Toon posts:

Tbird 1.4 loopt plotseling op 866 mHz...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje denk ik, maar net viel het me op... Bij het opstarten zegt ie ipv 1.4 gHz nu 866 mHz! Verdomme! Hoe kan dit gebeuren? En belangrijker: Hoe zet ik het weer goed? Ik heb de cmos al een keertje gereset. Naar mijn weten had ik de allernieuwste bios eropgezet waar ie het ook goed mee heeft gedaan.

Ik moet wel zeggen dat ik al een tijdje problemen met machine heb als ik een ijskoude boot maak, dan moet ik hem eerst een minuutje ofzo warm laten worden, want anders loop windows vast... Ik heb een gevoel dat dit er mee te maken heeft, maar ik weet het niet zeker.

HELLUP! ALSJEBLIEFT!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 01:34

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Met 1400 Mhz op 133, zou je FSB nu op 82,25 moeten staan, of je multiplier op 6,5 (is ie unlocked?). Check eens even je mobo jumpers, of je bios en zo nodig biosupdates, of juist je oude bios, als dit bios problemen geeft.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Topicstarter
Da's het maffe, FSB staat gewoon op 133.

Hij is niet geunlockt, vond ik nodig :7.

Ik zal nog een keer goed naar de jumpers kijken, maar dat KAN het niet zijn... Ik heb namelijk nooit de kast opengedaan. En niemand anders hier in huis denk ik. Of er moet een flauwe zak zijn die mijn Tbird 1.4 heeft gejat en er een 866 (als die tbird wel bestaan?) in de plaats heeft gedrukt, hahaha. Nee, dat zal wel niet gebeurd zijn...

Kan het zijn dat er met voltages geknoeit moet worden? Ik had altijd al problemen met koude boots (zoals ik net zei), en het is mij verteld dat ik dat met voltages kon oplossen... Maar ik heb geen idee wat ik moet en mag veranderen...

Nog een keer:

HELLUP!

Verwijderd

Topicstarter
Oude bios gebruik ik juist niet omdat ie anders mijn 1.4 niet herkende. En dat deed ie met de update wel... ...maar nu niet meer?!?

Verwijderd

Topicstarter
Verdomme!

Mijn moederbordje is er heilig van overtuigd dat er een 866 mHz 133mHz FSB in zit... Welke jumper setting zou voor zoiets kunnen zorgen?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het geheugen de oorzaak zijn?

Verwijderd

Je mag hem er wel afhalen hoor.
Fan eraf wrikken met schroevendraaier fan eraf, met een doekje de inscriptie leesbaar maken en kijken wat er op staat.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Je multiplier is verkeerd. Misschien koelpasta in de L bruggen gelopen of zo ?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Multiplier op 6,5 geeft je 864,5

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm multiplier staat op 6,5 denken jullie? Zou door de pasta kunnen komen omdat ik daar een beetje mee knoeide, hahahaha...

Maarreh, waar zou ik mijn multiplier op moeten zetten?

• Jimanez
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 07:10
tb1400 is al standaard geunlockt. Hij draait standaard op 10,5x133.33> 1400:133.33=1400 :)
dus ff in bios checken of muliplier niet op auto of 6,5 staat.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
psies, gewoon je multiplier, anders effe stekker en batterijtje dr uit halen, jumpertje om, whatever, (effe in handleiding mobo kijke) iig effe je cmos clearen, dan je fsb en multiplier controleren, en dan zou hij t wel uit motte houwe ;)

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Ik denk eerder ook aan

dat er pasta over der brugeen heen is gelopen

want het was ineens neem ik aan ?

INVENTARIS

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb ook last met koude boots. Eerst 3x vastlopen bij starten windows en daarna een hele dag geen problemen. :?

Supervaag.

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:00

Professor_Botje

Administrator

[Off topic]

Pas dan ff je sig aan :)

[/off topic]

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het was opeens inderdaad.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 21:55 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Kan het geheugen de oorzaak zijn?
ja, heb je pas geleden dr nieuwe geheugen ingezet??

ik had ut gister nog. met een oude 64mb sdram die maar tot 100mhz :)ging. mn PIII liep eerst op 360 en daarna op 233 :S

Verwijderd

Topicstarter
hm... Zal ik gewoon in bios aanpassen (multiplier), of moet ik cpu schoonmaken (of heeft dat geen zin?).

Ik heb hier echt de ballen verstand van, jongens, sorry dat ik zoveel vraag. :)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
doe beide :D

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm

bah.

dan moet ik die mengtafel van die kast afhalen, kast openhalen, silverado erafhalen LOMP ding.

MOET ik cpu schoonmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, hij loopt nu weer netjes op 1.4 gHz!

Ik heb de multiplier naar 10,5 gezet ipv auto (of 6.5 :*).

morgen maak ik troep op de cpu tussen de bruggen wel schoon, ik ga nu lekker maffen. :Z

Dank jullie allemaal!

• Vulcan750
  • Laatst online: 20:39
Ik had dit pas ook. Mijn OC Tbird 100@1380 klapte tijdens een spel eruit, startte weer op en tijdens het opstarten gaf de computer 828Mhz aan (6x138). Slik!!! In het bios heb ik de MP toen op Default gezet(=7.5). Toen draaide die op 1035. Ik vermoed dat het òf een warmteprobleem (heb een cheapo koelertje Spire 5E32B3) is òf dat mijn geheugen (2x128Mb PC133 Mtec) de 138 FSB niet aankan.
Ik heb toen dit goed ging de MP weer op 10x gezet en de FSB op 135, nu draai ik op 1350, da's ook niet slecht! :9
Hopelijk is het geheugen de oorzaak, want ik zit te wachten op 3 reepjes Infineon PC133 Cas 2 geheugen, en dan gaan de Mtec's er toch uit... 8-)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

138 Mhz en dan al gezeik .. dan heb je wel erg ranzig geheugen hoor.

Wat mijn geheugen draait weet ik eigenlijk niet want bij 120 Mhz fsb (ram cas222 op 160) trekt de core van de cpu het niet meer.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move Ha -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Vulcan750
  • Laatst online: 20:39
Op donderdag 15 november 2001 02:45 schreef HlpDsK het volgende:
138 Mhz en dan al gezeik .. dan heb je wel erg ranzig geheugen hoor.

Wat mijn geheugen draait weet ik eigenlijk niet want bij 120 Mhz fsb (ram cas222 op 160) trekt de core van de cpu het niet meer.
Voor hetzelfde geld is het m'n cooler. En voor nog steeds dat zelfde geld draait m'n cpu misschien gewoon niet 100% stabiel op 1380Mhz. Vergeet niet dat het eigenlijk een 1000Mhz is!
Dan is 1350 toch nog steeds een heel mooie score, en dan nog met cheapo coolertje en ditto geheugen... >:)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1