[VB] MDI Child vensters toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:44

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Wie vertelt mij hoe ik in een MDI progje een MDI Child form toevoeg? Ik kan het in de MSDN library niet vinden... :(

EDIT: Dus dat ik een nieuw venster open als ik op een knop druk...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op woensdag 14 november 2001 20:04 schreef Demoniac het volgende:
Wie vertelt mij hoe ik in een MDI progje een MDI Child form toevoeg? Ik kan het in de MSDN library niet vinden... :(

EDIT: Dus dat ik een nieuw venster open als ik op een knop druk...
Probeer eens wat met Array's. Of met
code:
1
Dim NewForm As Form2

Waarbij Form2 het venster is wat je wilt kopiëren. Kijk ook eens naar de MDI-editor die bij de voorbeelden van VB zit.

Verwijderd

Wat bedoel je eigenlijk...

RunTime, DesignTime?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Het feit dat hier gesproken wordt over 'openen' en 'als ik op een knop druk' geeft wel erg duidelijk aan waar het hier om gaat... :)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Ok dan...

Als je op een MDI-Child een knop wilt plaatsen om een tweede instantie van datzelfde form te tonen kun je dat zo doen:
code:
1
2
3
4
5
6
Private Sub Command1_Click()
    Dim frm As Form1
    Set frm = New Form1
    frm.Show
    Set frm = Nothing
End Sub

Oh ja,
Xenophage, ik zag niet echt een constructieve bijdrage in jouw post, maar ik kan me vergissen...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:44

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 10:26 schreef KingGeorge het volgende:
Ok dan...

Als je op een MDI-Child een knop wilt plaatsen om een tweede instantie van datzelfde form te tonen kun je dat zo doen:
code:
1
2
3
4
5
6
Private Sub Command1_Click()
    Dim frm As Form1
    Set frm = New Form1
    frm.Show
    Set frm = Nothing
End Sub

Oh ja,
Xenophage, ik zag niet echt een constructieve bijdrage in jouw post, maar ik kan me vergissen...
Thank you, hier kan ik wat mee! :)

Ennuh, volgens mij probeerde Xenophage aan KingGeorge duidelijk te maken dat het om het runtime toevoegen van MDI child vensters ging...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1