Toon posts:

Eh.... Maxtor D740X is stil? I think not!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als mensen dit stil vinden was ik zeker erg verwend met m'n oude Maxtor 20GB 7200 want deze komt er luidkeels boven uit wanneer ze bijden idle zijn!
Soms maakt de D740X ook een 'schrapend' geluid, alsof 2 delen tegen elkaar aan lopen...
Ik heb de schijf verder nog niet kunnen testen omdat m'n boot disk niet werkt, dus geen fdisk want win2k heeft geen fdisk, toch?
Maar zo ver valt ie een beetje tegen want uit de search kwamen hele lovende berichten, stil en snel!
Ik heb dan geen fluid nogwat model met vloeistof lagering maar dan nog vind ik dit een vaag geluid :(

Zijn er nog meer mensen met deze schijf die deze geluiden ook horen, anders neem ik hem weer mee naar m'n werk en hou ik er een 2de naast.

Verwijderd

Als dit niet het geluid is van een defecte schijf dan is de Maxtor D740X inderdaad een hele slechte schijf ja. Niks is stiller dan de Seagate Barracuda IV 7200rpm (je hoort 'm zelfs niet opspinnen of fluiten) :P

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 22:02

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:55

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 14 november 2001 19:44 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Als dit niet het geluid is van een defecte schijf dan is de Maxtor D740X inderdad een hele slechte schijf ja. Niks is stiller dan de Seagate Barracuda IV 7200rpm :P
WD400BB .. die hoor je niet eens op spinnen, die Cuda4 die maakt een klein beetje een fluitend geluid :) WD800BB is weer stuk meer herrie btw :(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik vertrouw dit geluid niet, tis niet de hele tijd maar het klinkt niet goed...
Thanks abwouters trouwens :)

Verwijderd

Ik heb er een week lang 2 inzitten en ik vindt ze erg stil. Ik moet mijn hoofd dicht bij de kast houden wil ik ze uberhaupt horen. Normaal hoor ik alleen het gezoem van mijn noisecontrol silverado.

Dat geluid wat jij hoort is vorgens mij normaal. Hier maken ze af en toe ook een beetje raar schrapend geluid. Dat de schijf anders klinkt dan je oude hoort natuurlijk niet te betekenen dat ie binnenkort de geest geeft.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:56
Ik heb ook een maxtor 30 gb (sorry weet niet welk type nummer), maar ik hoor um echt NIET!! ik hoor um pas zodra ik mun oor tegen de kast aan houd, en dan hoor ik um maar een heeeeeeeel klein beetje

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 14 november 2001 19:52 schreef Roefoes het volgende:
Hmm ik vertrouw dit geluid niet, tis niet de hele tijd maar het klinkt niet goed...
Thanks abwouters trouwens :)
Goed je stuff backuppen en dan paar drive fitness tests overheen halen.. als ie een zwakte heeft valt ie dan vanzelf in brokstukken uit elkaar >:)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Op woensdag 14 november 2001 19:55 schreef PASware het volgende:
Ik heb ook een maxtor 30 gb (sorry weet niet welk type nummer), maar ik hoor um echt NIET!! ik hoor um pas zodra ik mun oor tegen de kast aan houd, en dan hoor ik um maar een heeeeeeeel klein beetje
Zon schijf heb ik dus ook, 15gb variant...D540X is het.

Verwijderd

D540X... dat is een 5400rpm schijf :) dus stiller dan 7200rpm is niet zo'n verrassing.

• Arjan Scholl
Op woensdag 14 november 2001 20:02 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
D540X... dat is een 5400rpm schijf :) dus stiller dan 7200rpm is niet zo'n verrassing.
Ja maar ik hoor hem ook niet bij seek/random seek tests. En ik heb ook nog een WD153AA schijf erin en die hoor je van 10m afstand nog rammelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er eens een benchmark op loslaten, staat nog niks op en is in 2 partities opgesplitst.
De reden dat ik de schijf kocht is dat m'n oude 20GB maxtor rare nukken begon te vertonen, bij bepaalde acties/handelingen sloeg ie gewoon af wat resulteerde in een spontane reboot en dan tikt ie.
Zou het misschien kunnen dat dit verholpen is na een low format met MaxBlast?

Verwijderd

Topicstarter
26MB/s in Drive Benchmark van Sandra 2001, valt me tegen van deze schijf.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 14 november 2001 20:42 schreef Roefoes het volgende:
26MB/s in Drive Benchmark van Sandra 2001, valt me tegen van deze schijf.
Ghehe :) ik haal me met Raid in stripe 21mb/s :)

MAargoed.. dat vond ik erg, tot ik op een lan een nacht lang heb zitten gamen, terwijl er continu door veel users met 8Mb/s vanaf gecopieerd werd. Zonder dat het super merkbaar was. :) Toen wist ik dat sysoft niet altijd spoort.. andere benches scoor ik wel hoog, alleen dat sysoft niet (alleen disk benchmark dus).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 20:45 schreef nigelator het volgende:

[..]

Ghehe :) ik haal me met Raid in stripe 21mb/s :)

MAargoed.. dat vond ik erg, tot ik op een lan een nacht lang heb zitten gamen, terwijl er continu door veel users met 8Mb/s vanaf gecopieerd werd. Zonder dat het super merkbaar was. :) Toen wist ik dat sysoft niet altijd spoort.. andere benches scoor ik wel hoog, alleen dat sysoft niet (alleen disk benchmark dus).
Ik hoop dat je gelijk hebt, hehe!
Deze schijf zou zo'n 30/35mb/s moeten halen daarom vond ik het nogal vreemd dat ie maar 26mb/s haalde.

• Arjan Scholl
Op woensdag 14 november 2001 20:57 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt, hehe!
Deze schijf zou zo'n 30/35mb/s moeten halen daarom vond ik het nogal vreemd dat ie maar 26mb/s haalde.
Moet je eens HDTACH gebruiken...die is veel betrouwbaarder met zn resultaten (als het programma start :D)

Verwijderd

Topicstarter
Net even windows 2000 geinstalleerd.
Zonder problemen, niet merkbaar sneller maar de vreemde geluiden waren wel weg na de schijf geformatteerd te hebben.
En toch vind ik hem niet stil, vergeleken bij m'n oude Maxtor, maarja da's geen ramp :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 22:35 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Moet je eens HDTACH gebruiken...die is veel betrouwbaarder met zn resultaten (als het programma start :D)
Windows NT support only available in registered version. :(
Dan maar even registreren, nouja... Op mijn manier dan :P

• Arjan Scholl
Op woensdag 14 november 2001 23:02 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Windows NT support only available in registered version. :(
Dan maar even registreren, nouja... Op mijn manier dan :P
Die manier is mij nog nooit gelukt met HDTACH ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 23:03 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Die manier is mij nog nooit gelukt met HDTACH ;)
:( dus :(
Maar we geven de moed niet op >:)

Verwijderd

Staat de D740X standaard op maximale performance ingesteld of
om stiller te werken?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Volgensmij op "stiller werken".

Hij maakt wel een opspinnend geluid (SCSI :D) en bij een zoekactie of virusscan hoor ik hem wel druk bezig zijn, maar je krijgt er wel snelheid voor terug (vind ik, die een Quantum fireball LCT 20 gewend is |:( )

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

1. Bij windows2000 staan de bootdisks op de cd als het goed is.
2. De maxtor D740X 40 G die bij mij draait maakt veel minder herrie als mijn toch al stille processor cooler. :P

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 19:56 schreef nigelator het volgende:

[..]

Goed je stuff backuppen en dan paar drive fitness tests overheen halen.. als ie een zwakte heeft valt ie dan vanzelf in brokstukken uit elkaar >:)
daar heb ik ook last van waar kan ik dat mee testen ?
Pagina: 1