Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Verwijderd
/me doet niet begrijp
Je maakt een button, deze zet je in de mc en je geeft de actie, on(release){gotoAndPlay(2);}
...
Je maakt een button, deze zet je in de mc en je geeft de actie, on(release){gotoAndPlay(2);}
Een button kan je geen onrelease dingen toekennen. Als je dat wil doen moet je een movieclip maken die act als button. Maar die heeft weer geen over, hit, enz acties..
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
/me is altijd weer verbaasd over hoe weinig hij weet over Flash...Op woensdag 14 november 2001 19:56 schreef Scyth het volgende:
Een button kan je geen onrelease dingen toekennen. Als je dat wil doen moet je een movieclip maken die act als button. Maar die heeft weer geen over, hit, enz acties..
![]()
![]()
Verwijderd
Erm.....???Wat bedoel je nou, want in mijn flash kan dat allemaal weer wel....Op woensdag 14 november 2001 19:56 schreef Scyth het volgende:
![]()
![]()
Verwijderd
- layertje maken met de naam "buttons"
- dingetje maken op die layer (knopke, stukkie tekst, whatever...)
- convert to symbol (f8)
- gedrag instellen als button
- terug naar je stage
- betreffende button dubbelklikken
- keyframes inserten in de betreffende button-state
- hoppa
- convert to symbol (f8)
- terug naar je stage
- hoppa
Ja, zover was ik ook, maar hoe krijg ik dat "dingetje" zover dat hij ook "Over", "Down", "Up" en "Hit" standen weergeeft? Daarvoor moet het een knop zijn, maar die kan je weer geen actionscripts toekennen...Op woensdag 14 november 2001 22:52 schreef lombdude het volgende:
- layertje maken met de naam "buttons"
- convert to symbol (f8)
- terug naar je stage
- hoppa
Okee, andere vraag: Hoe moet ik in een actionscript verwoorden dat ik de timeline bedoel die in de hyrarchie EEN laag naar onderen ligt? _level0."dingetje" ofsow?
Want ik zou wel actionscipts kunnen toekennen aan de keyframes onder de knop
Zoiets dus...Op dinsdag 13 november 2001 16:59 schreef Seraph het volgende:
Net zo makkelijk om gewoon tegen de movie te zeggen wat ie moet doen :D:
code:
1 _root.movieclip.gotoAndPlay(2);
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
je roept het actions panel op als je de button geselecteerd hebt op je stage of in de movieclip waar je je buttons in hebt geplaats (ctrl+alt+a) en dan kun je je actions toevoegen en wijzigen (onrelease, onmouseout, etc. ) de 4 keyframes die in een button zitten gebruik ik persoonlijk alleen om de button te laten veranderen van vorm en kleur bij een mouse-over, klik en mouse-out. Oh, en vergeet niet om in de "hit" status van je button een vlak te tekenen dat ietsje groter is dan je eigenlijke button. dan heb je een grotere hotspot voor wat betreft waar je muis moet zijn om je button te laten werkenOp woensdag 14 november 2001 23:04 schreef Scyth het volgende:
Ja, zover was ik ook, maar hoe krijg ik dat "dingetje" zover dat hij ook "Over", "Down", "Up" en "Hit" standen weergeeft? Daarvoor moet het een knop zijn, maar die kan je weer geen actionscripts toekennen...
Okee, andere vraag: Hoe moet ik in een actionscript verwoorden dat ik de timeline bedoel die in de hyrarchie EEN laag naar onderen ligt? _level0."dingetje" ofsow?
Want ik zou wel actionscipts kunnen toekennen aan de keyframes onder de knop
Hoewel deze eigenlijk op slot moet (kan altijd nog):
Je moet je button een actionscript meegeven en niet je frame.. dus je pleurt je button in je scene. En bij de eigenschappen van de buttons hang je er actions aan.
Je moet je button een actionscript meegeven en niet je frame.. dus je pleurt je button in je scene. En bij de eigenschappen van de buttons hang je er actions aan.
Pagina: 1