Weet iemand of je met de IIS van win2k Advanced Server ook SQL Databases kan laten draaien? .. zoja wat moet ik daar voor doen?
ja hoor geen probleem, welke sql database wil je draaien dan? (microsoft sql server?)
het zit er alleen NIET standaard in je moet het er wel bij kopen (in het geval van MS sql server)
het zit er alleen NIET standaard in je moet het er wel bij kopen (in het geval van MS sql server)
A wise man's life is based around fuck you
nou ik weet nog niet precies.. maar ik heb een kalender gemaakt met allemaal namen van personen en die wil ik in een database stoppen zodat ze weer makkelijk op te vragen zijn.. wat zou je daarvoor aanraden?
mysql natuurlijk, das gratis en makkelijk,
mssqlserver is gewoon te duur voor dat soort dingen, en ook veelste uitgebreid,
als je kennis van mysql te beperkt is kun je natuurlijk altijd een databeest in access maken, en deze via een odbc koppelingetje via een webpage (asp) opvragen, kan natuurlijk ook via php, etc
suc6
mssqlserver is gewoon te duur voor dat soort dingen, en ook veelste uitgebreid,
als je kennis van mysql te beperkt is kun je natuurlijk altijd een databeest in access maken, en deze via een odbc koppelingetje via een webpage (asp) opvragen, kan natuurlijk ook via php, etc
suc6
bedankt.. en hoe moet ik mysql dan configureren op mn webserver? .. of is daar zo'n handige installatie voor ergens te downloaden toevallig?
je kan gewoon de .exe downloaden en installeren, als je database toegang via odbc wilt moet je ook 'myodbc' downloaden, via deze kun je dan de database middels odbc uitlezen (dus via een .asp pagina oid)
mij lijkt access beter geschikt voor je, het is alleen voor jezelf, asp draait sowieso op je bakkie, verder zit er natuurlijk al een leuke interfaceje bij access..
Pagina: 1