[MP3] Variable of Constant Bitrate

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Wat zijn nou precies de voordelen en nadelen van Variable en Constant bitrate? Ik encode op 192kbps, wat kan ik het beste kiezen?

Mother, will they like this song?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

met vbr zou het nog beter kunnen zijn. Zie die test van Jag over of het beter klinkt.

Dit had je makkelijk even kunnen testen door het even te doen. had je erachtergekomen dat je waarschijnlijk amper/geen verschil hoorde.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

je hoort bijna geen verschil maar het scheelt in de bestandsgrootte tov hogere bitrate mp3z, terwijl de kwaliteit gelijk blijft.

Verwijderd

Nee voor t oor is t niet hoorbaar, maar bij variabele bitrate "denkt" je encoder wat goed is voor je mp3...

Ik persoonlijk raad het ten zeerste af, je cd speler draait toch ook gewoon constant op 44.1khz en 16bit?!

Tenzij je zo klein mogelijke mp3's op "goede" kwaliteit wil hebben, maakt t niet uit...

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 21:48 schreef DeLoN het volgende:
Ik persoonlijk raad het ten zeerste af, je cd speler draait toch ook gewoon constant op 44.1khz en 16bit?!
je cd speler met z'n cd's is dan ook zeer inefficient qua ruimtegebruik in vergelijking met mp3 :z

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 14 november 2001 21:48 schreef DeLoN het volgende:
Nee voor t oor is t niet hoorbaar, maar bij variabele bitrate "denkt" je encoder wat goed is voor je mp3...

hehe, wat een redenatie :P

DVD is dus ook slecht, omdat er toch een constant aantal frames langskomen, met een bitrate tussen de 2 en 10mbps :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1