Ik heb dus zo'n router en nu kan ik op geen enkele computer icq bestanden ontvangen is dit op een manier toch mogelijk? (het zal wel al 10000 keer zijn gezegd ofzo, maar ik zou het toch graag willen om het nog een keertje te horen.)
In het config-scherm van de router:
aanklikken:
NAT-setup>Open Ports Setup;
Een vrije index kiezen:
Enable Open Ports aanvinken, ip-adres intypen;
instellen;
TCP
start port: 1024
end port: 65535
UDP
start/end port: 4000
Op OK drukken.
aanklikken:
NAT-setup>Open Ports Setup;
Een vrije index kiezen:
Enable Open Ports aanvinken, ip-adres intypen;
instellen;
TCP
start port: 1024
end port: 65535
UDP
start/end port: 4000
Op OK drukken.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Sorry voor het naar boven trappen van dit oude onderwerp, maar ik heb hier een vervolgvraag op.
Ik heb in de "Port Rediction Table" een aantal doorverwezen poorten staan die boven de 1024 liggen (5517 voor setiqueue, etc) die naar een andere machine gaan. Worden deze dan nog steeds via die tabel doorverwezen, of gaan die ook naar de machine die genoemd staat in de "open poort setup"?
Ik heb in de "Port Rediction Table" een aantal doorverwezen poorten staan die boven de 1024 liggen (5517 voor setiqueue, etc) die naar een andere machine gaan. Worden deze dan nog steeds via die tabel doorverwezen, of gaan die ook naar de machine die genoemd staat in de "open poort setup"?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Je kan nooit 1 poort naar 2 IP's forwarden, dan geven sommige routers zelfs een error! Jouw router moet nl altijd weten waar welk pakketje heen moet, als ie kan kiezen uit 2 IP's dan gaat het pakketje waarschijnlijk verloren.
De range die hierboven beschreven staat werkt wel, maar is eigenlijk te groot. Je hebt voor file senden/chatten in ICQ maar een stuk of 20 poorten nodig. Welke maakt dan niet meer uit zolang je ook maar in ICQ aangeeft onder "Connections".
suuk6 dermee!
De range die hierboven beschreven staat werkt wel, maar is eigenlijk te groot. Je hebt voor file senden/chatten in ICQ maar een stuk of 20 poorten nodig. Welke maakt dan niet meer uit zolang je ook maar in ICQ aangeeft onder "Connections".
suuk6 dermee!
Wees consequent, maar niet altijd
Mooi, dan ga ik daar maar eens eventjes mee spelen. Maar mocht iemand hier die gegevens bij de hand hebben, of een link waar dit redelijk duidelijk staat uitgelegd, dan hou ik me aanbevolen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Pagina: 1