• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:32

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een simpele webcam te kopen, de Philips ToUcam Pro is te duur voor mij dus wil ik de Philips ToUcam XS gaan halen.

Er staat op de site van dynabyte
'Minimale resolutie 640 x 480'
allemaal leuk en aardig, maar kan iemand mij ook vertellen wat de maximale resolutie is? En of de fotos dan van een beetje goede kwaliteit zijn?

en dit
'Maximaal 30 beelden per seconde'
bij welke res is dat? en hoe is de kwaliteit dan? en hoeveel fps heb je als je de kwaliteit omhoog gooit?

Ik hoop dat iemand mij even verder kan inlichten :)

Verwijderd

Ik zou een logitech quickcam kopen, das mijn mening iig

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 21:49 schreef laafke het volgende:
Ik zou een logitech quickcam kopen, das mijn mening iig
er zijn 4 verschillende quickcams, dus welke bedoel je?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-03 12:13
Wat ik zo heb opgevangen op dit forum is dat het een zeer slechte camera is (wazig beeld, slecht contrast etc). Maar dat is ook maar iets wat ik heb opgevangen.....

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 21:56 schreef MikeN het volgende:
Wat ik zo heb opgevangen op dit forum is dat het een zeer slechte camera is (wazig beeld, slecht contrast etc). Maar dat is ook maar iets wat ik heb opgevangen.....
ik heb maar 2 topics over de XS versie kunnen vinden, en bij de PRO versie had de ene persoon wel goed beeld en de andere niet, dat lijkt me dus een driver/pc prob

zou iemand met een XS misschien wat shots kunnen plaatsen?

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[quote]Op woensdag 14 november 2001 21:57 schreef woutf het volgende:

[..]
zou iemand met een XS misschien wat shots kunnen plaatsen?
[/quote

Aangezien ik op dit moment op me werk ben, kan ik niet voor je plaatsen.

Als ik thuis ben (en het niet vergeet *D) zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen !

Mijn mening over deze camera:

- Beeldkwaliteit is op zich oke. Ik kocht deze camera met de instelling: Ik wil een camera maar hij moet niet te duur zijn !
- Een vriend van mij heeft zo'n Oregon Scientific :? webcam / digitale fototoestel. Voordeel van die is, dat deze een automatische focus heeft. Nadeel van de XS is, handmatige focusring. En ik heb zo'n vermoeden dat ik hem niet helemaal 100% scherp krijg.
- Hij kan zonder problemen 30fps per seconde aan.

Wanneer ik thuis ben zal ik wat meer eravringen met deze camera noteren !

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb nu 2x een pro gehad (de eerste had ik aan mijn broertje gegeven die op kamers zat, zodat ons mam nu met em kan videochatten :) )

ik vind het de beste cameras die er zijn.
installeeren onder 2k is best ingewikkeld, maar als je het eenmaal door hebt, fluitje van een cent.

(onder XP een enkel probleem)

streaming tot 640*480x30fps
snapshots tot 1280*960

ik heb em voor 199 gehaald bij de lokale computerboer.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1