TV-kaart-> gezoem als deze uit staat | Audigy&XP

Pagina: 1
Acties:

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het volgende valt me eigenlijk pas op sinds ik of XP heb of sinds ik mijn Vortex2 omgeruild heb voor een Audigy:

Als ik mijn Hauppauge TV kaart niet aan heb staan en bijvoorbeeld wat aan het browsen ben hoor ik een iritant achtergrond geruis wat niet statisch is maar een beetje veranderd met je muisbewegingen.

Het geluid gaat via de TV-kaart buitenaf via een kabeltje naar de line-in van de geluidskaart.

Als ik nu deze line-in op mute zet ben ik ook meteen van het geruis af, maar dit is zo omslachtig om de hele tijd te doen.

Ik heb de aansluiting gecontroleerd en deze is zoals het eerder ook was.

Ik tast in het duister waarom dit nu gebeurd, ik zal indien jullie niets weten een ander kabeltje aanschaffen maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak is.

Iemand een ideetje?

Verwijderd

probeer eht eens intern te doen, bij de PCTV pro zit er een aansluiting voor.... weet niet voor de hauppage

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem. Het wordt niet opgelost door interne aansluiting.

Oplossing is: line-in muten. In TV-software aangeven welke ingang de TV-kaart op de geluidskaart gebruikt. Deze software haalt automatisch de mute van die lijn af (de Pinnacle PCTV-Pro software tenminste wel)

Rob

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat is vlug :)

Ik zal als ik thuis ben eens kijken of ik het in de Hauppauge software (WinTV2000) kan instellen.

Aanvullende tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 20:39 schreef robke het volgende:
Heb hetzelfde probleem. Het wordt niet opgelost door interne aansluiting.

Oplossing is: line-in muten. In TV-software aangeven welke ingang de TV-kaart op de geluidskaart gebruikt. Deze software haalt automatisch de mute van die lijn af (de Pinnacle PCTV-Pro software tenminste wel)

Rob
klopt maar of de hauppage dat ook doet......