MSI K7T-Pro + Duron 650 => dood

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds iets meer dan een jaar (inderdaad, de garantie is dus net voorbij :'() heb ik een MSI K7T-Pro bordje met een Duron 650 erop. Deze loopt sinds de aanschaf stabiel op 650 Mhz en staat (bijna) continu aan. De afgelopen weken is hij echter al 5 keer volkomen onverwachts uitgevallen (beeld zwart, geluidweg, hd ledje blijft branden). Herstarten wil hij dan niet meer en de diagnostische ledjes op het motherboard blijven 4 x rood (de fans draaiden wel). Pas na een paar uur start hij weer op.

Na het uitproberen van een andere voeding (werkte ook niet) bedacht ik me dat de processor waarschijnlijk niet meer in orde was. Vanmiddag dus een nieuwe gehaald en: hij werkte. Helaas was dat van korte duur want na een half uurtje viel hij weer uit. Sindsdien heb ik hem niet meer werkend gekregen :(.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Motherboard lijkt het meest waarschijlijk maar ik blijf hopen dat het nog op enige andere manier op te lossen valt mede omdat de pc pas zo raar doet na de laatste bios update. Ik zeet alleen niet of de pc daardoor (een mogelijk corrupt bios) ook zomaar in Windows uit kan vallen....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:23
geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!!!! ik heb ook al een beetje onderzoek gedaan naar dit fenomeen met msi k7t pro boards.. conclusie: soms doet de pc het wel weer.. na een game kapt ie weer.. dan pc dag uit.. dan doet ie het weer.. je pc is niet overleden.. toevallig.. ik heb net sinds 2 week hetzelfde probleem bij een vriend van me.. die heeft EXACT hetzelfde als jouw en zijn garantie is ook net verlopen..

oplossing is er niet gevonden ik heb van alles geprobeert daar.. van northbridge koeling tot cpu test en battery test..

volgens msi betekent 4 rooie leds dat of de cpu dood is of de batterij.. mijn concolusie is dat dit systeem met die ledjes gewoon wrak word na een jaar msi k7t pro er is nix aan te doen...

nieuw mobo is only option..

of niet gamen en als je het weer krijgt je pc dagje uit laten en dat doet ie het weer..
zeer raar probleem.. hij heeft overigens een k7tpro met duron 700 en ik ken iemand die ook weer PRECIES hetzelfde heeft ook met een duron 700

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owjah.. het is niet het geheugen is ook allemaal getest en de geforce 2 die ie heeft is het ook niet.. tis puur het mobo wat raar doet..

heb idd ook al andere voeding geprobeert omdat op een gegeven moment die pc helemaal nix meer deed.. en toen 2 uur gewacht en toen deed ie het weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 18:34 schreef Shred het volgende:
volgens msi betekent 4 rooie leds dat of de cpu dood is of de batterij.. mijn concolusie is dat dit systeem met die ledjes gewoon wrak word na een jaar msi k7t pro er is nix aan te doen...

of niet gamen en als je het weer krijgt je pc dagje uit laten en dat doet ie het weer..
zeer raar probleem.. hij heeft overigens een k7tpro met duron 700 en ik ken iemand die ook weer PRECIES hetzelfde heeft ook met een duron 700

heb ook een duron650 en een msi-k7t pro heb hem nu iets langer als ene jaar .bijna ander half....maar had er op het begin ene fabrieksfout inzittuh terug gestuurd en kreeg een nieuwe.maar verdur heb ik er geen problemuh meej.Nog niej gehad......en heb de bus ook nog verhoogd.
Dus da klopt dus niet dat ze na een jaar kapot zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ok heb et hier ook met een kt7 turbo, kl*teding

1. ander geheugen er tijdelijk op
2. pci vidkaart erin en agp eruit, verdere hardware eruit.cpu+ram+pci vid erin
3. kijken of ie geen foutmelding op de monitor via de pci kaart weergeeft.
4 bios resetten
5. probeeer normale spullen weer eens,

dit werkte bij mij goed. Ik moet zeggen dat mn plank nu geen NOK NOK problemen meer geeft :)

edit: mocht tie een melding geven via de pcikaart laat t ff weten. Hier was mn bios plotseling gesprongen :'( kaput zonder reden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zelfs met alleen de processor erop gebeurt er helemaal niets..... Hij zou dan toch op zijn minst iets verder moeten komen en beginnen te piepen (ontbreken grafische kaart) of verder komen met opstarten dan alleen vier rode ledjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
trek de CMOS batterij er eens helemaal uit, dan nog een keer proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MSI geeft toch 3 jaar garantie op hun moederborden ???

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22
Ik heb dus ook een MSI K7T Pro gehad, hield er na 8 maanden uiterst stabiel werken 'gewoon' mee op.

Heb nu wel een nieuwe gehad van de winkel, ook al gaven ze maar 6 maanden garantie, maar ik ben zo te zien niet de enige bij wie een MSI mobo het zomaar begeeft :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
als je pci vidkaart erin hangt kan je zien of er een visuele foutmelding wordt gegeven, bv. als je bios broken is doet tie dat..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 20:40 schreef Cyberpope het volgende:
MSI geeft toch 3 jaar garantie op hun moederborden ???
Klopt, MSI geeft 3 jaar garantie op hun moederborden, dus garantie is nog niet verlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja das behoorlijk klote!

maar gelukkig zijn er tegenwoordig bedrijven als ECS die een een goedkope oplossing bieden *D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Hmm.., dit was dus mijn probleem...

[topic=238336/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 20:39 schreef neographikal het volgende:
trek de CMOS batterij er eens helemaal uit, dan nog een keer proberen..
Batterij eruit en bios resetten heeft geen nut gehad. Ik zal eens op zoek gaan naar een PCI kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:29
Ik had exact hetzelfde probleem, bij mij hielp het om de processor eraf te halen, de bios te resetten met behulp van de jumper, processor er weer op en opnieuw opstarten.
Probleem deed zich alleen voor als de PC vastliep na het overzetten van de foto's op mijn Coolpix 990 via USB.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 20:50 schreef digital8 het volgende:
Hmm.., dit was dus mijn probleem...

[topic=238336/1/25]
Tja, bedankt voor de hulp maar dat heeft er helemaal niets mee te maken. De voeding springt hier namelijk wel gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je conclusie niet klopt.. Heb namelijk hetzelfde mobo en in december heb ik hem een jaar :(

AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH DE SPANNING :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gewoon een slecht mobo niet msi is slecht maar opvallend dat die msi k7t pro dat soort rare kuren heeft.. en dat alles meestal na zon 8-12 maaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik dan even melden dat mijn MSI K7T Pro2 met Duron 650 sinds een week hetzelfde probleem heeft?

Hij heeft een jaar (bijna: ik heb nog 19 dagen garantie >:) ) zeer stabiel gewerkt. Nu start hij echter plots niet meer op (alles gaat wel aan, fans draaien, hd spint op, etc.) en als hij opstart geeft de PC aan dat NTLDR (d8 ik...) niet aanwezig is, tenzij ik de XP boot cd erin heb en 5 sec wacht ?!? :?

Dat laatste zal waarschijnlijk komen omdat de pc plots uitvalt, niet alleen tijdens het spelen van spellen, maar ook tijdens het internetten/tekstverwerken :(

Maar hoe bewijs je dat 'ie echt stuk is, soms doet hij het namelijk wel even weer (nu bijv.). En ik weet niet of ze me bij MSI/Funprice op mijn woord geloven. Mijn PC even een weekje meegeven is ook geen optie, daarvoor heb ik hem teveel nodig (heb er maar 1 :'( )

/me : hij gaat in elk geval binnen 19 dagen terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte update:

Ik heb mijn moederbordje (na een telefoontje) opgestuurd naar de importeur met een brief erbij met de uitleg van het probleem en kreeg hem netjes na twee weken terug. Ze hadden hem getest en niets raars gevonden.

Ik dus ook weer proberen en na anderhalf uur hing hij weer vast. Nogmaals opgestuurd dus (weer vantevoren gebeld en alles uitgelegd) en ze zouden hem nu minimaal 48 uur in duurtest laten lopen.

Net opgebeld: ze hebben een componentje vervangen (omdat de V-core niet stabiel was...) en hem daarna met 3DMark 2001 laten lopen en dat werkte goed. Vanavond of morgen sturen ze hem terug en ik ga ervan uit dat hij dan ook hier weer stabiel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het probleem nu opgelost >>?

want ik heb eht zelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een update, ik heb gelezen, dat het komt door via.
hun hadden heelwat kapotte chips geleverd aan msi, waardoor de moederbord ongeveer een maand of 9-12 mee gaat, en vervolgens spontaan uitvalt, wat ik dus altijd dee was ff proc er uit halen, computer aan doen, ff paar sec w8en, dan computer uit proc er op, en dan aan doen, dan deed ie het weer ff, die van mij is inmiddels al helemaal kapot, had jammer genoeg geen garantie bon meer |:( maar het was een bekend probleem bij msi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja even mijn melding dat ik het ook heb, sinds kort, met een Duron800, 4 rooie lampjes ook. Fijne tent zeg, dat MSI!! Man dat kost ze toch idioot veel klanten!? Als het bekend is waarom roepen ze de hele serie dan niet terug!?
Na dit gelezen te hebben, ik koop never MSI meer, in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 05:49 schreef Nillfist het volgende:
Tja even mijn melding dat ik het ook heb, sinds kort, met een Duron800, 4 rooie lampjes ook. Fijne tent zeg, dat MSI!! Man dat kost ze toch idioot veel klanten!? Als het bekend is waarom roepen ze de hele serie dan niet terug!?
Na dit gelezen te hebben, ik koop never MSI meer, in elk geval.
Tja... Msi maakt opzich geen slechte moederborden...
het is meer de schuld van VIA.. als je gewoon nog een garantie bon hebt zal je hem zo kunnen terug ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
!!!! ik heb ook al een beetje onderzoek gedaan naar dit fenomeen met msi k7t pro boards.. conclusie: soms doet de pc het wel weer.. na een game kapt ie weer.. dan pc dag uit.. dan doet ie het weer.. je pc is niet overleden.. toevallig.. ik heb net sinds 2 week hetzelfde probleem bij een vriend van me.. die heeft EXACT hetzelfde als jouw en zijn garantie is ook net verlopen..

oplossing is er niet gevonden ik heb van alles geprobeert daar.. van northbridge koeling tot cpu test en battery test..

Join the club, MSI en de 4 rode leds zijn wereldbefaamd, toevallig las ik er deze avond eerder al een posting over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus ook een MSI K7T pro mobo, maar zonder problemen. :o Ik heb hem gekocht via Ibazar.NL en er zat toen nog een jaar garantie op. de vorige eigenaar had namelijk problemen (...) met het mobo en ik heb dus zijn nieuwe mobo overgekocht voor een leuk prijsje. Tot op heden geen problemen, maar ik heb hem dan ook pas sinds oktober 2001. Ik heb er overigens een Athlon 1200 op zitten (hoger kan ik ook niet gaan dacht ik...) Misschien dat ik dus geluk heb en versie 2.0 van dit type mobo heb... :) Nogmaals, tot op heden draait alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57

limit28

Loading.....

Hopelijk val mijne niet over 2 maanden zomaar uit dan heb ik dan 9 maanden die MSi moederbord :) ;)

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Op woensdag 14 november 2001 21:15 schreef Giro het volgende:
Mhh, op het het MSI forum zijn er ook heel wat mensen met hetzelfde probleem:
http://www.msi.com.tw/forum/?target=article&tid=1950

http://www.msi.com.tw/forum/?target=article&tid=105

http://www.msi.com.tw/forum/index.php?target=article&tid=17
Het is ook een bekend probleem. Op het MSI Forum stond ook dat dit kwam door rotte batches chipsets. Je hebt meer dan een jaar garantie op je MSI bord, dus je kunt zo RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
man wat heb ik veel kapotte msi's gehad.
was bij de pro 1 en II nog dat ze volledig kapot waren, tegenwoordig met de turbo II en 266 gaan de mem slots weer tebarst. ook een keer een paar gehad met kapotte pci sloten. echt een ramp en wij verkopen die shit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb precies dezelfde plank + proc. Draait prima. Als er iets gaar of instabiel was, dan lag dat iig niet daar aan. Heb dat ding alweer een maand of 20. Drie soorten geheugen door elkaar(wel zelfde chipbakker) met verschillende chip veredeling. Alles prima. Win2k erop en het loopt als een dolle!
Pagina: 1