yamaha psr-400 goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
het vervolg van deze, want dat keyboard was niks.

ik ben dus beginner, en wil een leuk keyboardje om mee te klote, op de pc aansluiten m.b.v. MIDI, gewoon leuke melodietjes spelen met een beat/bass eronder.
Ik wil wel een aanslaggevoelig keyboard, en een beetje kwaliteit. Wat denken jullie van deze?? of kan ik beter 1 van deze kopen, wat is de beste vergelijking tussen prijs/kwaliteit?

2 :? of3 :? of 4 :? of 5 :? bedankt!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op school hebben wij beginner/ midklasse synths staan met midi uitgang van Roland. Je kunt weinig vervormen enzo, maargoed dat is nog niet echt nodig toch?

Ik zelf vond de samples echt heel erg goed klinken voor dat geld (minder dan F600,- geloof ik).

Ik zal deze week even kijken welk type het is.

Verwijderd

tja, die dingen zien er nog al old skool uit, dus ik zou eerst proberen hoe ze klinken...

maar waarom nou niet gewoon 400-500 gulden uitgeven, dan heb je nieuw een prachtig model

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Op woensdag 14 november 2001 21:39 schreef whotheman het volgende:
tja, die dingen zien er nog al old skool uit, dus ik zou eerst proberen hoe ze klinken...

maar waarom nou niet gewoon 400-500 gulden uitgeven, dan heb je nieuw een prachtig model
zoals?? k ben in n zaak in arnhem geweest, daar was de goedkoopste, waarbij hij (de verkoper) sprak over kwaliteit minimaal 700 piek! :?

Verwijderd

Ik ben begonnen met een Kawai cheap ass keyboard en kheb nu een Yamaha PSR 9000 :) Heel leuk een veel mogelijkheden. Maar na 12jr les is zo'n PSR 900 meer dan noodzakelijk :P

Verwijderd

De functies op een keyboard zijn niet zo belangrijk als je voor een MIDI keyboard kiest. Sluit 'm aan op je computer, gooi Cubase of een andere sequencer erop en je kunt met het geluid doen wat je zelf wilt. Kwestie van wat controllers instellen in het programma.

Het nummertje wat in mijn sig staat heb ik samen met nog iemand gemaakt door gewoon de ingespeelde data op te slaan in een MIDI bestand en het zo via ICQ heen en weer te sturen en te bewerken totdat het uiteindelijk af was.

Het was echt geen moeite, een MIDI file is gemiddeld maar 50kb groot. Dat het zo klein is komt omdat in de file alleen de data wordt opgeslagen, het keyboard zelf produceert de instrumenten.

Het enige wat nog even moest gebeuren was het resultaat opnemen in een audiobestand en omzetten naar Mp3 en..klaar :+

Met MIDI kun je gewoon alles maken :)
Pagina: 1