Toon posts:

Win XP <-> Win 98 NW gelukt!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor degene die het niet aan de praat gekregen hebben:

Server (wxp):
ip=10.0.0.38
sm=255.255.255.0
Zorg dat de wxp firewall uitstaat en maak gebruikers aan die hetzelfde zijn als de un en pw van je client(s)

Client (w98):
ip=10.0.0.99
sm=255.255.255.0
gateway=10.0.0.38
dns server=10.0.0.38 Vul voor host gewoon wat in
Ik heb hier ook een gebruiker aangemaakt met de un en pw van de server. Ik weet niet of het noodzakelijk is.

Ik heb trouwes op allebei ook NetBUI geinstalled. Zul je denken, dat kan met wxp niet? Toch wel. Kijk op je wxp ceedee in \VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI. Kijk daar in het .txt bestandje en install het op allebei de pc's. Schijnt je netwerk sneller mee te lopen. Bij mij doet hij het nou goed.

Het enige probleem is dat ik op mn client niet kan internetten. Ik weet niet precies hoe je dit daarop in moet stellen. Weet iemand dit misschien??

Miswip

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

is het onder windows speciaal dan? dat je netwerk werkt? >:)

:P
anyweej, gefeliciteerd (ofzo) :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 19:28 schreef Servowire het volgende:
is het onder windows speciaal dan? dat je netwerk werkt? >:)

:P
anyweej, gefeliciteerd (ofzo) :)
Ja, eehhmm.

Ik heb op dit board al veel mensen gezien die er problemen mee hadden.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik er ook geen enkele problemen mee gehad heb. gewoon installeren en lopen. (op TCP/IP)

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 11:35
Enigste verschill tussen win9x-win9x en win9x-winxp is dat je op de winxp pc de guest account van disabled af moet halen. Simpul :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

En internet sharen via WinXP is helemaal eitje. Zat je eerst nog te klooien met allerlei netwerkprogjes, nu kan je gewoon met een druk op de knop je verbinding delen met het netwerk.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

-ET-

Phone Home

Als je internet wil sharen moet je ook op de client TCP/IP hebben draaien, Dus stel je ip adressen in en kick netbeui tis misschien wel sneller maar als je internet wil sharen heb je IP nodig en dan zit netbeui alleen maar in de weg.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Op woensdag 14 november 2001 20:02 schreef Fr3aKER het volgende:
Enigste verschill tussen win9x-win9x en win9x-winxp is dat je op de winxp pc de guest account van disabled af moet halen. Simpul :)
Dat moet je dus niet doen. :) Zet je 'em wagenwijd open voor allerlei enge hackers. Gewoon de windows-netwerk-login-naam toevoegen als account op je win2k/winxp bakkie!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Tweakerbee en Servowire zelfde icon? ;)

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 01:18
Euhmmm... dat valt reuze mee. het is niet meer zo dat je de accountgegevens hebt w2k direct kunt inloggen op de pc, wat onder w2k nog wel kon. Ik heb het idd dat ze bij microsoft xp iets beter hebben dichtgetimmerd dan bij w2k

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:53
Op woensdag 14 november 2001 21:03 schreef tweakerbee het volgende:

[..]

Dat moet je dus niet doen. :) Zet je 'em wagenwijd open voor allerlei enge hackers. Gewoon de windows-netwerk-login-naam toevoegen als account op je win2k/winxp bakkie!
Jah.. maar dan moet je ook niet File/Printer sharing aan de outgoing netwerkadapter binden.. als je dat niet doet dan is er niets aan de hand..

Als je trouwens de rechten goed bekijkt en beheert dan maakt dat ook niets uit...

Pvouput live

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 19:21 schreef Miswip het volgende:
Voor degene die het niet aan de praat gekregen hebben:

Server (wxp):
ip=10.0.0.38
sm=255.255.255.0
Zorg dat de wxp firewall uitstaat en maak gebruikers aan die hetzelfde zijn als de un en pw van je client(s)

Client (w98):
ip=10.0.0.99
sm=255.255.255.0
gateway=10.0.0.38
dns server=10.0.0.38 Vul voor host gewoon wat in
Ik heb hier ook een gebruiker aangemaakt met de un en pw van de server. Ik weet niet of het noodzakelijk is.
Ik heb alles netjes gedaan, maar nog steeds geen netwerk tussen 98 en XP...En trouwens moet je een sharing-progje op XP computer installeren (zoiets als Winroute, Wingate..e.d) of heeft XP dat al ingebakken?..<BR>
Een client aanmaken in XP, hoe doe je dat?..

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:15
ja, dat gaat dus over netbui en niet over tcp/ip he.. :)

Verwijderd

Gewoon de windows-netwerk-login-naam toevoegen als account op je win2k/winxp bakkie!
Hoe werkt dit precies dan? Kan iemand mij dat uitleggen, want ik ben nie zo slim ;)

Verwijderd

Bedankt voor alle tips enzo, nou heb ik bij de buren ook
eindelijk internet gedeeld via WinXP, wist wel dat het
kon via XP zelf, maar het wilde steeds maar niet lukken |:(

Maar nu dus wel *D
Pagina: 1