Ik ben vandaag anderhalf uur bezig geweest om eindelijk iemand aan de telefoon te krijgen. Mijn storingsmelding is na een half jaar problemen sinds een week doorgestuurd naar de baas daar, de medewerker van de helpdesk zou de baas er nog een keertje aan herinneren en volgende week zelf terugbellen. Als de medewerkers daar niet zelf terugbellen gebeurt het nooit.
Als je de tijd(niet het dagblad) hebt; blijven bellen!Op zaterdag 17 november 2001 18:14 schreef Pc123 het volgende:
Ik ben vandaag anderhalf uur bezig geweest om eindelijk iemand aan de telefoon te krijgen. Mijn storingsmelding is na een half jaar problemen sinds een week doorgestuurd naar de baas daar, de medewerker van de helpdesk zou de baas er nog een keertje aan herinneren en volgende week zelf terugbellen. Als de medewerkers daar niet zelf terugbellen gebeurt het nooit.
Dat doe ik al maanden, hij gaat nu 20 kb/sec met heel veel geluk en de packetloss is superhoog. Morgen, zondag, wordt het nog veel erger.Op zaterdag 17 november 2001 19:26 schreef AteLLa het volgende:
[..]
Als je de tijd(niet het dagblad) hebt; blijven bellen!
Wat is je postcode & huisnr? Dan wil ik es kijken wat er bij je gegevens allemaal staat...Op zaterdag 17 november 2001 19:55 schreef Pc123 het volgende:
[..]
Dat doe ik al maanden, hij gaat nu 20 kb/sec met heel veel geluk en de packetloss is superhoog. Morgen, zondag, wordt het nog veel erger.
Dat heeft een medewerker van de helpdesk al allemaal verteld, er stonden heel veel storingmeldigen en alle storingsmeldingen werden door de technische dienst afgemeld met een hele hoop onzin erbij. Daarom is alles doorgestuurd naar de baas. Het probleem is dat de helpdeskmedewerkers alleen de storingsmeldingen naar de technische dienst kunnen sturen en als die er niks mee doen wordt het voor hun ook moeilijk. De baas kan de technische dienst direct opbellen enzo dus hopelijk gaat ie dat ook doen. Bedankt voor je hulp GerbenW alleen denk ik dat je niet meer kan doen dat je collega's al gedaan hebben.
Had je die van mij al gedaan?Op zaterdag 17 november 2001 20:07 schreef GerbenW het volgende:
[..]
Wat is je postcode & huisnr? Dan wil ik es kijken wat er bij je gegevens allemaal staat...
1107XK 26
Bij mij op dit moment 9.1KB/sec, 12 uur per dag Ik verheugOp zaterdag 17 november 2001 19:55 schreef Pc123 het volgende:
[..]
Dat doe ik al maanden, hij gaat nu 20 kb/sec met heel veel geluk en de packetloss is superhoog. Morgen, zondag, wordt het nog veel erger.
me op morgen

Want ik blijf testen, omgekeerde bewijslast etc.
Verwijderd
vergeet de EX-UPC medewerkers niet!Op zaterdag schreef AteLLa het volgende:
Prettig dat UPC medewerkers ook van zich laten horen!!
zoek de meer dan 20 foutenOp zaterdag 17 november 2001 16:56 schreef AteLLa het volgende:
Net volgende reactie binnengehad:
Hello Henk,
I am sorry that I am so late in answering. The thing is that my working day is so busy. So I don't have time to all this extra.
The 9th October UPC came to instal the cabel in our house. But after boring holes to get the connection all the way up to the zolder - they couldn't get contakt with their 'server' , so they couldn't to the "provisioning".
Well, they left and told me that UPC should call me and help me to do the "provisioning" - that never happened.
And as I told you I am very busy - I had no time to contact them, because I know that the moment I do that I have to be at least 1 1/2 hour on the phone.
Well, after a month; 8th November, I called them and we tried to do the "provisioning" together - but it failed. They said I had to buy a new editon of windows, because I only have the millenium-edition. So in my situation I am paying for something I don"t have at all !!!!!!!!!!!!
I can still not even use chello - and for some few days ago I got a bill !!!!!!!!!!!!!!!!!!
As you see I am useing compaqnet, as I always has done.
Again, sorry, that I answered so late.
E. A.
--------------------------------------------------------
Kan deze thread niet beter "Chello Wars" genoemd kunnen worden?
Ik zie me het al helemaal voor me. de users als de "rebellion" en de grote bazen als "Darth Vader" en "Emperor Palpanite" vervolgens gaan ze met grote pakken papieren naar elkaar gooien.
Dat even terzijde, het geheel wordt een beetje onoverzichtelijk. als ik het goed heb heb je tot nu toe:
1: een pak bewijs
2: pas weer contact gemaakt en er wordt naar gekeken.
3: er gebeurt noppes en je stapt naar de rechter.
Am I correct?
Ben je ontslagen bij upc? En ze hebben al te weinig mensen bij de helpdesk
Waarom hebben ze je dan ontslagen?
Correct!Op zaterdag 17 november 2001 23:09 schreef Chellosupport het volgende:
Dat even terzijde, het geheel wordt een beetje onoverzichtelijk. als ik het goed heb heb je tot nu toe:
1: een pak bewijs
2: pas weer contact gemaakt en er wordt naar gekeken.
3: er gebeurt noppes en je stapt naar de rechter.
Am I correct?
En onoverzichtelijk, ja, kan gebeuren. begin the begin
Volgens mij hebben wij met spellingsfouten enz geen prob's toch.Op zaterdag 17 november 2001 23:09 schreef Chellosupport het volgende:
[..]
vergeet de EX-UPC medewerkers niet!
[..]
zoek de meer dan 20 fouten
Bij mij in de buurt worden veel huizen verhuurd via Canon en dergelijke binnenkort CISCO, lekker multiculti, dus spelfouten. Had je mijn antwoord moeten zien!
En over de ex-medewerkers: ben jullie niet vergeten, wat ik heb opgemerkt geldt ook voor jou
Verwijderd
Ik kost te veel geld. Ze moesten me een nieuw jaarcontract aanbieden. dan pakken ze liever een bunch studentjes via een uitzendbureau.Op zaterdag 17 november 2001 23:17 schreef Pc123 het volgende:
Ben je ontslagen bij upc? En ze hebben al te weinig mensen bij de helpdeskWaarom hebben ze je dan ontslagen?
Je kost teveel? Of was je te goed?Op zondag 18 november 2001 13:09 schreef Chellosupport het volgende:
[..]
Ik kost te veel geld. Ze moesten me een nieuw jaarcontract aanbieden. dan pakken ze liever een bunch studentjes via een uitzendbureau.
Op zondag 18 november 2001 13:09 schreef Chellosupport het volgende:
[..]
Ik kost te veel geld. Ze moesten me een nieuw jaarcontract aanbieden. dan pakken ze liever een bunch studentjes via een uitzendbureau.

Ze ontslaan hun personeeel bij de helpdesk tewijl de wachttijd al een uur is

Heb je al een nieuwe baan gevonden?
Ach het deed het eerst ook goed bij mij. Maar toen gingen ze klungelig om met hun servers. Toen was alles -35 % van het huidige. ( wat voor sommige al niet denderend was ! )
dikzak
Ben er vanavond overigens achter gekomen dat in HUBAMS05-2 spookpostcodes zitten (lees verbindingen).
Postcode 1101AX,1101BE,1101DM en een heel rijtje van 1396.
Deze vind ik niet in meetresultaten per postcode!
M.a.w. deze komen niet in de stats van de HUB.
Hoe kan UPC dan de garantiebepalingen handhaven|:(
Daarnaast is de testserver door mij niet te benaderen omdat de bandwijdte te slecht is 1MB gaat nog met 0.2*ISDN.
Postcode 1101AX,1101BE,1101DM en een heel rijtje van 1396.
Deze vind ik niet in meetresultaten per postcode!
M.a.w. deze komen niet in de stats van de HUB.
Hoe kan UPC dan de garantiebepalingen handhaven|:(
Daarnaast is de testserver door mij niet te benaderen omdat de bandwijdte te slecht is 1MB gaat nog met 0.2*ISDN.
Verwijderd
neuh, enige wat me uitzendbureau op dit moment heeft was "ondersteunend administratief medewerker" voor de helft van m'n chello loon.Op zondag 18 november 2001 14:23 schreef Pc123 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ze ontslaan hun personeeel bij de helpdesk tewijl de wachttijd al een uur is![]()
![]()
Heb je al een nieuwe baan gevonden?
vriendelijk bedankt en bel maar als je iets hebt waardig voor een mens.
Als ik vandaag bijvoorbeeld tracert www.tweakers.net intypte kreeg ik soms de pingtijd te zien maar verder heel veel sterretjes omdat de routers bij chello een groot deel van de packets gewoon weggooien als het druk wordt. De mederwerker bij de helpdesk heeft beloofd me voor woensdag zelf terug te bellen, hopelijk heeft de baas voor die tijd al met de technische dienst gebeld over mijn trage verbinding.
Ben er achter welke stedelijke gebieden aan die spookcodes horen!
1101 etc is de ARENA BOULEVARD weet je wel giga kantoorgebouwen/ bedrijven / lekker als je die op je HUB heb zitten!!!!!
1396 is Baambrugge, een heerlijk gezellig slaapstadje met een kerk een kroeg en een plaatselijke supermarkt en wat nieuwbouw wijken.
Met name het aanplakken van de Arena heeft m.i. te maken met de brakke HUB. Ze komen dus niet voor in de postcode stats.
Verder de volgende mail gehad:
Hoi Henk
bedankt voor je info
we zijn bezig om een extra COAX mannetje bij je te zetten, ter ondersteuning
je hoort zo snel mogelijk van me
toch groetjes
Hans Ronhaar
voorzitter@coax.nl
1101 etc is de ARENA BOULEVARD weet je wel giga kantoorgebouwen/ bedrijven / lekker als je die op je HUB heb zitten!!!!!
1396 is Baambrugge, een heerlijk gezellig slaapstadje met een kerk een kroeg en een plaatselijke supermarkt en wat nieuwbouw wijken.
Met name het aanplakken van de Arena heeft m.i. te maken met de brakke HUB. Ze komen dus niet voor in de postcode stats.
Verder de volgende mail gehad:
Hoi Henk
bedankt voor je info
we zijn bezig om een extra COAX mannetje bij je te zetten, ter ondersteuning
je hoort zo snel mogelijk van me
toch groetjes
Hans Ronhaar
voorzitter@coax.nl
Uhm.. in jouw regio kunnen ze inderdaad niet rechtstreeks met de TD bellen. Gelukkig kunnen wij wel rechtstreeks iedereen bellen: de installatiedesk, de technische dienst, etc etc. Wel jammer dat we geen voorranglijn voor de Chello Helpdesk hebben. Als we die willen hebben moeten we lekker samen met de klanten in de wacht staan. Maargoed, 't is toch gratisOp zaterdag 17 november 2001 20:15 schreef Pc123 het volgende:
Dat heeft een medewerker van de helpdesk al allemaal verteld, er stonden heel veel storingmeldigen en alle storingsmeldingen werden door de technische dienst afgemeld met een hele hoop onzin erbij. Daarom is alles doorgestuurd naar de baas. Het probleem is dat de helpdeskmedewerkers alleen de storingsmeldingen naar de technische dienst kunnen sturen en als die er niks mee doen wordt het voor hun ook moeilijk. De baas kan de technische dienst direct opbellen enzo dus hopelijk gaat ie dat ook doen. Bedankt voor je hulp GerbenW alleen denk ik dat je niet meer kan doen dat je collega's al gedaan hebben.
Hmm da's Amsterdam ofzo? Die werken nog met het oude systeem (nog niet alle regio's zijn overgegaan op 't nieuwe systeem) dus ik ben bang dat ik niet kan kijken wat er allemaal voor je staat genoteerd. Maar voor de zekerheid kijk ik uiteraard wel ff voor je..Op zaterdag 17 november 2001 22:04 schreef AteLLa het volgende:
[..]
Had je die van mij al gedaan?
1107XK 26
Lekker btw dat je bij de Arena Boulevard op de HUB zit. Dat zou idd best eens de oorzaak kunnen zijn van je baggerverbinding. Misschien dat ze dat bij de TD nog niet hebben opgemerkt; misschien wel ff een idee om dat door te geven.
Heb ik al gedaan , wacht nu op reactie ik denk dat het andersom is, eerst zat ik op de HUB en daarna medio 2001 de Arena Boulevard. Ze hebben er toch zeker geen subnetje tussen gepropt? Ik bedoel, die postcodes komen niet voor op de postcode stats.Op maandag 19 november 2001 02:25 schreef GerbenW het volgende:
Lekker btw dat je bij de Arena Boulevard op de HUB zit. Dat zou idd best eens de oorzaak kunnen zijn van je baggerverbinding. Misschien dat ze dat bij de TD nog niet hebben opgemerkt; misschien wel ff een idee om dat door te geven.
No clue.. da's een TD-probleem..Op maandag 19 november 2001 09:35 schreef AteLLa het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan , wacht nu op reactie ik denk dat het andersom is, eerst zat ik op de HUB en daarna medio 2001 de Arena Boulevard. Ze hebben er toch zeker geen subnetje tussen gepropt? Ik bedoel, die postcodes komen niet voor op de postcode stats.
Ben blij met je, bedoel dat je nog steeds meeluisterdOp maandag 19 november 2001 16:16 schreef GerbenW het volgende:
[..]
No clue.. da's een TD-probleem..
is dus met een t
Vandaag niks gehoord van upc, als het vandaag niet lukte zou de medewerker van de chello helpdesk woensdag terug bellen. Dus ik moet nog even geduld hebben. Er is me al meer dan 10x verteld dat ik teruggebeld zou worden maar dat is tot nu toe nog nooit gebeurt. Maar omdat die medewerker het zelf zou doen heb ik er iets meer vertrouwen in. Als de baas nou maar een beetje wil meeweken door met de technische dienst te bellen, daar heeft ie nu al bijna anderhalve week de tijd voor gehad. Ik bel nu al sinds een half jaar met dit probleem en nog nooit is er iets aan gedaan, pas sinds kort wil de baas er ff naar kijken omdat ze er bij upc echt een enorme rotzooi van gemaakt hadden en er nog nooit serieus naar m'n probleem gekeken is.
Heb vandaag twee keer gebeld met de TD; heb ze uitgelegd dat ik ze meer zie als correlatieburo!
Verder prima contact hoor,maar uiteindelijk heeft geen zin, brieven schrijven, aangetekend en bericht van ontvangst. Dat moet je doen.
En je consumentenrecht laten gelden.
Keep you informed!
Verder prima contact hoor,maar uiteindelijk heeft geen zin, brieven schrijven, aangetekend en bericht van ontvangst. Dat moet je doen.
En je consumentenrecht laten gelden.
Keep you informed!
Ja ik ben gewoon geinteresseerd in hoe Amsterdam dit gaat oplossen. Eerlijk gezegd zijn veel berichten uit die regio niet altijd even positief. We hebben ons in Leeuwarden ook zo geërgerd aan de opnames van telefoongesprekken die ze voor 't programma Kassa maakten. Typische UPC Amsterdam gesprekken. Vervolgens scheert heel Nederland alle regio's over een kam en gaan mensen in bijvoorbeeld Almere denken dat de helpdesk waarmee zij bellen net zo is al in Kassa terwijl dat absoluut niet zo is. Kassa is in Hilversum opgenomen (toch? nouja whatever, ze vallen onder Amsterdam) en de rest van de regio's hun imago is daardoor ook best aangetast. Maargoed er is duidelijk verbetering in gekomen in bijna alle gebieden. Bijna overal is Chello stabieler en sneller geworden. Actie kon ook niet uitblijven natuurlijk. En jah dan blijven aparte gevallen als jouw hub over. Daar moeten overal lijnen worden doorgemeten etc en ik durf echt niet te zeggen welke prioriteit de TD aan jullie probleem geeft.Op maandag 19 november 2001 16:34 schreef AteLLa het volgende:
[..]
Ben blij met je, bedoel dat je nog steeds meeluisterd
is dus met een t
Ik denk niet dat je de enige UPC-er bent die op de hoogte wil blijven.
Gelet op het snelheidsgedrag van onze HUB hebben ze mijn tip om af en toe een postcode eruit te mikken, zodat de anderen weer een redelijke verbinding hebben, opgevolgd
Gelet op het snelheidsgedrag van onze HUB hebben ze mijn tip om af en toe een postcode eruit te mikken, zodat de anderen weer een redelijke verbinding hebben, opgevolgd

Van de volgende website http://www.upccorp.com/corporate/default.htm
Our mission is to create shareholder value by providing the most comprehensive and highest quality broadband network services for residential and business customers and to do so at lower costs and better service levels than our competitors..................
Wat mij betreft, Mission Impossible
Our mission is to create shareholder value by providing the most comprehensive and highest quality broadband network services for residential and business customers and to do so at lower costs and better service levels than our competitors..................
Wat mij betreft, Mission Impossible
FF lachen,
Probeer UPC HQ te bellen in verband met de voortgang van de correspondentie , Kabelweg 51/55 Amsterdam
tel 020-7766800
Dit nummer is niet in gebruik!
Heeft iemand enig idee hoe ik de Klantenservice i.q. Customer Care kan bereiken?
0800-1424 niet, hebben ook geen tel.nr daarvan
0900-1580 geen keuzemogelijkheid, ja om de rekening bellen, maar dan ga je een uur in de wacht.
Iemand een goed telefoonnummer?
Van de UPC-ingewijden misschien of de Ex-zegt u 't maar?
Als je hem hebt graag naar me melen.
Probeer UPC HQ te bellen in verband met de voortgang van de correspondentie , Kabelweg 51/55 Amsterdam
tel 020-7766800
Dit nummer is niet in gebruik!
Heeft iemand enig idee hoe ik de Klantenservice i.q. Customer Care kan bereiken?
0800-1424 niet, hebben ook geen tel.nr daarvan
0900-1580 geen keuzemogelijkheid, ja om de rekening bellen, maar dan ga je een uur in de wacht.
Iemand een goed telefoonnummer?
Van de UPC-ingewijden misschien of de Ex-zegt u 't maar?
Als je hem hebt graag naar me melen.
Verwijderd
Denk niet dat de Chello helpdesk er iets van weet. ik in ieder geval niet omdat wij nooit contact zoeken met Amsterdam tenzij een klant verkeerd gebeld heeft, en dan schakelen we niet door maar laten ze de klant zelf opnieuw bellen, IVM IVR systeem.
tenzij dat sinds zeer kort veranderd is, geen idee.
tenzij dat sinds zeer kort veranderd is, geen idee.
Verwijderd
Vandaag zijn er onverwachts via UPC onverwachts mensen langsgekomen die vanwege de vele klachten uit mijn regio (ook die van jullie denk ik dan) de internet verbindingen testen, en kijken wat nou de problemen zijn.
Ik was er zelf niet, en ik heb ook niet de kans gehad (nog) om te kunnen anticiperen.
Wat die ^%@!^%#$ mijn vriendin, die dus geen verstand heeft van computers, hebben verteld:
de slechte internet verbinding kan door het volgende beinvloed worden:
- de plek waar nu mijn telefoon staat, dat is min of meer naast het modem
- doordat er 2 netwerkkaarten in mijn PC zitten voor een klein netwerkje bij mij thuis zijn mijn pings niet betrouwbaar, want de computer en de pings raken dan in de war.
Helemaal 100% ben ik hierover ook weer niet, maar als ik erbij was geweest had ik hetvolgende gezegd:
- sinds ik een slechte internetverbinding heb heeft mijn telefoon ook op andere plekken gestaan, o.a. op een grotere afstand van mijn modem. Conclusie: dit kan niet een oorzaak zijn.
- Ookal heb ik twee verschillende netwerkkaarten in mijn computer, de packet loss, de slechte pings, de gewoon slechte UPC verbinding is niet altijd zo slecht. Dwz, 's nachts dan haal ik hele goede snelheden, pings etc.
- Afgelopen weekend had ik dankzij een defect aan een andere HUB een packetloss van 0.01 % ipv de normale 15%. En haalde ik ook overdag 12 keer ISDN dan 0.2 ISDN. EN dat terwijl ik niks aan de configuratie van mijn PC heb veranderd.
Nu willen ze dat ik mijn 2e netwerkkaart uit mijn PC haal, terwijl ik deze nodig heb voor mijn backup activiteiten met mijn 2e computer. Ook vind ik het bijzonder vreemd dat ze al een jaar lang weten dat er een probleem is op onze HUB AMS 5-02, en dat ze toch andere oorzaken gaan zoeken. Sterker nog, het is nu alsof het mijn eigen schuld is dat ik al een jaar een kut verbinding heb via CHello.
Gelukkig heb ik het telefoonnummer van die ^%&$&@#, want die discussie komt nog, maar misschien weten jullie meer over die "technische" tips?
groeten,
Wijnand
Ik was er zelf niet, en ik heb ook niet de kans gehad (nog) om te kunnen anticiperen.
Wat die ^%@!^%#$ mijn vriendin, die dus geen verstand heeft van computers, hebben verteld:
- doordat er 2 netwerkkaarten in mijn PC zitten voor een klein netwerkje bij mij thuis zijn mijn pings niet betrouwbaar, want de computer en de pings raken dan in de war.
Helemaal 100% ben ik hierover ook weer niet, maar als ik erbij was geweest had ik hetvolgende gezegd:
- sinds ik een slechte internetverbinding heb heeft mijn telefoon ook op andere plekken gestaan, o.a. op een grotere afstand van mijn modem. Conclusie: dit kan niet een oorzaak zijn.
- Ookal heb ik twee verschillende netwerkkaarten in mijn computer, de packet loss, de slechte pings, de gewoon slechte UPC verbinding is niet altijd zo slecht. Dwz, 's nachts dan haal ik hele goede snelheden, pings etc.
- Afgelopen weekend had ik dankzij een defect aan een andere HUB een packetloss van 0.01 % ipv de normale 15%. En haalde ik ook overdag 12 keer ISDN dan 0.2 ISDN. EN dat terwijl ik niks aan de configuratie van mijn PC heb veranderd.
Nu willen ze dat ik mijn 2e netwerkkaart uit mijn PC haal, terwijl ik deze nodig heb voor mijn backup activiteiten met mijn 2e computer. Ook vind ik het bijzonder vreemd dat ze al een jaar lang weten dat er een probleem is op onze HUB AMS 5-02, en dat ze toch andere oorzaken gaan zoeken. Sterker nog, het is nu alsof het mijn eigen schuld is dat ik al een jaar een kut verbinding heb via CHello.
Gelukkig heb ik het telefoonnummer van die ^%&$&@#, want die discussie komt nog, maar misschien weten jullie meer over die "technische" tips?
groeten,
Wijnand
Relaxt!Op dinsdag 20 november 2001 15:42 schreef Snake_Bonzai het volgende:
Vandaag zijn er onverwachts via UPC onverwachts mensen langsgekomen die vanwege de vele klachten uit mijn regio (ook die van jullie denk ik dan) de internet verbindingen testen, en kijken wat nou de problemen zijn.
groeten,
Wijnand
Waren ingehuurde lui die voor UPC je modem doormeten.
Is allemaal fake! Ze willen straks gewoon zeggen dat ze de klanten een goede service hebben geboden, maar dat het probleem niet kon worden opgelost.
Zie ons aller brief aan UPC.
quote:
---------------------------------------------
Is bullshit, ik heb (welke tweaker eigenlijk niet) ook een tweede kaartje der inhangen. Maar omdat de PC nu in de woomkamer staat heb ik geen netwerk lopen. Als ik alles in de "BUNKER" heb aangesloten heb ik hetzelfde vehaal.
Het enige dat kan gebeuren is als je modem te dicht bij de telefoon staat dat daardoor je tel het niet goed doet, zeker een looptelefoon!
Dus Bullshit!!!!
quote:
--------------------------------------
Afgelopen weekend had ik dankzij een defect aan een andere HUB een packetloss van 0.01 % ipv de normale 15%. En haalde ik ook overdag 12 keer ISDN dan 0.2 ISDN. EN dat terwijl ik niks aan de configuratie van mijn PC heb veranderd.
----------------------------------------
Precies!!! Daar zit het hem in!! Heb ik ze ook gemeld, je kan het zelfs zien in de postcodestats! Ze vern...ken de boel gewoon. Zit hem niet in jouw config!!!
quote:
-----------------------
----------------------------------------------------------------
Is dus gewoon gelul, overigens hadden ze wel eerst ff kunnen contacten. Volgens mij zijn ze aan het zoeken naar Terrabit-servers!! Oftewel zoeken naar een speld in een hooiberg. Lekker laten zitten, straks moet je je geluidskaart er nog uithalen.
Ik zou direkt bellen met de helldesk en vragen naar de tweedelijns en via die naar de super?visor.
Jammer dat jij niet thuis was, maar je vriendin kan er niets aan doen, bij zou het misschien iets anders gaan, mijn vrouw zou ze wegsturen, want die wordt helemaal gek van mij, nu ik de "BUNKER" grotendeels naar beneden heb verplaatst.
Eten op schoot etc. bende en mijn tweakmaatjes lopen nu ook steeds in en uit!!
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ik wil je vragen om jouw email, zonder naam en zonder de opmerking over jouw zeer begrijpende vriendin op de topic te plaatsen van GOT (Tweakers) om eventueel van insiders ( UPC medewerkers) een beter antwoord te krijgen.
Lijkt me handig.
PPPPFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Groetjes,
AteLLa
Als ik in das blaue hineinmals zit te kletsen; verbeter me maar
Wat een onzin! Langzamer door een extra netwerkkaart die niks aan het doen is

zegge johnny, ik hoor idd wel vaker dat chello geknepen is tot 1,5 m/s en ik lach dan ook vaak kabelaars uit dat ze "250 KB/s halen" maar dan krijg je standaard als antwoord. hahaha adsl nerd, hoe kan het dan dat de download wel in de aangeven tijd klaar is? (dus met de aangeven snelheid)... tja, zal het te maken hebben met compressie technieken die toegepast worden maar dat de snelheid decompressed aangegeven wordt?
btw, tegenwoordig is het een genot online te gamen met me adsl, elke chello-er heeft namelijk ping 200 en packetloss 30% standaard
en ikke rond minimum ping + NUL packetloss. eat that kabel nerd
btw, tegenwoordig is het een genot online te gamen met me adsl, elke chello-er heeft namelijk ping 200 en packetloss 30% standaard
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Jij zit er ook al behoorlijk door heen hè,Op dinsdag 20 november 2001 16:27 schreef Pc123 het volgende:
Wat een onzin! Langzamer door een extra netwerkkaart die niks aan het doen is![]()
![]()
Erg, enfin, morgen kan ik weer een receptje ophalen bij de medicijnman.
Van de Raad van Bestuur bericht van ontvangst gehad vandaag.
We gaan iig gewoon door!!!
Is niet aan mij geadressed, maar toch een reactie: met ons 56K modempie waren we allemaal gelukkig tot kabel kwam, is nog niet overal verkrijgbaar, toen kwam adsl, ook niet overal verkrijgbaar.Op dinsdag 20 november 2001 16:41 schreef Termy het volgende:
zegge johnny, ik hoor idd wel vaker dat chello geknepen is tot 1,5 m/s en ik lach dan ook vaak kabelaars uit dat ze "250 KB/s halen" maar dan krijg je standaard als antwoord. hahaha adsl nerd, hoe kan het dan dat de download wel in de aangeven tijd klaar is? (dus met de aangeven snelheid)... tja, zal het te maken hebben met compressie technieken die toegepast worden maar dat de snelheid decompressed aangegeven wordt?
btw, tegenwoordig is het een genot online te gamen met me adsl, elke chello-er heeft namelijk ping 200 en packetloss 30% standaarden ikke rond minimum ping + NUL packetloss. eat that kabel nerd
Veel mensen hebben sinds kort kabelI-net en hebben nog verplichtingen voor een heel jaar.
Jij hebt waarschijnlijk nooit kabel gehad, waarvan iedereen in het begin heel gelukkig werd.
Lach ze niet uit, maar schaar je onder de consumenten die waar voor hun duur verdiende centen willen!
Steun ze dus, misschien komt het dan wel goed en gaan ze met je mee
de genen waar ik het nu over had ga ik ZEKER niet steunen omdat zij mij uitlachten met "haha jij hebt maar isdn en wij.. bla bla" (ik heb nog niet zo lang adsl).
terwijl zelfs met isdn toen me ping en packetloss in games VEEL beter is dan met kabel, en dat was lache voor mij.
nu gaan zij kut en ik snel en alles ok, dus nu lach ik, en hard ook...
natuurlijk is het lullig voor iedereen die in de upc val is gelopen en natuurlijk sterkte voor hen, maar die lachebekkies van toen lach ik nu vierkant uit.
terwijl zelfs met isdn toen me ping en packetloss in games VEEL beter is dan met kabel, en dat was lache voor mij.
nu gaan zij kut en ik snel en alles ok, dus nu lach ik, en hard ook...
natuurlijk is het lullig voor iedereen die in de upc val is gelopen en natuurlijk sterkte voor hen, maar die lachebekkies van toen lach ik nu vierkant uit.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ik snap effe niet wat je bedoelt..Op dinsdag 20 november 2001 16:41 schreef Termy het volgende:
Standaard ping 200? Wat een bullshit! Standaard packetloss 30%? Wat een bullshit! Hier een uitdraai van tweakers met een chelloverbinding:btw, tegenwoordig is het een genot online te gamen met me adsl, elke chello-er heeft namelijk ping 200 en packetloss 30% standaarden ikke rond minimum ping + NUL packetloss. eat that kabel nerd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| F:\>ping -n 20 www.tweakers.net Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.14] met 32 byte gegevens: Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=20 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=40 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=41 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=20 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=20 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=50 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=30 ms TTL=245 Ping-statistieken voor 213.239.154.14: Pakketten: verzonden = 20, ontvangen = 20, verloren = 0 (0% verlies), Retourtijd bij benadering in milliseconden: Minimum = 20 ms, Maximum = 50 ms, Gemiddeld = 30 ms F:\> |
ik had het dus over ping 200 en packet loss 30% in GAMES, viel dat woordje je niet op of zo?
anyway, ik bedoelde dus dat er bij transferspeed bijvoorbeeld 250Kbyte/s staat terwijl dat met 1,5m/s niet kan. maar als de download klaar is na de estimated time left klopt die snelheid wel. vattez-toi?
voorbeeld, 5 megabyte wordt volgens het download-windowtje neergehaald met zeg 256Kb/s, dan zou hij in 20 secs klaar zijn. volgens de specificatie (1,5M/s) kan dat niet (max 160Kbyte/s) maar toch is hij in 20 secs klaar. hoe kan dat dan?
anyway, ik bedoelde dus dat er bij transferspeed bijvoorbeeld 250Kbyte/s staat terwijl dat met 1,5m/s niet kan. maar als de download klaar is na de estimated time left klopt die snelheid wel. vattez-toi?
voorbeeld, 5 megabyte wordt volgens het download-windowtje neergehaald met zeg 256Kb/s, dan zou hij in 20 secs klaar zijn. volgens de specificatie (1,5M/s) kan dat niet (max 160Kbyte/s) maar toch is hij in 20 secs klaar. hoe kan dat dan?
Chello is niet overal slecht, maar op veel plaatsen wel, als ik 20x www.tweakers.net ping staat er regelmatig request timed out tussen.
Nieuwe instructies helpdesk!!!!!
Vanavond weer es gebeld:
Je komt niet meer naar de 2de lijns als je je vuurmuur hebt aanstaan!!
Als u wilt dat u doorgestuurd wilt worden dan MOET u uw vuurmuur uitzetten, anders mag ik u niet doorverbinden en krijg ik op mijn kop.
Met name Zonealarm geeft problemen.
O,ja na deinstall dezelfde rotte verbinding.
We hebben wat losgemaakt, ze zijn me nu natuurlijk aan het fingeren proben pingen en de hele rotzooi om te zien of ik niet illegal bezig ben.
Heb nog 17 minuten en dan gaan zij pitten en kan ik de boel weer installen.
Gaat niet,want ik moet het register handmatig editten!!!!
Ben dus nu al 20 minuten naakt!!!!
grgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrrggr
Vanavond weer es gebeld:
Als u wilt dat u doorgestuurd wilt worden dan MOET u uw vuurmuur uitzetten, anders mag ik u niet doorverbinden en krijg ik op mijn kop.
Met name Zonealarm geeft problemen.
O,ja na deinstall dezelfde rotte verbinding.
We hebben wat losgemaakt, ze zijn me nu natuurlijk aan het fingeren proben pingen en de hele rotzooi om te zien of ik niet illegal bezig ben.
Heb nog 17 minuten en dan gaan zij pitten en kan ik de boel weer installen.
Gaat niet,want ik moet het register handmatig editten!!!!
Ben dus nu al 20 minuten naakt!!!!
grgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrrggr

Dat viel me niet op nee. Nouja 't lijkt me duidelijk dat als je normaalgesproken een goeie ping hebt en je bent aan het spelen en je hebt ineens een ping van 200, dan is het logisch dat dat aan de spelserver ligt en niet aan Chello. Als het aan Chello lag zou je immers overal een hoge ping en packetloss moeten hebben.Op dinsdag 20 november 2001 21:30 schreef Termy het volgende:
ik had het dus over ping 200 en packet loss 30% in GAMES, viel dat woordje je niet op of zo?
1,5 Mb/s = 192,5 kB/sec. Ik weet het, rekenen is moeilijk. En als het tooltje zegt dat ie de boel met 256 kB/sec binnenkrijgt dan gebruikt ie waarschijnlijk compressie ja. Of het tooltje z'n berekeningen kloppen niet.anyway, ik bedoelde dus dat er bij transferspeed bijvoorbeeld 250Kbyte/s staat terwijl dat met 1,5m/s niet kan. maar als de download klaar is na de estimated time left klopt die snelheid wel. vattez-toi?
Op zijn maximum zou het dus kunnen in (5 * 1024)/192.5 = 26,6 sec. In de praktijk hangt het van de downloadserver en de drukte op 't internet af natuurlijk.
Ow is dat weer wat nieuws? Vaag.. Nouja dat zal iig niet zijn om te kijken of je illegale dingen doet. Daar zitten ze daar niet voor.Op dinsdag 20 november 2001 21:46 schreef AteLLa het volgende:
Nieuwe instructies helpdesk!!!!!
Vanavond weer es gebeld:
...
Nou GerbenW zijn nieuwe instructies. Heb itt eerdere gesprekken een onaangenaam gesprek gehad met een female-helpdesker. Geen zinvolle uitspraken. Geen telefoonnr voor correspondentie. Ik zou in een oude wijk zitten waar de infra opnieuw moet worden bekeken.Op dinsdag 20 november 2001 21:52 schreef GerbenW het volgende:
[..]
Ow is dat weer wat nieuws? Vaag.. Nouja dat zal iig niet zijn om te kijken of je illegale dingen doet. Daar zitten ze daar niet voor.
Deze wijk (1987) werd als een van de laatste aangesloten op Kabelnet UPC vwb internet!.
Mijnheer ik moet nu echt het gesprek beeindigen, want ik kan het toch niet oplossen!!
Ik word langzaam gek.
Maar, I love my XP, systeemherstel en pang ZonealarmPro (echt geregged) doet het weer!
ADSL spread the word!!
Zoals ik al eerder heb aangegeven: Correspondentie is telefonisch niet bereikbaar. Niemand zal je doorverbinden met hen. De afdeling Correspondentie is er om brieven af te handelen, de helpdesk is er om telefoontjes af te handelen. Niet andersom. Wat zei dat meiske ervan toen je zei dat je infrastructuur helemaal niet de oudste was omdat 't als een van de laatsten voor internet is aangesloten?Op dinsdag 20 november 2001 22:13 schreef AteLLa het volgende:
[..]
Nou GerbenW zijn nieuwe instructies. Heb itt eerdere gesprekken een onaangenaam gesprek gehad met een female-helpdesker. Geen zinvolle uitspraken. Geen telefoonnr voor correspondentie. Ik zou in een oude wijk zitten waar de infra opnieuw moet worden bekeken.
Deze wijk (1987) werd als een van de laatste aangesloten op Kabelnet UPC vwb internet!.
Mijnheer ik moet nu echt het gesprek beeindigen, want ik kan het toch niet oplossen!!
Ik word langzaam gek.
Maar, I love my XP, systeemherstel en pang ZonealarmPro (echt geregged) doet het weer!
ADSL spread the word!!
Gatver, ik wens je veel geluk, mijn verbinding is de laatste dagen ook rond uit bagger, misschien ga ik je nog wel helpen
We zijn weer online.Op dinsdag 20 november 2001 22:22 schreef GerbenW het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb aangegeven: Correspondentie is telefonisch niet bereikbaar. Niemand zal je doorverbinden met hen. De afdeling Correspondentie is er om brieven af te handelen, de helpdesk is er om telefoontjes af te handelen. Niet andersom. Wat zei dat meiske ervan toen je zei dat je infrastructuur helemaal niet de oudste was omdat 't als een van de laatsten voor internet is aangesloten?
Dat zei zij niet,
We vinden het heel rot voor u!!
Geen discussie mogelijk, notabene IK heb toen het gesprek beeindigd. ('k heb een zwak voor vrouwen)
Alles helpt, het lijkt wel of ze nu een eigen vuurmuur hebben opgetrokken.Op dinsdag 20 november 2001 22:45 schreef DarkShadow het volgende:
Gatver, ik wens je veel geluk, mijn verbinding is de laatste dagen ook rond uit bagger, misschien ga ik je nog wel helpen
Valt allemaal niet mee, maar ben benieuwd wat een formulierenrecht- Kantonrechter ervan vindt
Misschien dat het in Amsterdam dan anders is geregeld maar in Leeuwarden belt Correspondentie alleen naar buiten toe, die ontvangen geen telefoon van binnenuit, alleen als 't erg druk is, dan wordt hen wel eens gevraagd bij te schakelen. Maar omdat alles gescheiden is in Amsterdam denk ik niet dat ze dat daar ook doen.Op dinsdag 20 november 2001 22:48 schreef AteLLa het volgende:
[..]
We zijn weer online.
Dat zei zij niet,
We vinden het heel rot voor u!!
Geen discussie mogelijk, notabene IK heb toen het gesprek beeindigd. ('k heb een zwak voor vrouwen)
Anyway, met wat voor oplossing komen ze nou als je belt? Ze *moeten* een oplossing aanbrengen, ze kunnen je niet afwimpelen. Ik bedoel: wat zei zij dat ze ging doen voor je? Als ze zelf niet zegt wat ze gaat doen moet je er gewoon naar vragen: Wat ga je nou voor me doen? Nog effe een tip: vraag haar ff je terug te bellen zodra ze meer weet. Spreek anders iets af dat ze je terugbelt. Niet op de manier van: "Kun je me morgen terugbellen over de stand van zaken? Nee dan werk ik niet. Oh kun je dan een ander laten bellen?" Dat werkt voor geen meter. Spreek maar gewoon iets af wanneer ze zelf weer werkt. Zij kent je verhaal nu en anders moet ze het weer gaan uitleggen/opschrijven voor een ander en je weet wl hoe dat gaat.. Schrijf ook haar naam op voor 't geval je niets meer van haar hoort. Dan kun je naar haar vragen voor als ze niet belt of vergeet te bellen. Hmm ik heb het de hele tijd over 'haar'. Kan ook een 'hij' zijn natuurlijk. Tegen een jongeman kun je makkelijker druk maken
Ik heb haar gevraagd mijn logfile te openen en te kijken wat daarin stond. Oke, er zijn twee keer monteurs langsgeweest om eea door te meten. Was allemaal oke.Op dinsdag 20 november 2001 22:58 schreef GerbenW het volgende:
[..]
Anyway, met wat voor oplossing komen ze nou als je belt? Ze *moeten* een oplossing aanbrengen, ze kunnen je niet afwimpelen. Ik bedoel: wat zei zij dat ze ging doen voor je? Als ze zelf niet zegt wat ze gaat doen moet je er gewoon naar vragen: Wat ga je nou voor me doen?
Dan gaan wij dat nu op afstand doen, een ogenblik
Gaat niet zo goed, uw modem geeft 0%
Ja, dat wist ik ook wel, maar ajb ga dat nou es verbeteren.
Tja, toen kwam die rot discussie opgang.
Hmm ja maar rotdiscussie heb je weinig aan, ze moet wel met een oplossing komen OMDAT je dinges op 0% staat.Op dinsdag 20 november 2001 23:07 schreef AteLLa het volgende:
[..]
Ik heb haar gevraagd mijn logfile te openen en te kijken wat daarin stond. Oke, er zijn twee keer monteurs langsgeweest om eea door te meten. Was allemaal oke.
Dan gaan wij dat nu op afstand doen, een ogenblik
Gaat niet zo goed, uw modem geeft 0%
Ja, dat wist ik ook wel, maar ajb ga dat nou es verbeteren.
Tja, toen kwam die rot discussie opgang.
Hebben we het al eerder over gehad, ben alleen strijdvaardig.Op dinsdag 20 november 2001 23:10 schreef GerbenW het volgende:
[..]
Hmm ja maar rotdiscussie heb je weinig aan, ze moet wel met een oplossing komen OMDAT je dinges op 0% staat.
Die huttemetut kan er verder ook niks aan doen, alleen maar bij de volgende meeting met haar supervisor melding maken. ('k blijf van vrouwen houen)
Hmm lekker dan.. vraag haar dr wel ff bij te zeggen dat ze het al tig keren aan de supervisor hebben doorgegeven.. Anders vraag je of je de supervisor mag spreken (bereid je voor op een struggle want een supervisor neemt niet om een simpele reden een gesprek over), dan kun je die es vragen wat ze voor je gaan doen. Eigenlijk moeten ze schijtziek van je worden zodat ze het zo vlug mogelijk voor je willen oplossen om maar van je gezeur af te zijn.Op dinsdag 20 november 2001 23:20 schreef AteLLa het volgende:
[..]
Hebben we het al eerder over gehad, ben alleen strijdvaardig.
Die huttemetut kan er verder ook niks aan doen, alleen maar bij de volgende meeting met haar supervisor melding maken. ('k blijf van vrouwen houen)
Ze zijn waarschijnlijk spuugziek van me, en ook van andere buurters die regelmatig bellen.
Maar goed, blijven bellen voor mijn buurtgenoten, en in mijn schoentje ADSL?? Wel steeds ff herstelpunt maken ivb de eis vuurmuur uit. Ze doen er toch iets mee m.i.
Overigens is dit gewoon in en intriest!
Maar goed, blijven bellen voor mijn buurtgenoten, en in mijn schoentje ADSL?? Wel steeds ff herstelpunt maken ivb de eis vuurmuur uit. Ze doen er toch iets mee m.i.
Ja het is inderdaad dieptriest. Maar als je ze echt schijtziek wilt maken moet je 2 of 3 keer per dag bellen. Of vaker als je je verveelt ofzo. Al zou het maar zijn uit frustratie. Vertel ze ook maar gewoon dat je 'vandaag' nog vaker gaat bellen. En kijk, de agents hoeven niet ziek van je te worden, de supervisors moeten ziek van je worden omdat je steeds naar hen vraagt omdat je 'graag wilt weten wat ze nou met je klacht gaan doen'. Hmm wat weer een geniaal idee van mij. Ik denk gewoon ff na hoe ziek supervisors bij ons soms van klanten worden die een paar keer per dag naar de supervisor vragen. Btw vertel ze niet dat je de tip van mij hebt ajb.Op dinsdag 20 november 2001 23:43 schreef AteLLa het volgende:
Ze zijn waarschijnlijk spuugziek van me, en ook van andere buurters die regelmatig bellen.
Vuurmuur weer in werking en diverse keren:
ook andere ip's hoor,van hun watchdog, hebben ze bij mij echt niet nodig!
Whois Lookup of 62.108.1.86
% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
% Please visit http://www.ripe.net/rpsl for more information.
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html
inetnum: 62.108.0.0 - 62.108.1.255
netname: A2000-PLATFORM
descr: A2000 / Kabeltelevisie Amsterdam bv RouterNetwork/ServerComplex
country: NL
admin-c: RIHU1-RIPE
tech-c: RIHU1-RIPE
tech-c: FA1780-RIPE
rev-srv: ns1.a2000.nl
rev-srv: fw1.a2000.com
rev-srv: ns2.a2000.nl
status: ASSIGNED PA
notify: hostmaster@a2000.com
mnt-by: A2000-KTA-MNT
changed: mourad@a2000.com 19971027
changed: richard@a2000.com 20001113
source: RIPE
route: 62.108.0.0/19
descr: A2000 / Kabeltelevisie Amsterdam B.V.
origin: AS8209
notify: hostmaster@A2000.com
changed: mourad@A2000.com 19970807
person: Richard Huisman
address: A2000 / Kabeltelevisie Amsterdam bv
address: Kabelweg 51
address: 1014 BA Amsterdam
address: The Netherlands
phone: +31 20 7707 313
fax-no: +31 20 7707 817
e-mail: hostmaster@A2000.com
nic-hdl: RIHU1-RIPE
remarks: E-mail is the preferred contact method!
remarks: Please use one of the following addresses:
remarks: abuse@a2000.nl - for abuse notification
remarks: helpdesk@A2000.nl - Technical support for customers
remarks: hostmaster@a2000.com - For the hostmaster team
changed: R.Huisman@A2000.com 20000417
person: Fatih Arik
address: UPC / A2000 / Kabeltelevisie Amsterdam bv
phone: +31 20 7707 631
fax-no: +31 20 7707 866
nic-hdl: FA1780-RIPE
changed: rhuisman@upc.nl 20000419
ook andere ip's hoor,van hun watchdog, hebben ze bij mij echt niet nodig!
Whois Lookup of 62.108.1.86
% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
% Please visit http://www.ripe.net/rpsl for more information.
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html
inetnum: 62.108.0.0 - 62.108.1.255
netname: A2000-PLATFORM
descr: A2000 / Kabeltelevisie Amsterdam bv RouterNetwork/ServerComplex
country: NL
admin-c: RIHU1-RIPE
tech-c: RIHU1-RIPE
tech-c: FA1780-RIPE
rev-srv: ns1.a2000.nl
rev-srv: fw1.a2000.com
rev-srv: ns2.a2000.nl
status: ASSIGNED PA
notify: hostmaster@a2000.com
changed: mourad@a2000.com 19971027
changed: richard@a2000.com 20001113
route: 62.108.0.0/19
descr: A2000 / Kabeltelevisie Amsterdam B.V.
origin: AS8209
changed: mourad@A2000.com 19970807
person: Richard Huisman
address: A2000 / Kabeltelevisie Amsterdam bv
phone: +31 20 7707 313
fax-no: +31 20 7707 817
nic-hdl: RIHU1-RIPE
changed: R.Huisman@A2000.com 20000417
person: Fatih Arik
address: UPC / A2000 / Kabeltelevisie Amsterdam bv
phone: +31 20 7707 631
fax-no: +31 20 7707 866
nic-hdl: FA1780-RIPE
changed: rhuisman@upc.nl 20000419
Ok dan 
Maaruh op welke poorten scannen die 2 lui van upc dan?
Maaruh op welke poorten scannen die 2 lui van upc dan?
The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Unreachable) from 62.108.1.86.
Time: 21-11-2001 9:50:08
FWIN,2001/11/21,09:50:08 +1:00 GMT,62.108.1.86:0,24*****:0,ICMP (type:3/subtype:3)
Poort 0 dus filteren ze gewoon denk ik.
Ik was dus als een mietje gaan
FWIN,2001/11/21,09:50:08 +1:00 GMT,62.108.1.86:0,24*****:0,ICMP (type:3/subtype:3)

Euhm... maar ICMP pakketjes moet je niet blokken! Weet je wel wat dat zijn?Op woensdag 21 november 2001 10:13 schreef AteLLa het volgende:
The firewall has blocked Internet access to your computer (ICMP Unreachable) from 62.108.1.86.
Nou niet echt, heb wel eens gelezen dat er zoiets bestaat als een unreachale storm. En dat zou de netwerk verbinding kunnen vertragen.Op woensdag 21 november 2001 12:03 schreef GerbenW het volgende:
[..]
Euhm... maar ICMP pakketjes moet je niet blokken! Weet je wel wat dat zijn?
Overigens heb ik incoming ICMP niet geblokt staan in ZApro.
Leg eens uit aan een ouwe knar?
Dit vindt ZApro ervan 
What Happened?
You recently attempted to send data over the Internet or to a computer on your local network, but the data could not be delivered. In response, an ICMP Type 11 (Time Exceeded) message was sent to your computer. As part of its protection policy, ZoneAlarm Pro blocked that message.
Should I be concerned?
This alert most likely is due to network problems, and so there is no need for alarm.
What should I do?
No action on your part is necessary. ZoneAlarm Pro has protected you in the unlikely event that someone has sent you a faked ICMP message in an attempt to break into or exploit your computer.
What Happened?
You recently attempted to send data over the Internet or to a computer on your local network, but the data could not be delivered. In response, an ICMP Type 11 (Time Exceeded) message was sent to your computer. As part of its protection policy, ZoneAlarm Pro blocked that message.
Should I be concerned?
This alert most likely is due to network problems, and so there is no need for alarm.
What should I do?
No action on your part is necessary. ZoneAlarm Pro has protected you in the unlikely event that someone has sent you a faked ICMP message in an attempt to break into or exploit your computer.
Nog 1 keer offtopic:
Pingen dus o.a.
maar dan met schaamrood op mijn kaken,
is hetzelfde als poepen in het Bels
Ontopic:
Weer slechte verbinding, 3 kilobyte sec.
Ga zo bellen en neem de aanbevelingen van Gerben mee.
Pingen dus o.a.
is hetzelfde als poepen in het Bels
Ontopic:
Weer slechte verbinding, 3 kilobyte sec.
Ga zo bellen en neem de aanbevelingen van Gerben mee.
Ze hebben dus alweer niet terug gebeld
Ik ben Chello echt zat, ik wou dat hier ASDL was.

Je weet dat er constant pakketjes (packets) over het internet heen en weer worden gestuurd. Die kunnen van verschillende grootten zijn. Als er een pakketje naar je PC wordt gestuurd wat te groot is voor je buffer (ofzoiets) stuurt je PC een ICMP pakketje terug, als teken dat je PC het pakketje niet accepteert. De server moet het pakketje vervolgens opnieuw sturen, maar dan in 2 delen. Dan kijkt je pc opnieuw of de pakketjes niet te groot zijn. Als ze van een goed formaat zijn accepteert je pc ze gewoon.Op woensdag 21 november 2001 12:40 schreef AteLLa het volgende:
Sorry, vergeten dat er ook nog zoiets is als Search!!
[topic=190611/1/25]
Ik ga me erin verdiepen, als ik heel snel heb gelezen is daarmee (ICMP) de netwerkstatus en dus je verbinding te checken?
Afijn ik lees verder.
Het gevolg van het blokkeren van ICMP pakketjes lijkt me duidelijk: Als je een site ofzo opvraagt en er komen te grote pakketten binnen en je pc geeft daar geen melding van krijg je ze dus nooit. Het grote pakket is immers afgewimpeld, maar je pc heeft niemand verteld dat ie ze opnieuw wil hebben! Dat gaat dus ook zo als jouw pc iets naar een ander stuurt. Conclusie: ICMP moet in beide richtingen toegestaan zijn!! Anders krijg je een brakke verbinding met (zo lijkt het) packetloss!!
Hiero nog een die op adsl aansluiting samen met buurjingen zit te wachten, eindelijk geen shared medium meer (ja samen met mijn buurjongen ja, het netwerk ligt er al en we hebben overigens allebei onze eigen kabelaansluiting)
Hieronder twee screenys die ik net genomen heb, let wel, midden in de nacht , dus op een moment dat "normale" gebruikers niet aan het down of uploaden zijn.......

Grrr, was het maar altijd zo snel.........
Hieronder twee screenys die ik net genomen heb, let wel, midden in de nacht , dus op een moment dat "normale" gebruikers niet aan het down of uploaden zijn.......

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Ik heb gisteravond niet kunnen reageren, want Chello lag er bij mij en met mij velen in de bekende HUB er nagenoeg uit 9kbit/sec op een bestand van 1mb. Alle ICMP's open.
Vuurmuur uit/aan geen verschil.
Ik heb ongeveer anderhalf uur telefonisch contakt gehad, waarvan een half uur gesprekstijd.
Overigens viel dat gesprek beter uit dan van de avond daarvoor.
Jongens van deze HUBAMS05-2:
----------------------------------------------------------
Als het even kan overstappen op ADSL, het gaat nog maanden duren voordat het probleem wordt opgelost, ze gaan onze HUB splitsen, maar wanneer is niet te zeggen!
Testen heeft ook geen zin, je merkt vanzelf wel wanneer je een redelijke snelheid hebt, op dit moment 755Kbits, maar ik ben thuis en de meesten van jullie werken nu buiten.
Om een uur of twee is het weer zwaar k....!
Gemiddeld haalde de HUB over de laatste 24 uur de volgende gemiddelden. Altijd oppassen met een sloot van gemiddeld 1 meter diep, daar kan je toch in verzuipen!
167 Kbit/sec (237.35 sec) 5MB: 79 metingen
74 Kbit/sec (93.85 sec) 1MB: 99 metingen
Overigens begin ik te begrijpen waarom ze willen dat je je vuurmuur deinstalleerd. Correct me when i'm wrong!
Als je hem hebt gedeinstalled sta je een uur in de wacht en precies User Datagram Protocol. Oftewel ze hebben dan de mogelijkheid om je poorten te scannen.
Bij mij geen prob., maar toch. Hunt for Chello-abusers?
Op het moment dat ik mijn vuurmuur weer activeerde gaf ZApro netjes aan dat poort 21, 1133 etc met het UDP werden benaderd. Heb hem toen een paar keer aan/uit gezet en naar de ledjes op het modem gekeken. Echt knipperlichtjes.
Maar goed al met al hebben alle telefoongesprekken, contacten met de jongens van de testserver niks, nakkes, nada opgelevert, behalve dan dat UPC er van doordrongen is dat velen het niet meer pikken.

In het overleg van Coax.nl en UPC as maandag wordt over deze actie overleg gepleegd. Misschien dat dat er ook weer toe bijdraagt druk op de ketel te houden.
Dus als je toch je frusties kwijt wil, bellen met 0800-1424, 10X diep ademhalen, je vuurmuur uitzetten en wachten op de TD-tweedelijns, vragen wat ze aan het probleem gaan doen (dank je Gerben het werkte) en evt naar de teamleider vragen of vragen of je kan worden teruggebeld. Wordt je niet teruggebeld; opnieuw bellen je hoeft dan ook niet zo lang te wachten. Neem er ook de tijd voor en bel niet om 21.00 uur ze willen echt om 22.00 uur naar huis.
Schrijven aan UPC zie voorbeeld, maar dan aan Customer Care of Klantenservice.
Ik hoop volgende week mijn ADSL-speeltje in mijn schoen te vinden en blijf jullie op de hoogte houden. Ik luister iedere dag!
Vuurmuur uit/aan geen verschil.
Ik heb ongeveer anderhalf uur telefonisch contakt gehad, waarvan een half uur gesprekstijd.
Overigens viel dat gesprek beter uit dan van de avond daarvoor.
Jongens van deze HUBAMS05-2:
Als het even kan overstappen op ADSL, het gaat nog maanden duren voordat het probleem wordt opgelost, ze gaan onze HUB splitsen, maar wanneer is niet te zeggen!

Testen heeft ook geen zin, je merkt vanzelf wel wanneer je een redelijke snelheid hebt, op dit moment 755Kbits, maar ik ben thuis en de meesten van jullie werken nu buiten.
Om een uur of twee is het weer zwaar k....!
Gemiddeld haalde de HUB over de laatste 24 uur de volgende gemiddelden. Altijd oppassen met een sloot van gemiddeld 1 meter diep, daar kan je toch in verzuipen!

Overigens begin ik te begrijpen waarom ze willen dat je je vuurmuur deinstalleerd. Correct me when i'm wrong!
Als je hem hebt gedeinstalled sta je een uur in de wacht en precies User Datagram Protocol. Oftewel ze hebben dan de mogelijkheid om je poorten te scannen.
Bij mij geen prob., maar toch. Hunt for Chello-abusers?
Op het moment dat ik mijn vuurmuur weer activeerde gaf ZApro netjes aan dat poort 21, 1133 etc met het UDP werden benaderd. Heb hem toen een paar keer aan/uit gezet en naar de ledjes op het modem gekeken. Echt knipperlichtjes.
Maar goed al met al hebben alle telefoongesprekken, contacten met de jongens van de testserver niks, nakkes, nada opgelevert, behalve dan dat UPC er van doordrongen is dat velen het niet meer pikken.
In het overleg van Coax.nl en UPC as maandag wordt over deze actie overleg gepleegd. Misschien dat dat er ook weer toe bijdraagt druk op de ketel te houden.
Dus als je toch je frusties kwijt wil, bellen met 0800-1424, 10X diep ademhalen, je vuurmuur uitzetten en wachten op de TD-tweedelijns, vragen wat ze aan het probleem gaan doen (dank je Gerben het werkte) en evt naar de teamleider vragen of vragen of je kan worden teruggebeld. Wordt je niet teruggebeld; opnieuw bellen je hoeft dan ook niet zo lang te wachten. Neem er ook de tijd voor en bel niet om 21.00 uur ze willen echt om 22.00 uur naar huis.
Schrijven aan UPC zie voorbeeld, maar dan aan Customer Care of Klantenservice.
Ik hoop volgende week mijn ADSL-speeltje in mijn schoen te vinden en blijf jullie op de hoogte houden. Ik luister iedere dag!
k weet het, gisteravond kwam ik niet verder danOp donderdag 22 november 2001 03:18 schreef BYM het volgende:
Hiero nog een die op adsl aansluiting samen met buurjingen zit te wachten, eindelijk geen shared medium meer (ja samen met mijn buurjongen ja, het netwerk ligt er al en we hebben overigens allebei onze eigen kabelaansluiting)
[afbeelding]
[afbeelding]
Grootte Tijd
43.08 KBit/sec 2001-11-21 23:05:08 5242880 923.50
38.36 KBit/sec 2001-11-21 23:00:27 1048576 183.00
51.06 KBit/sec 2001-11-21 21:30:08 1048576 137.50
19.07 KBit/sec 2001-11-21 20:34:25 1048576 368.22
12.88 KBit/sec 2001-11-21 19:00:40 1048576 545.03
39.79 KBit/sec 2001-11-21 18:24:12 1048576 176.41
39.79 KBit/sec 2001-11-21 18:04:29 5242880 999.99
31.24 KBit/sec 2001-11-21 17:06:19 1048576 224.75
45.22 KBit/sec 2001-11-21 16:08:21 5242880 879.86
67.86 KBit/sec 2001-11-21 16:06:07 1048576 103.45
45.48 KBit/sec 2001-11-21 15:31:42 5242880 874.79
85.37 KBit/sec 2001-11-21 15:29:30 1048576 82.23
82.21 KBit/sec 2001-11-21 14:04:48 1048576 85.39
Maar idd het kan ook anders, en die heb ik uiteraard ook in mijn gemiddelden opgenomen.
1146.63 KBit/sec 2001-10-31 04:47:31 5242880 34.70
Maar ja, toen kon ik de slaap niet vatten.
Deze heb ik ook nog
7.02 KBit/sec 2001-11-11 18:29:08 1048576 999.99
Dat is niet de oorzaak van mijn problemen, al gebruik ik helemaal geen firewall dan is mijn verbinding nog steeds erg slecht, zowel onder Linux als Win2k. 's Ochends is mijn verbinding redelijk goed maar 's avond superlangzaam. Heel duidelijk overbelasting op het Chello netwerk dus. Maar ze doen er helemaal niks aan, ze hebben me al meer dan 10 keer beloofd om terug te bellen en er is nog nooit een afspraak nagekomen. De service bij Chello is verschrikkelijk slecht en mijn verbinding nog slechterOp woensdag 21 november 2001 20:10 schreef GerbenW het volgende:
[..]
Je weet dat er constant pakketjes (packets) over het internet heen en weer worden gestuurd. Die kunnen van verschillende grootten zijn. Als er een pakketje naar je PC wordt gestuurd wat te groot is voor je buffer (ofzoiets) stuurt je PC een ICMP pakketje terug, als teken dat je PC het pakketje niet accepteert. De server moet het pakketje vervolgens opnieuw sturen, maar dan in 2 delen. Dan kijkt je pc opnieuw of de pakketjes niet te groot zijn. Als ze van een goed formaat zijn accepteert je pc ze gewoon.
Het gevolg van het blokkeren van ICMP pakketjes lijkt me duidelijk: Als je een site ofzo opvraagt en er komen te grote pakketten binnen en je pc geeft daar geen melding van krijg je ze dus nooit. Het grote pakket is immers afgewimpeld, maar je pc heeft niemand verteld dat ie ze opnieuw wil hebben! Dat gaat dus ook zo als jouw pc iets naar een ander stuurt. Conclusie: ICMP moet in beide richtingen toegestaan zijn!! Anders krijg je een brakke verbinding met (zo lijkt het) packetloss!!

Bedankt voor je hulp GerbenW, maar het probleem zit echt bij Chello. Je zult wel begrijpen dat ik Chello heel erg zat ben
Ik kan op dit ogenblik niet terugkijken in de topic omdat ik bang ben weer contact te verliezen, net als gisteravond.Op donderdag 22 november 2001 16:24 schreef Pc123 het volgende:
[..]
's Ochends is mijn verbinding redelijk goed maar 's avond superlangzaam. Heel duidelijk overbelasting op het Chello netwerk dus. Maar ze doen er helemaal niks aan, ze hebben me al meer dan 10 keer beloofd om terug te bellen en er is nog nooit een afspraak nagekomen. De service bij Chello is verschrikkelijk slecht en mijn verbinding nog slechter![]()
Bedankt voor je hulp GerbenW, maar het probleem zit echt bij Chello. Je zult wel begrijpen dat ik Chello heel erg zat ben
Mijn verbinding loopt nu op schrik niet 53 bytes per sec!!
Dus vergeef me als ik het niet goed heb, maar kan jij ook niet over naar ADSL? En idd GerbenW bedankt!
Nee, helaas niet, ADSL zal hier nooit komen.
Een maatje van me gaat ook over op ADSL, en wil over drie maanden (als de oogst goed is
) iets met de sateliet doen. weet alleen dat het veel kost en voor je upload toch weer afhankelijk bent van een ISP.
Rot voor je, maar ik hoop dat COAX overleg iets bijdraagt aan het geheel.
Overigens ben ik van plan een luis in de pels van UPC te blijven!!
Solidariteit heet dat geloof ik!
Daarnaast moet eigenlijk ook eens iets gezegd worden over dat andere gedrag, severs draaien etc. Is allemaal wel stoer enzo, maar Warez e.d. worden ook geweerd.
Een vraag over een DNS, mailserver opzetten zonder dat je provider het merkt kan wel. In principe vern... je dan het plezier van een ander.
Daarnaast zijn veel mensen vwb hun sociale contacten aangewezen op het Web.
I keep in touch!
Rot voor je, maar ik hoop dat COAX overleg iets bijdraagt aan het geheel.
Overigens ben ik van plan een luis in de pels van UPC te blijven!!
Solidariteit heet dat geloof ik!
Daarnaast moet eigenlijk ook eens iets gezegd worden over dat andere gedrag, severs draaien etc. Is allemaal wel stoer enzo, maar Warez e.d. worden ook geweerd.
Een vraag over een DNS, mailserver opzetten zonder dat je provider het merkt kan wel. In principe vern... je dan het plezier van een ander.
Daarnaast zijn veel mensen vwb hun sociale contacten aangewezen op het Web.
I keep in touch!
Graag gedaan allemaal.. en ja er wordt inderdaad amper teruggebeld. Reden 1: Het is bij Chellosupport zo druk dat de helpdesk amper bereikbaar is. Ze bellen pas terug als er niemand in de wacht staat. Reden 2: Als er een terugbelafspraak ligt van bijvoorbeeld 2 weken geleden wordt er vanuit gegaan dat 'de klant' zelf al weer heeft gebeld. Jij bent een typisch voorbeeld van zo'n klant.
Hier in Leeuwarden bellen we overigens keurig terug. Niet als iemand het genoteerd heeft en vervolgens de notite kwijtraakt of per ongeluk weggooit natuurlijk, maargoed dan ben je in mijn ogen geen goeie agent. Terugbelafspraken houd ik op een bestandje op m'n pc bij me; dat werkt tenminste goed. En wij komen er tenminste ook aan toe want de helft van de tijd hebben we geen wachtrij.
Hier in Leeuwarden bellen we overigens keurig terug. Niet als iemand het genoteerd heeft en vervolgens de notite kwijtraakt of per ongeluk weggooit natuurlijk, maargoed dan ben je in mijn ogen geen goeie agent. Terugbelafspraken houd ik op een bestandje op m'n pc bij me; dat werkt tenminste goed. En wij komen er tenminste ook aan toe want de helft van de tijd hebben we geen wachtrij.
Die medewerken had beloofd na werktijd terug te bellen! Dat is dus onzin, ik heb vandaag alweer 20x geprobeerd te bellen maar telkens weer het bandje vawege grote drukte... En mijn verbinding is nog steeds superslecht
UPC SUCKS
UPC SUCKS

Ik voel met je mee, maar ga vanavond zelf ook weer bellen, want inmiddels is het weer huilen met de pet op! Ik hoop iig dat het overleg iets oplevert tussen COAX en UPC.Op vrijdag 23 november 2001 16:51 schreef Pc123 het volgende:
Die medewerken had beloofd na werktijd terug te bellen! Dat is dus onzin, ik heb vandaag alweer 20x geprobeerd te bellen maar telkens weer het bandje vawege grote drukte... En mijn verbinding is nog steeds superslecht
UPC SUCKS![]()
![]()
En 't weekend komt er weer aan; dan is het dubbel shit.
Overdag slapen 's-nachts over de snelweg gieren is natuurlijk ook geen oplossing?!
Na 30x bellen zit ik nu eindelijk in de wachtrij, ik ben al 25 minuten aan het wachten, het duurt altijd ongeveer 45 minuten, de wachtrij kan niet langer worden dan drie kwartier vanwege dat bandje vanwege grote drukte...
Oke, en nu vasthouden en de vragen van GerbenW enzo afvuren!
Bij de eerstelijns melden dat je teruggebeld zou worden door een teamleider, wie dat is maakt geen F... uit!
Hold on DIE HARD
Bij de eerstelijns melden dat je teruggebeld zou worden door een teamleider, wie dat is maakt geen F... uit!
Hold on DIE HARD
Ik heb nu eindelijk iemand aan de telefoon gehad bij de tweede lijns helpdesk. De senior had geen capactiteitsprobleem kunnen zien op het chello netwerk. Het is dus waarschijnlijk een rotte router ofzo. Ze zijn er nog mee bezig.
Welke HUB Postcode?Op vrijdag 23 november 2001 19:15 schreef Pc123 het volgende:
Nee, Wageningen, dat ligt in Gelderland.
Pfffff............!!Op vrijdag 23 november 2001 20:30 schreef Pc123 het volgende:
De hub heet ED03
Kostte me bijna een uur om weer binnen te komen.
Ik ga es kijken en COAX op de hoogte stellen.
Overigens: Van de Website van COAX.nl ( dus niet van mij)
Complimenten aan UPC
20 Nov. '01 Door een chello gebruiker werd COAX erop gewezen dat hij een juist antwoord binnenkreeg op een vraag via het UPC contactformulier. Bij mail problemen kreeg hij de oplossing zelfs per post toegestuurd. Een pluim voor de helpdesk! Er is gelukkig een, meestal zwijgende, meerderheid die tevreden is over chello. Loop ook eens door de resultaten van onze doorlopende enquête. Ook daaruit komt duidelijk naar voren dat de mening over chello positiever is geworden

Try me!!!!
http://www.coax.nl/index
Lekker invullen dus!!
Nee, die snelheden haal ik zeker niet, wel om 4 uur 's ochtends misschien
Waarom een nieuwe, dat is toch niet nodig?
net ff een testje gedaan:
1 mb test: 134.6 Kbyte/sec
5 mb test: 153.4 KByte/sec
Zoiets haal ik meestal wel, ik ben wel tevreden eigenlijk.
1 mb test: 134.6 Kbyte/sec
5 mb test: 153.4 KByte/sec
Zoiets haal ik meestal wel, ik ben wel tevreden eigenlijk.
Verwijderd
Inderdaad niet, heb deze topictitel bewerktOp vrijdag 23 november 2001 22:56 schreef Pc123 het volgende:
(Het andere topic is gesloten, daarom post ik dit hier even opnieuw)
Maandag aanstaande overlegt COAX Nederland met UPC over onder andere de brakke verbindingen!!
Laat je stem horen via:
overleg@coax.nl
Of via hun website: http://www.coax.nl/
Spui alles, zodat HUN kabel een keer gekoeld moet worden en niet die van ons opgewarmd!!
Maandag aanstaande overlegt COAX Nederland met UPC over onder andere de brakke verbindingen!!
Laat je stem horen via:
overleg@coax.nl
Of via hun website: http://www.coax.nl/
Spui alles, zodat HUN kabel een keer gekoeld moet worden en niet die van ons opgewarmd!!
Kijk naar alle probs met chello, dit verzandt op een bepaald moment toch, gaat erom zoveel mogelijk mensen te mobiliseren.Op vrijdag 23 november 2001 22:56 schreef Pc123 het volgende:
Misschien niet meer voor mij, maar ADSL zal niet beschikbaar zijn voor iedereen, of andere probs, zoals financien.
Ik ben echt furieus!! en meen het echt!!
Hans Ronhaar doet ook zijn uiterste best, alleen heb ik de luxe keus.
En velen van ons niet.
Johnny, begrepen thkx hoort erbij, en jij bent gelukkig ook nog wakkerOp vrijdag 23 november 2001 23:03 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
Inderdaad niet, heb deze topictitel bewerkt