adreslijst", dbOpenDynaset) |
Maar zoals ik al zei, dat kan ook fout zijn.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dit lijkt wel DAO!
Waarom gebruik je geen ADO
Waarom gebruik je geen ADO
MSX 2 rulez more
Probeer eens:
code:
1
| Set rsMyRS = dbMyDB.OpenRecordset("SELECT * FROM Adreslijst", dbOpenDynaset) |
Hmm als Set er dus wel bij moet, zou ik zeggen probeer dit:Op donderdag 15 november 2001 09:00 schreef Peter1978Thuis het volgende:
Probeer eens:
code:
1Set rsMyRS = dbMyDB.OpenRecordset("SELECT * FROM Adreslijst", dbOpenDynaset)
code:
1
| Set rsMyRS = dbMyDB.OpenRecordset("Adreslijst", dbOpenTable) |
Of gewoon dit:
code:
1
| Set rsMyRS = dbMyDB.OpenRecordset("Adreslijst") |
As seen on MSDN...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Het probleem is dat ik deze oplossing ook al heb geprobeerd, kan het zijn dat ik een patch moet instaleren aangezien ik dat nog nooit heb gedaanOp donderdag 15 november 2001 09:08 schreef Xenophage het volgende:
[..]
Hmm als Set er dus wel bij moet, zou ik zeggen probeer dit:
code:
1Set rsMyRS = dbMyDB.OpenRecordset("Adreslijst", dbOpenTable)
Of gewoon dit:
code:
1Set rsMyRS = dbMyDB.OpenRecordset("Adreslijst")
As seen on MSDN...
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Als de fout een compile-time fout is (dwz dat is een fout die voor het uitvoeren van de code voorkomt) dan heb je misschien je references niet goed staan (zorg dat MS-DAO aan staat). Anders is er iets erg vaags aan de hand.Op donderdag 15 november 2001 13:22 schreef djexplo het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik deze oplossing ook al heb geprobeerd, kan het zijn dat ik een patch moet instaleren aangezien ik dat nog nooit heb gedaan
Btw je kunt zien of een fout een compile-time fout is als de fout ook optreed als je je proggel compileert.
Pagina: 1