Toon posts:

[OC] Vapochill + Duron 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kwestie van ergens te beginnen ...

en ik wou m'n dure XP niet meteen gaan gebruiken.
Dus heb ik maar een Duronnetje in m'n pas aangekochte Vapochill gedropt. Dit is een 900 MHz Duronnetje :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/1433MMX.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/1433CPU.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/1500WCPUID.jpg

die laatste was niet stabiel, maar genoeg voor een screenshot anywayz. Een Duron 800 is reeds overleden, beetje te veel gecrushed (deze 900 is ook al niet gaaf meer) dus zeker geen overbodige luxe om eerst Duronnetjes te proberen en dan pas m'n XP... komt goedkoper uit zo ;)

M'n XP is next, maar daar ga ik waarschijnlijk vandaag niet meer aan beginnen ... die Evaporator is trouwens echt wel moeilijk te plaatsen ... 3 handen zijn eigenlijk nodig om het veilig te kunnen doen (voor mij althans ... ben niet handig maar ook niet onhandig)

Deze Duron loopt op 2.30Vcore btw, evaporator temp ongeveer -8°C , -2°C stressed ... de CPU is wel warmer dan dat, maar ik hoop niet zo heel veel. Volgens m'n moederbord is m'n CPU 35-40°C stressed, maar ik denk dat als m'n moederbord gelijk zou hebben ik nooit 1400MHz+ stabiel zou kunnen draaien met een Duron 900 ;)

ik post wel een topic met de XP results ;)

JC

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
zo, klinkt lekker een 1,4ghz duron :)
maaaruh, "ongeveer -8°C , -2°C stressed" is niet echt echt koud, heb je deze duron al eens onder een 172W tec gelegd, misschien komt íe dan wel nog over de 1,5ghz!? Dit is duidelijk een cpu met een hoop potentie >:)
Ik ben benieuwd wat een xp doet :Y)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
weet je niet wat vapochill is?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 18:30 schreef _Evert_ het volgende:
zo, klinkt lekker een 1,4ghz duron :)
maaaruh, "ongeveer -8°C , -2°C stressed" is niet echt echt koud, heb je deze duron al eens onder een 172W tec gelegd, misschien komt íe dan wel nog over de 1,5ghz!? Dit is duidelijk een cpu met een hoop potentie >:)
Ik ben benieuwd wat een xp doet :Y)
pelt zou het alleen maar warmer maken...
Die duron ontwikkelt 147W warmte. Leg daar nog eens een 172W peltier op, (die 147W niet aan kan BTW) dan moet je Vapo 320W warmte afvoeren ....
Mmm niet zo'n goed id als je het mij vraagt...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 18:14
Op woensdag 14 november 2001 18:32 schreef Black_Adder het volgende:
mix van TEC en koelkast :P

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op woensdag 14 november 2001 18:35 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

mix van TEC en koelkast :P
Vriezer :P

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 11:12

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 14 november 2001 18:43 schreef amd_ruluzzz het volgende:

[..]

Vriezer :P
man, dat gin IK net typen... :'(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• _Evert_
Op woensdag 14 november 2001 18:32 schreef Black_Adder het volgende:
ja, ik weet wel wat een vapochill is, maar volgens mij heeft een 172W tec-opstelling meer koelvermogen, vandaar.
Het is inderdaad niet de bedoeling om de vapochill een duron+tec te laten koelen, want dat houdt hij echt niet :z

Verwijderd

Topicstarter
een 172W tec is serieus underpowered tov de Vapochill ... trust me ;)
heb hier nog wel ergens zo'n TEC liggen ook, de limiet van een Vapochill ligt veel verder

• _Evert_
mmm, een vapochill kan echt beter koelen als een 172W tec? Ik dacht eigenlijk niet, maar kan dit niet onderbouwen. Ach, zo leer ik ook weereens wat :z

Even ter indicatie... hoe koud zou een 172W tec die duron @ 1,43ghz (waarop hij nu staat met je vapochill) houden? rond vriespunt of zo, of nog een stuk hoger?

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 09:28
Op woensdag 14 november 2001 18:06 schreef DuronDude het volgende:

[..]

Deze Duron loopt op 2.30Vcore btw, evaporator temp ongeveer -8°C , -2°C stressed ... de CPU is wel warmer dan dat, maar ik hoop niet zo heel veel. Volgens m'n moederbord is m'n CPU 35-40°C stressed, maar ik denk dat als m'n moederbord gelijk zou hebben ik nooit 1400MHz+ stabiel zou kunnen draaien met een Duron 900 ;)

[..]
Hoe krijg jij in godsnaam een Duron op 2.30V?!! Ik ben al blij dat ik met die potlood streepjes op 1.85V loop!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 19:29 schreef _Evert_ het volgende:
mmm, een vapochill kan echt beter koelen als een 172W tec? Ik dacht eigenlijk niet, maar kan dit niet onderbouwen. Ach, zo leer ik ook weereens wat :z

Even ter indicatie... hoe koud zou een 172W tec die duron @ 1,43ghz (waarop hij nu staat met je vapochill) houden? rond vriespunt of zo, of nog een stuk hoger?
met wat cool jij je 172W tec ? trouwens die celery van jou produceert maar een fractie warmte van wat die duron aan warmte ontwikkelt hoor.

• _Evert_
Op woensdag 14 november 2001 19:44 schreef ocyeti het volgende:

[..]

met wat cool jij je 172W tec ? trouwens die celery van jou produceert maar een fractie warmte van wat die duron aan warmte ontwikkelt hoor.
ik koud die tec met een "home"-made alu waterblok, ik moet nog gaan beginnen aan mijn koperen blok
ik weet dat mijn celeron wel veel minder warmte uitspuugt als een duron@ 1,43ghz, maar mijn tec draait voorlopig ook nog maar even op halve kracht (12V ipv 24V)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 19:36 schreef MMS_El_Guapo het volgende:

[..]

Hoe krijg jij in godsnaam een Duron op 2.30V?!! Ik ben al blij dat ik met die potlood streepjes op 1.85V loop!
Voltage mod man ... dat doe je op je moederbord niet je CPU
Pagina: 1