Toon posts:

WML koppelen met MYSQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Het is mij eindelijk gelukt om een artikelen systeem op te zetten, ism MYSQL. Nu wil ik dat deze ook via WML bereikbaar is, hoe doe ik dit? Ik heb tervergeefs al wat gezocht, niks gevonden.

Al vast bedankt
Geqxon

Ps: de site is te zien op http://www.wapmastertools.x1.nl

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
uitzoeken hoe WML werkt : google
apache aanpassen: (zal niet gaan, kijken of het standaard al kan)
php scripts uitpoepen die WML als output hebben..

kaasje toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor jou een kaasje, maar ik heb al wat spaans gevonden

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
PlayR: apache aanpassen: (zal niet gaan, kijken of het standaard al kan)
Ik denk dat je alleen maar een mime-type hoeft toe te voegen aan .htaccess zodat het goede Content-Type wordt gebruikt?
php scripts uitpoepen die WML als output hebben..
Kan inderdaad een oplossing zijn.

Nu je echter met verschillende output-vormen gaat werken kan het ook handig zijn om gelijk een scheiding aan te brengen tussen content en weergave van deze content. Dit kan op een uitermate fraaie manier met XML. Je beschrijft je content in XML vorm en transformeert deze met XSL naar (X)HTML of WML :) .

Het grote voordeel is dat je het verwerken van content uit de MySQL database nu onafhankelijk van de presentatie hebt geimplementeerd. Daardoor staat alles dus maar op 1 plek en dat is een heel belangrijk principe :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal

Maar ik snap er niks van :S

Waar kan ik dan deze code vinden?

Geqxon

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Geqxon: Maar ik snap er niks van :S
Hum :) . Verdiep je dan eerst eens in WML (info daarover vinden kan niet moeilijk zijn) en bedenk eens wat PHP eigenlijk is en wat het doet.

Mijn voorstel kan je maar beter ff helemaal vergeten als je nog nooit van XML hebt gehoord.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zoek viavia wel dat script, je mag hier geen request doen :)
Pagina: 1