Toon posts:

Slechte ervaringen Athlon / winkelier

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik een XP 1600+ gekocht met een ECS K7S5A mobo en 256 DDR erbij. Natuurlijk niet aan een koeler gedacht, maar daar wist de verkoper me wel aan helpen herinneren. Hij heeft er een of andere (lees: de duurste) koeler bij gegeven en ik vervolgens thuis alles in elkaar gezet. Toch paste die koeler niet helemaal, maar 180 graden draaien en hij paste wel. Dus ik *voorzichtig* de koeler erop gezet. Vervolgens doet de comp helemaal NIETS!

Terug in die winkel (Etelcom in Rotterdam!) hoor ik dat de CPU kapot is en dat IK hem heb gebroken (door de koeler er verkeerd op te zetten). Dat ik de verkeerde koeler had moet ik vervolgens zelf gaan uitleggen. Maar hoe dan ook, IK had hem gesloopt dus het was MIJN fout! Ja, kan wel zijn, maar achteraf krijg ik pas te horen dat die Athlon XP's supergevoelig zijn en ten tweede kreeg ik nota bene een FOUTE KOELER mee...

Natuurlijk begreep ik al, hoe onterecht ook, dat Etelcom mij absoluut geen nieuwe CPU zou geven en heb daarom een nieuwe 1500+ gekocht en hun de koeler erop laten zetten. Toen hoorde ik dus dat ze zelf altijd een andere koeler assembleren!!! Stelletje rukkers!
Ik ga toch nog even de consumentenbond raadplegen, want dit zit mij helemaal niet lekker.

Iemand soortgelijke ervaringen???

Verwijderd

een CPU gaat echt niet uit zichzelf kapot, dus hoogstwaarschijnlijk is er toch iets fout gegaan tijdens het monteren van de koeler. En ik denk dan toch dat het jouw fout is. Een core is nogal snel kapot.

Waar je wel over kan twisten is of het niet redelijk zou zijn geweest van de winkel om jou een nieuwe processor te geven. Maar elke winkel verleent andere service.

Mijn advies:

Bad luck en zoek een andere computerboer(in).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mijn handen hebben die CPU naar de tweak-heaven geholpen, maar vindt niemand dat die AthlonXP's een beetje TE breekbaar zijn gemaakt???

Bij Etelcom wisten ze me wel te vertellen dat ze gemiddeld drie ongelukkigen per week over de vloer krijgen waarvan de CPU is overleden na assembleren, en daarbij zou bij hun ook nog 'ns minstens 1 per week sneuvelen bij het assembleren...

|:(

Verwijderd

ik heb zelf ook tb naar z`n graf geholpen, sindsdien nooit meer 1. Wat ik gewoon fout deed(vroeger..) was dat ik te ruig met de proc omging. FF de koeler bewegen, even optillen aan je koeler( >:) ) en dan is die proc zo kapot.

Je moet gewoon ontzettend rustig en voorzichtig te werk gaan, dan kan er eigenlijk niks fout gaan. En vooral niet de koeler bewegen als die eenmaal geplaatst is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
Ik til mobos altijd op met de slots die er evt opzitten. Dat met de cooler kon met de K6 nog wel, maar sinds de Athlons ben ik daar angstig voor geworden ja :)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Es denken, ik heb mijn Duron 800 inmiddels 3 keer geplaatst, mijn T-Bird 2 keer en mijn broertje's Duron ook 2 keer, een T-Bird van een vriend van me 2 keer, nog nooit maar dan ook nooit een afgebrokkelde core gehad..

Het zou natuurlijk kunnen dat die XP's iets sneller stuk gaan (hoewel ik dat betwijfel want ze zijn zelfs lager/dunner geloof ik, dus er komt naar verhouding minder druk van de koeler op de core) maar een koeler plaatsen blijft opletten..

Dat je eerst even kijkt hoe de koeler erop moet (aan de onderkant vaak te zien) lijkt me logisch, dat een zaak zelf een andere koeler monteert uit kostenoogpunt doet niets af aan het feit dat zij componenten aan jou verkopen omdat jij componenten wil kopen.. Als jij daar niet mee overweg kan (bedoel ik niet verkeerd) is dat niet hun verantwoordelijkheid natuurlijk..

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 08:27
Toch paste die koeler niet helemaal, maar 180 graden draaien en hij paste wel. Dus ik *voorzichtig* de koeler erop gezet. Vervolgens doet de comp helemaal NIETS!
Dat ik de verkeerde koeler had moet ik vervolgens zelf gaan uitleggen.
Beetje tegenstrijdig ? Je zegt in de eerste quote dat hij wel past maar dat jij hem er verkeerd op hebt gezet. In quote2 zeg je ineens dat ze je de verkeerde ventilator hebben meegegeven ... Kwestie van eigen schuld, dikke bult !

|:(

-

Verwijderd

En wat heb je nu geleerd?? AMD's zijn misschien wel snel maar niet degelijk gebouwd.
Het is toch belachelijk dat dat spul zo snel kapot gaat.
Doe mij maar het "tragere", degelijke en betrouwbare Intel.

Ik vind wel dat die computerboer wat coulanter had mogen zijn.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 16 november 2001 12:34 schreef Yoshimura het volgende:
En wat heb je nu geleerd?? AMD's zijn misschien wel snel maar niet degelijk gebouwd.
DAt valt wel mee hoor... AMD's gaan echt niet zo snel kapot hoor, alleen maar door onkunde van de gebruikers...

(en voor degene die zich beledigd voelen door deze post.. jammer joh, want ik meen het >:))

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik dacht dat de XP's juist een wat minder breekbare core hadden ????

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 13:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je moet volgens mij best wel lomp handelen om een core af te breken. Ik heb al een stuk of 10 keer de heatsink van m'n TB1100 gehaald (dat gaat iet zonder geweld), maar de core is nog steeds heel.

Verwijderd

Wat een gelul zeg mijn AMD XP 1600+, doet het nog prima na het zelfs omgekeerd plaatsen van me koeler.
Later kwam ik erachter dat ie omgekeerd zat...
Dus goed gezet =)
Ik heb zelfs de CPU laten vallen op een harde vloer en hij deed het nog....

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg maar als je je CPU naar de kanker helpt doordat je de cooler niet goed kan plaatsen, dan kan je jezelf toch wel een KNEUS noemen

Verwijderd

Maar ja als je in jouw geval dan een verkeerde cooler mee krijgt dan vind ik dat ze je een nieuwe CPU moeten geven.
Ik zou het er zeker niet bij laten..

Verwijderd

Mag ik je kapotte CPU hebben?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik snap ook niet hoe mensen hun CPU kunnen crashen :?

Ik heb zelf ook al de nodige coolers geplaatst, nooit geen problemen :)

Het juiste gereedschap doet wonderen >:)

Owjah-> Etelcom :r (Stond vroeger bekend als A-Class) die verkopen alleen maar (2e hands) troep!

webOS all the way!

• Roellie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02-2021

Roellie

How' you doin'?

Sorry, maar als je niet weet dat een core breekbaar is, dan ben je er volgens mij nog niet aan toe om zelf dat systeem te bouwen...daar is nu de assemblage afdeling van zo'n bedrijf voor!

Al met al wel een dure les. Veel succes met deze

I may be Nuts, but most people call me Mars

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Als je zelf dingen op een mobo gaat plaatsen en niet zeker weet hoe het moet dan lees je toch eerst alle documentatie??? Je leest alles wat geleverd is bij de koeler en ook het hele boekje van het mobo.
Volgens mij moet je er dan toch eigenlijk wel achterkomen dat de koeler die je hebt niet voor een AMD is.

Helaas is het gebeurd en je kunt er nu niets aan doen.
Maar het lijkt me sterk dat je niet (een deel) bij de verkoper kan terughalen, want hij heeft jou dingen verkocht die absoluut niet bij elkaar horen.
Terwijl hij er wel vanuit kon gaan dat de produkten bij elkaar horen.

Ik bedoel, als ik een apparaat koop wat op 5 volt moet werken. En je wil er een kabel bij hebben omdat dat ding ook moet werken. Je krijgt een kabel dat 220V aanleverd en het apparaat begeeft het als je de stekker in het stopcontact stopt dan lijkt het me logisch dat je een vergoeding kan krijgen, want de verkoper had je gewoon een adapter moeten meegeven.

naja das mijn mening.
succes ermee!!!

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Een vriend van mij had bijna precies hetzelfde probleem:
Hij kocht een Athlon 1 GHz met een cooler die aangeraden werd door de verkoper, vervolgens idd afgebrokkelde core (heeeel klein hoekje eraf). Toen heeft hij weer contact opgenomen met mycom, die verwees hem door naar het hoofdkantoor omdat hij hem op de beurd had gekocht. Dus hij contact opgenomen met het hoofdkantoor en toen is de processor gewoon omgeruild omdat het bekend was bij de verkopers dat die cooler vaker voor problemen zorgde en het daarom ook de verkoper zijn schuld was.

In dit geval is het wel heel duidelijk de schuld van die verkoper want hij kan niet van jou verwachten dat jij dat maar weet dat die cooler verkeerd is.

Kortom, teruggaan en zorgen voor een nieuwe die door hunzelf betaald wordt

vinifinder.nl

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad.
Een athlon xp bestelt bij perfect systems, alles in elkaar gezet en toen bleek dat de cpu het niet deed.
Even gebeld en 3 dagen later een nieuwe.
Wat die zaak doet kan natuurlijk niet en mag volgens mij ook niet jij had gewoon een nieuwe moeten krijgen! :(

Verwijderd

iets vergelijkbaars:

Mycom einhoven vriend van mij koopt tb 1.4 met cooler erbij (ik zei koop een cmtje), de coolermasters waren uitverkocht. Mycom medewerker zei koop maar een minisuper orb ok vriend onwetend ok das goed. Computertje bouwen bladiebla na 1 dag crashed windowsxp aldoor ook na reinstall ik kom langs en wat blijkt cpu core is rond de 75 graden. Wij terug met cooler naar mycom zegt een andere verkoper ja die minisuperorb is ook slecht koop liever deze coolermaster...... *zucht*!!! En ja hoor pc loopt nu superstabiel en stressed temp is iets van 61 ipv 75 idle.

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ik heb echt een hekel gekregen aan die klote core's. Ik denk dat ik op Intel overstap
Zie onder. Is niet voor niks !
Maar assemblage is op eigen risico. Wat voor koeler was het dan en waar hoorde die wel op?

Maar goed. Als een winkelier een verkeerde koeler verkoopt dan is dat een slechte (HELE SLECHTE) za(a)k.

Wat je kan en dat zou ik wel doen, is de shopservey invullen, de consumentenbond inlichten en eventueel de nationale ombudsman (als ik het zo goed tik).

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:34 schreef Yoshimura het volgende:

Ik vind wel dat die computerboer wat coulanter had mogen zijn.
Hmmm... Is iig wel lef hebben om weer een AMD / Intel discussie uit te lokken terwijl bij de sticky's een topic staat dat hiervoor waarschuwingen worden uitgedeeld...

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 13:14 schreef Floppus het volgende:

[..]

Hmmm... Is iig wel lef hebben om weer een AMD / Intel discussie uit te lokken terwijl bij de sticky's een topic staat dat hiervoor waarschuwingen worden uitgedeeld...
Ik wil geen Intel/AMD discussie uitlokken. Maar ik neem mijn woorden terug. Iedereen is vrij om te kiezen welke processor hij wil.
PS : Hebben ze bij die Sticky's nooit gehoord van : "Vrijheid van meningsuiting" ??? :)

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb nu onderhand wel een keer of 10 me koeler van me XP af gehaald i.v.m overclocken (jajaja eindelijk gaat mijn XP 1500+ er ook aan geloven ;) ) En dat is nog geen 1 keer fout gegaan, de core is sterker gemaakt door AMD en crusht allang niet meer zo snel als de duron en TB. Het is me 1 keer gebeurd dat ik een core naar de klote hielp en dat was gewoon een mega domme actie van me. Zoiets doe je 1 keer fout in je leven en dan maak je die fout niet zo snel meer. Tis je eigen schuld hoe lullig het ook klinkt en van je fouten moet je leren en wat hebben we nu geleerd -> juist gewoon rustig omgaan met je spullen :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 18:15 schreef pietersg het volgende:
een CPU gaat echt niet uit zichzelf kapot, dus hoogstwaarschijnlijk is er toch iets fout gegaan tijdens het monteren van de koeler. En ik denk dan toch dat het jouw fout is. Een core is nogal snel kapot.

Waar je wel over kan twisten is of het niet redelijk zou zijn geweest van de winkel om jou een nieuwe processor te geven. Maar elke winkel verleent andere service.

Mijn advies:

Bad luck en zoek een andere computerboer(in).
ja precies vindt ik nou ook

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
sorry m8, maar dat heet:

<-=* USER ERROR *=->

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
als de winkel jou die koeler had aangeraden (welke koeler was het? ) en het blijkt idd een "zwaar verkeerde" koeler te zijn, dan lijkt me het nix meer dan normaal dat je van de winkel een nieuwe CPU krijgt...

Verwijderd

Hum, ook ik heb al vele keren, ik denk tussen de 15 en de 20 keer koelers geplaatst. Hieronder ook de beruchte Superorbs. Ik kan je alleen maar het advies geven om als je nog geen enkele ervaring hebt met het monteren van koelers, voor een gulden of 25-30 een Copper-Spacer kopen. Dat bedrag valt in het niets met het geld dat je nu met je eigen geklungel kwijt bent.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

[topic=274002/1/25]

Lees in dit topic eens hoe het in de wet geregeld is. Er staat hier weer zoveel dom geblaat in dit topic.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1