Matrox Millennium G550 of tweede videokaart ??

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ik zit met een klein probleempje. Het is eigenlijk een soort van luxe probleem :). Maar nu de hcc dagen er aan komen wil ik me daar een 2de monitor kopen. Maar nu zit ik met een dilema. Of moet ik een dual head kaartje kopen zoals de maxtor of moet ik een tweede videokaart kopen. Ik heb nu een riva tnt 2 met 32 mb geheugen en die voldoet wel nog. Ik speel af en toe een spel en verder internet ik veel programeer ik wat voor school en doe ik veel office werk en af en toe een webpagina.

Ik wil op mijn tweede monitor bijvoorbeeld het eindresultaat van een document laten zien of twee documenten en met internetten op de tweede monitor msn ed. Verder speel ik af en toe een spel en daarom is een beetje 3d kwaliteit wel nodig.

Ik denk wel dat duidelijk is wat ik wil doen. Dus ik heb eigenlijk wat advies nodig of deze videokaart of een pci videokaart en dan aan welke eisen moet die voldoen.

Ik draai momenteel win xp. Ik denk dat de config van mijn computer er niet zoveel tot doen zo wel dan vraag maar.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik had hetzelfde probleem.

Heb mijn viper 550 eruit gegooid en vervangen door een Gainward Geforce 2 MX Twin View ViVo Golden Sample. Draai nu met 2 schermen 21"en 14" prima werkbaar. Oh ja, TV-out zit er ook op dusssssssssssss.

Je kunt je oude kaart verkopen maar zelfs als je dat niet doet ben je goedkoper uit dan met de Matrox die ik overigens uit ontevredenheid bij de leverancier heb teruggeven. Matrox is erg klant-onvriendelijk.

ARME AOW’er

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 19:09 schreef Dick het volgende:
Je kunt je oude kaart verkopen maar zelfs als je dat niet doet ben je goedkoper uit dan met de Matrox die ik overigens uit ontevredenheid bij de leverancier heb teruggeven. Matrox is erg klant-onvriendelijk.
Ik ben zeer tevreden over mijn G550, ik kan hem dan ook tenzeerste aanraden (zeker voor hetgeen je hem wil gebruiken).

Ik had ook een klein probleem toen ik hem net had en via het matrox forum (waar ze me snel en heel proffesioneel geholpen hebben) ben ik tot de oplossing gekomen.

Ik heb enkel ervaring met de service op het matrox forum, over andere services kan ik niet meespreken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik dus ook. Pas na 4 maanden "zeuren"aan "Haig" zijn hoofd schijnt het GT450Etv te zijn opgelost....

Ik kan het niet proberen want ik heb de kaart niet meer.

Als je echt wilt weten hoe de Matrox service is zoek daar maar ergens naar mijn naam.

Vier x gebeld ook nog ( canada ) nou.... huilen hoor

ARME AOW’er

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Welke andere kaartten waar je twee monitoren op kan aansluiten zijn er nog. Wil er max 400 piek aan uitgeven denk ik :)

Verwijderd

Zowel Matrox, ATI als NVidia hebben kaarten waar je 2 monitoren kan op aansluiten.

Matrox => Dual Head
ATI => HydraVision
NVidia => TwinView

Bij Matrox zijn dat dus de G450 en G550, bij ATI de Radeon VE Dual Display Edition en bij NVidia weet ik het niet vanbuiten maar kan je makkelijk opzoeken.

Ik persoonlijk ben nog steeds grote fan van Matrox en vind ze de beste kwaliteit.

Dick heeft daarentegen er dus heel slechte ervaringen mee. Je zou dus nog enkele mensen en hun ervaringen moeten horen en dan je keuze maken.

Verwijderd

Volgens mij is de dualhead van matrox beter dan die van ATI en NVidia. De 3Dkwaliteit is daarentegen weer een stuk slechter. Als jij onder spelletjes patience verstaat dan zou ik voor de Matrox gaan.

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 14:13

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Voor 2D is de Matrox G550 een prima kaart!
Naar wat ik begrepen heb uit een review op tweakers is de 3D core nogal verouderd. Klopt ook wel, maar goed, 3D-games speel ik toch nauwelijks en het is altijd nog veel beter dan een half werkende voodoo2 he..

De prijs/kwaliteitverhouding voor het 2D-gedeelte ben ik zeer over te spreken, zeker als je met veel grafische progjes werkt, dus dat is dan de keus die je moet maken.

Je krijgt trouwens een kabeltje erbij zodat het ook een tv-out is, alleen heb ik dat nog niet gechecked omdat ik geen tv heb...

Nb: voor de 450 worden geen XP-drivers geschreven! (althans, onlangs nog niet). Hij werkt wel met de win2k-drivers, maar goed, voor optimum gebruik...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Op vrijdag 16 november 2001 15:22 schreef Letatcest het volgende:Nb: voor de 450 worden geen XP-drivers geschreven! (althans, onlangs nog niet). Hij werkt wel met de win2k-drivers, maar goed, voor optimum gebruik...
Dit klopt niet. Er zijn al XP drivers voor de Millennium G450. Alleen voor Marvel G450 eTV nog niet.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

Verwijderd

een geforce 2mx kaartje.. leuk voor 2 monitoren al is en blijft de 2d van 'lage' kwaliteit.. spelletjes zijn er overigens 'goed' mee te spelen

een Maxtor 550 heeft zeer goede 2d kwaliteit, helaas is de 3d kant van de kaart wat minder/verouderd

dan hebben we nog ATi met de Radeon VE en de Radeon 7500, deze bieden allebei de mogelijkheid voor 2 monitoren. De 2d kant is vergelijkbaar met die van Matrox.
De Radeon VE presteert overigens een stuk minder in 3d als de geforce 2 MX en volgens mij ook nog minder dan de Matrox 550. De Radeon 7500 is in 3d ongeveer vergelijkbaar met een Geforce II Ti, alleen heeft de kaart een betere 2d en kan je er 2 monitoren aanhangen

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:16
Op donderdag 15 november 2001 16:24 schreef jbcyber het volgende:
Welke andere kaartten waar je twee monitoren op kan aansluiten zijn er nog. Wil er max 400 piek aan uitgeven denk ik :)
Dan zou ik als ik jou was de ATI Radeon 7500 nemen.
2D kwaliteit een stuk beter dan de GF2, maar iets minder dan de G450/550. 3D performance echter stukken beter dan de G550 (vergelijkbaar met de GF2 Pro).
Pagina: 1