Sinds iets meer dan een jaar (inderdaad, de garantie is dus net voorbij
) heb ik een MSI K7T-Pro bordje met een Duron 650 erop. Deze loopt sinds de aanschaf stabiel op 650 Mhz en staat (bijna) continu aan. De afgelopen weken is hij echter al 5 keer volkomen onverwachts uitgevallen (beeld zwart, geluidweg, hd ledje blijft branden). Herstarten wil hij dan niet meer en de diagnostische ledjes op het motherboard blijven 4 x rood (de fans draaiden wel). Pas na een paar uur start hij weer op.
Na het uitproberen van een andere voeding (werkte ook niet) bedacht ik me dat de processor waarschijnlijk niet meer in orde was. Vanmiddag dus een nieuwe gehaald en: hij werkte. Helaas was dat van korte duur want na een half uurtje viel hij weer uit. Sindsdien heb ik hem niet meer werkend gekregen
.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Motherboard lijkt het meest waarschijlijk maar ik blijf hopen dat het nog op enige andere manier op te lossen valt mede omdat de pc pas zo raar doet na de laatste bios update. Ik zeet alleen niet of de pc daardoor (een mogelijk corrupt bios) ook zomaar in Windows uit kan vallen....
Alvast bedankt!
Na het uitproberen van een andere voeding (werkte ook niet) bedacht ik me dat de processor waarschijnlijk niet meer in orde was. Vanmiddag dus een nieuwe gehaald en: hij werkte. Helaas was dat van korte duur want na een half uurtje viel hij weer uit. Sindsdien heb ik hem niet meer werkend gekregen
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Motherboard lijkt het meest waarschijlijk maar ik blijf hopen dat het nog op enige andere manier op te lossen valt mede omdat de pc pas zo raar doet na de laatste bios update. Ik zeet alleen niet of de pc daardoor (een mogelijk corrupt bios) ook zomaar in Windows uit kan vallen....
Alvast bedankt!