welke Scanconverter kopen, Alternatief voor tv-out

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Heej dudes,

Ik heb een tijd zitten kloten met mijn tv-out van mijn tv-cart; Creative Riva TNT 2 M64 (check ook mijn specs), maar krijg deze niet aan de praat. Ook alzou ik hem aan de praat krijgen dan heeft deze nog geen dualview.. en monitor op 50 Hz met Tvtools lijkt mij ook niet geweldig.

Ik wil dus een extern bakje gebruiken die ik gewoon op mijn Video-port kan aansluiten, "Een Scanconverter".
Zelf bouwen is veelste moeilijk heb ik vernomen, en niet zeker op een goed resultaat-> eentje kopen dus.

Welke scanconverters zijn er tegenwoordig allemaal te koop, graag ervaringen etc.En zijn ze ook in Nederland te koop.
De enige die ik heb gezien is dat ding van Trust.. (de televiewer ofzo)..

Het maximum wat ik eigenlijks wil besteden is f200,-

alvast bedankt voor de replies

P.s. Ik wil hem aansluiten op een PAL televisie.. een Aiwa TV-SE1430ez (composite in en scart)

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Waarom ga je geen gf2 (mx) twinview kopen of een matrox dualhead... die zijn misschien iets duurder (dan 200,-) maar je kan best >:) een nieuwe videokaart gebruiken..

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Wizzing
Op woensdag 14 november 2001 18:50 schreef GeJe het volgende:
Waarom ga je geen gf2 (mx) twinview kopen of een matrox dualhead... die zijn misschien iets duurder (dan 200,-) maar je kan best >:) een nieuwe videokaart gebruiken..
Ja je hebt misschien wel gelijk.. maar ik gebruik grotendeels 2D toepassingen.. gamen etc. boeit mij weinig..-> heb niet de nieuwste pc meer.
Ik wil het liefste gewoon een oplossing die werkt bij elke pc zonder toepas.. (drivers etc.)

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Dan zou ik een (2ehands) g400 dualhead kopen. Veel betere 2d dan die TNT en volgens mij werkt die dualhead functie prima

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Wizzing
( nog even omhoog halen.. er is vast wel iemand die iets zinnigs weet te melden over scanconverters.. )

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is zo'n wireless video ding niets voor je? Die dingetjes kosten ongeveer 250 piek en kun je aansluiten op je gewone VGA uitgang. Ze geven vervolgens het signaal door naar je TV.

http://www.trust.com/convenience/products/frame-product.htm?artnr=12351

okay, nevermind deze post, dat zeg je net zelf :)
ben nog niet helemaal wakker

Marmitek heeft overigens ook een soortegelijk device. Gigavideo blalala of zoiets

• Wizzing
Is zo'n wireless video ding niets voor je? Die dingetjes kosten ongeveer 250 piek en kun je aansluiten op je gewone VGA uitgang. Ze geven vervolgens het signaal door naar je TV.
Leuk apparaatje.. maar volgens mij moet je er alsnog een tv-out device bijhebben.. want ik zag alleen een "composite (video) in" op dat ding.. je kunt hem dus volgens mij niet aansluiten op een video-poort...
toch bedankt voor je reactie.. en ik zal nog even zoeken naar dat apparaat van dat andere merk

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op donderdag 15 november 2001 19:22 schreef flagnite het volgende:

http://www.trust.com/convenience/products/frame-product.htm?artnr=12351

okay, nevermind deze post, dat zeg je net zelf :)
ben nog niet helemaal wakker

Marmitek heeft overigens ook een soortegelijk device. Gigavideo blalala of zoiets
Deze kan je dus niet aansluiten op je VGA.

Het geeft gewoon een composite + stereo geluid door.. en dat draadloos

Coïtus ergo sum

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 18:59 schreef Wizzing het volgende:
( nog even omhoog halen.. er is vast wel iemand die iets zinnigs weet te melden over scanconverters.. )
Iets zinnigs??? zeker nooit een matrox op een monitor of tv gezien?

Dat is 300x beter dan een nvidia kaart of zo'n brakke trust converter |:(

Koop nou maar een matrox kaart, dan ziet je windows omgeving dr ook veel mooier uit en je hebt de beste tv-out die er is.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Op donderdag 15 november 2001 21:57 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Iets zinnigs??? zeker nooit een matrox op een monitor of tv gezien?

Dat is 300x beter dan een nvidia kaart of zo'n brakke trust converter |:(

Koop nou maar een matrox kaart, dan ziet je windows omgeving dr ook veel mooier uit en je hebt de beste tv-out die er is.
Dit lijkt mij ook de beste oplossing..
Trouwens z'n kastje waar je het over hebt gaat maar tot 640x480 :r
Wat is eigenlijk de resolutie van matrox op Tv-out ?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op donderdag 15 november 2001 22:27 schreef Freak by nature het volgende:
Mischien deze:
http://www.guillemot.nl/oldsite/gamme/video/mpctvpro/mpctvpro.html
Das wel leuk!

Weet iemand waar ik deze kan kopen en hoeveel deze kost?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op donderdag 15 november 2001 22:06 schreef James_Watt het volgende:

[..]

Dit lijkt mij ook de beste oplossing..
Ehhh, wat is de resolutie van je tv dan?? Oja!! ;)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Televisie is nu eenmaal 640x480 :r , je kunt wel scan convertors kopen die hogere resoluties aankunnen maar dan ga je al snel de 1000 euro voorbij |:(

• Wizzing
ehh bedankt dudes maar ik ben niet opzoek naar een nieuwe videokaart met tv-out, want daar heb ik dus niet al te beste ervaringen mee. Ik wil gewoon een extern kasje dat zeker weten werkt -> Scanconverter.
Btw. En het is niet waar van die resolutie.. een scanconverter "scaled" beeld naar PAl.. en dat is 768x576 pixels.. De meesten kunnen zelfs een resolutie van 1024 & 768 pixels aan. :)
Pagina: 1