FF8 doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ey!
Ik heb plotsling weer eens zin gekregen in het spelen van FF8, alleen nou werkt het natuurlijk net niet..

Ik gebruik WinXP met de nieuwste detonator drivers van NVidia en nu zijn alle kleuren vern**kt. (het gaat dus om de PC versie ;) )

Ik heb een beetje rondgezocht met google, maar het enige wat ik kon vinden was een thread op www.guru3d.com (ofzo) waarin iemand het zelfde probleem had.
Daar werd gezegd dat je "palette" uit moest zetten maar nu werk FF8Config ook al niet meer |:(

Ik heb trouwens beide patches geprobeerd, beide geven zo'n mislukt beeld..

Ik heb eigenlijk weinig zin om oude drivers te instaleren, omdat deze nu eindelijk eens goed werken (met die andere had ik hoop problemen)

Iemand een idee wat ik kan doen?
Ik ga nu opnieuw instaleren, kijken of dat werkt..

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 17:51 schreef Timpie2000 het volgende:
Ey!
Ik heb plotsling weer eens zin gekregen in het spelen van FF8, alleen nou werkt het natuurlijk net niet..

Ik gebruik WinXP met de nieuwste detonator drivers van NVidia en nu zijn alle kleuren vern**kt. (het gaat dus om de PC versie ;) )

Ik heb een beetje rondgezocht met google, maar het enige wat ik kon vinden was een thread op www.guru3d.com (ofzo) waarin iemand het zelfde probleem had.
Daar werd gezegd dat je "palette" uit moest zetten maar nu werk FF8Config ook al niet meer |:(

Ik heb trouwens beide patches geprobeerd, beide geven zo'n mislukt beeld..

Ik heb eigenlijk weinig zin om oude drivers te instaleren, omdat deze nu eindelijk eens goed werken (met die andere had ik hoop problemen)

Iemand een idee wat ik kan doen?
Ik ga nu opnieuw instaleren, kijken of dat werkt..
same here
maar dan in win2k en win98 ...

de PC versie werkt gewoon erg slecht met geforces

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ja, maar het leuke is dat ie het altijd heeft gedaan, en op mijn vorige installatie met XP deed ie het ook prima..

Ok.. Hij draait nu in software mode, de kleuren zijn nu goed, maar daar blijft het ook wel bij.. :)
Nu gaat het nog lijken op de PSX versie ook ;)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
GeForce patch al geprobeerd?? :P

edit:
Oops, je hebt ze al geprobeerd... ik moet leren lezen..... |:(

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 18:20
Op woensdag 14 november 2001 19:37 schreef BlackMage het volgende:
GeForce patch al geprobeerd?? :P

edit:
Oops, je hebt ze al geprobeerd... ik moet leren lezen..... |:(
Laat ik nou PRECIES etzelfde probleem hebben!?
Patch geprobeerd en dan nog nix :(

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
bij een kameraad van mij heb je ook van die vage kleuren in FF8. Hij gebruikt ook windows xp.... En in software rendering is het wel goed. Oplossing: Windows 98/ME er op zetten met dualboot.....(XP zuigt met games :r ) (8>

Verwijderd

bij mij werkt FF8 goed met software rendering en XP pro NL
dus geen problemen hier, heb dat wel gehad met win2k vanwege mijn geforce maar nu werkt alles goed

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
idem hier hetzelfde probleem ..
mijn oplossing ..
ook win98 zoals eerder genoemd gebruiken ..
en oudere drivers .. 10.80 ofzo
die >21.xx gaven in win98 alsnog een vernaggeld beeld(qua kleuren) ..

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Squaresoft heeft wel vaker probleempjes met games een beetje fatsoenlijk 100% DirectX compatible maken... misschien dat ze daarom alleen nog maar voor de PSX uitkomen ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 14 november 2001 20:15 schreef wacko het volgende:
Squaresoft heeft wel vaker probleempjes met games een beetje fatsoenlijk 100% DirectX compatible maken... misschien dat ze daarom alleen nog maar voor de PSX uitkomen ;)
Jammer dat square zelf geen ene regel code voor de ps versie heeft geschreven... FF7 is geport door.. eehh Eidos?? FF8 weet ik niet..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Ik heb met WinXP ditzelfde probleem gehad en het opgelost door het programma op te starten in Win95 compatiblity modus. Dit kun je instellen via de eigenschappen/properties van de FF8.EXE file. Dit loste bij mij het probleem feilloos op. Gewoon even met je explorer naar de Final Fantasy directory gaan en daar dus de eigenschappen opvragen van FF8.EXE.

Mijn config was een GeForce 2 GTS met ik geloof 12.nog_wat drivers. GeForce patch 1.2 was geinstalleerd.

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

• FailFr8er
Op donderdag 15 november 2001 09:28 schreef Creepy het volgende:

[..]

Jammer dat square zelf geen ene regel code voor de ps versie heeft geschreven... FF7 is geport door.. eehh Eidos?? FF8 weet ik niet..
FF VIII ook door EIDOS :)

• FailFr8er
in win95 comp. werkt ook niet bij mij, en ik moet VII er nog opzetten, voorspeld niet veel goeds...

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Final Fantasy 7 heb ik nooit aan de praat gekregen onder XP...sorry.

Je kan ook de Win98 modus nog even proberen, heb van andere gehoord dat die het beter zou doen.

Ben erg blij met mijn playstation2, daar kan ik tenminste de orginele op spelen.....:P

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

• FailFr8er
Op donderdag 15 november 2001 20:38 schreef Qwerios het volgende:
Final Fantasy 7 heb ik nooit aan de praat gekregen onder XP...sorry.

Je kan ook de Win98 modus nog even proberen, heb van andere gehoord dat die het beter zou doen.

Ben erg blij met mijn playstation2, daar kan ik tenminste de orginele op spelen.....:P
Ik ga geen 100,- uitgeven + een psx om een spelletje te kenne spelen dat hier op mn desktop ligt |:(

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier nu al een paar keer gelezen dat mensen probs hebben met FF + GF + XP.
Ik zelf draai ook deze config met FF8 (zie sig), en heb 0,0 probs!

(ik had er een pic van, maar m'n f2s is een beetje plat :r)

Gewoon installeren en dan de Geforce Patch #1 erover heen 8-)

niet de 2e, daarbij ging het helemaal fout bij mij (8>

//edit , men beweerd dat ik vandaag nogal scheel lees :z
sorry, ik zie net dat je GF patch al geprobeerd hebt.

I rest my case (8>

• FailFr8er
Op donderdag 15 november 2001 21:24 schreef The_tWiStEr het volgende:
Ik heb hier nu al een paar keer gelezen dat mensen probs hebben met FF + GF + XP.
Ik zelf draai ook deze config met FF8 (zie sig), en heb 0,0 probs!

(ik had er een pic van, maar m'n f2s is een beetje plat :r)

Gewoon installeren en dan de Geforce Patch #1 erover heen 8-)

niet de 2e, daarbij ging het helemaal fout bij mij (8>

//edit , men beweerd dat ik vandaag nogal scheel lees :z
sorry, ik zie net dat je GF patch al geprobeerd hebt.

I rest my case (8>
I am desperate, I'll try it again!? :(

• FailFr8er
In software mode doet ie et wel met normal colors, maar dan zie ik af en toe verticale strepen, iemand een oplossing?
Pagina: 1