notebook dockingstation maar dan omgekeerd...??

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:27
Beetje vage titel inderdaad, maar ik zal het ff uitleggen.

Ik heb thuis een server zonder toestenbord/muis/monitor. Nou wil er soms wel eens niet goed werken op dat ding, en normaal gesproken gebruik ik daar Terminal Services voor (draait op win2kserver), en dan gebruik ik mn andere pc om de server te besturen. Dat gaat goed, totdat ie niet eens meer in Windows komt, of als Terminal Services niet meer goed werkt. Dan moet ik dus mn toetsenbord/muis/monitor aansluiten. Aangezien dat weleens een gek#t wil zijn, vroeg ik me af of ik daar mn laptop niet voor kon gebruiken. Maw een dockingstation, met het verschil dat ik nu mbv het scherm/tbord/muis van mn laptop de server bedien. Kan dat, zijn daar kastjes/aansluiting/kabels/weetiket voor?? Monitor is in principe niet het grootste probleem, maar het zou handig zijn als ik het toetsenbord en de muis kon gebruiken.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Volgens mij niet daar een lappie alleen uitgangen heeft en geen ingangen (voor toetsenbord)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:16
Een laptop heeft eerder alleen ingangen voor toetsenbord en muis.... Niet andersom :-)

Voor zover ik weet kan dat niet.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Is een KVM-switch niet iets voor jou? (Keyboard/Video/Mouse) daarmee kan je meerdere PC's aansluiten op 1 setje keyboard+monitor+muis. (staan in "Overige" in de pricewatch sectie van Tweakers als je prijsinfo en adressen zoekt) Je hebt zowel mechanische (schakelaartje op kastje) als electronische varianten (toetsencombo /of schakelaar op kast)

Suc6 :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:27
thx voor de reacties. Dan is zo'n switch idd het handigste denk ik

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op donderdag 15 november 2001 00:46 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
thx voor de reacties. Dan is zo'n switch idd het handigste denk ik
En mocht je kwaliteit van je beeld belangrijk vinden, neem dan niet zo'n goedkope "klak-klak-schakelaar" geval, maar koop een fatsoenlijke, ik heb er zelf een van Belkin, de omnicube 4-port, en dat is een stuk beter, ik heb zelf zo'n goedkope gehad en geloof me, de kans dat je beeldschermkwaliteit goed is is heel erg klein...

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:42
Misschien een remoteprogje? (Zoals hoe heet ie ook weer, PC anywhere?)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

dat had ie dus al, terminal services, en remoten ging dus niet altijd goed
Op donderdag 15 november 2001 13:14 schreef stefijn het volgende:
Misschien een remoteprogje? (Zoals hoe heet ie ook weer, PC anywhere?)

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:44

snoei

kabels... :D

een kvm extender is denk het ideaal voor jou.

sluit je toetsenbord muis en monitor aansluiting van je server op zo'n kastje aan. en vervolgens verbind je het kasje met utp aan een tweede kastje waar je dan een toetsenbord muis en monitor op aan sluit.
Pagina: 1