Video memory op een laptop

Pagina: 1
Acties:

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb een toshiba 1800-400. daar zit 8 mb ram op. dit geheugen wordt van het normale sdram af gehaald. Dit zal waarschijnlijk gebeuren door een bepaald stuk te reseveren in het bios. nu komt mijn vraag. ik heb wel eens gezien dat sommige biossen dit kunnen aan passen, dus je kan kiezen uit bijvoorbeeld 4,8,16,32 Mb ram. Zou dit ook mogelijk zijn voor dit lappie? Ik heb wel ff gezocht naar een tool maar kon niets vinden :'(

brabrabrabra...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

In sommige biossen is dat idd aan te passen, maar als het niet in je bios menu staat zal je dat niet kunnen wijziggen. veel nut zou dat ook niet hebben, want de meeste laptops zijn niet gemaakt voor 3d-games, en onder windows heb je meer dan zat met 8 mb (2 zou waarschijnlijk zelfs al genoeg zijn)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Bij mijn oude Compaq Pressario was dit in te stellen niet in de bios, maar gewoon in Windows bij de video display settings (Trident Cyberblade chip).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij zit het video geheugen gewoon onboard.
En wordt er geen gebruik gemaakt van het normale werkgeheugen. Zal wel leuk zijn met een laptop met 256 MB geheugen 64 MB voor videokaart.
En wat jij bedoeld is waarschijnlijk de AGP aperture size die op de desktop mobos zit. Hiermee kan, indien nodig, de videokaart van het normale geheugen gebruikmaken. En stel je de maximale hoeveelheid in die de videokaart mag gebruiken.
Naar mijn weten zit deze functie niet op laptops.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Ik heb een compaq press. en die heeft 8mb shared, ik neem aan dat dit ook bij jouw het geval is. En kun je het alleen aanpassen tot een bepaald maximum (in mijn geval 8 mb) ik denk niet dat het mogelijk is hierboven te gaan.