Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet dat er wel meer topics hierover zijn geweest, maar in de search heb ik verder niet echt goede info kunnen vinden. Ik heb even een Napa 380 gehad (die ging stuk ), maar 'k ben nu eenmaal verwend en vind 'm toch te groot... Mijn eisen zijn in ieder geval:
- USB aansluiting
- compatiable met 128MB of grotere memory kaartjes
- acceptabel formaat

Ik kijk op dit moment naar deze 4:

FrontierLabs Nexx II $ 79,99
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/indexdir/NexIIPic.jpg
+ Compact Flash Type I & II (MicroDrives :P)
+ Backlight LCD
- Niet geweldig mooi

MicroBoss Mp3 Pocket 99,- + Reader/Writer 90,-
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/indexdir/pocketmp3.jpg
+ Prijs
+ Compact Flash
- Geen LCD

Samsung Yepp New E 64MB 299,95/ 32MB 199,95
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/indexdir/yepp.jpg
+ Afstandbediening met backlight LCD 8-)
+ 64MB build-in
- Ondersteunt deze 128MB Smart Media kaartjes? :?
edit:
NEE! :(

Creative Nomad 32MB 319,-
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/indexdir/nomad2c.jpg
+ Firmware opwaardeerbaar
+ Ondersteunt 128+MB Smart Media kaartjes
+ back-light LCD
+ mooi design
- 32MB build-in
- Realtief duur

Pfff... Ik weet het echt ff niet meer... Als die Samsung nu 128MB SM kaartjes ondersteunt koop ik die wel, wie weet dat? Heb ik nog dingen gemist? Waar zouden jullie voor gaan? Ik heb een digicam en een pda die met CF werken, dus dat zou op zich wel handig zijn... Maar welke dan? Moet ik genoegen nemen met die goedkope MicroBoss of toch meer geld uitgeven voor die Nexx II? Als ik dan toch meer geld uitgeef, kan ik dan sowieso niet beter voor die Nomad IIc gaan? :?

Verwijderd

Die Creative kun je nog SM kaartjes bijprikken hoor. Ik he 32 + 128 = 160 Mb totaal.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Op woensdag 14 november 2001 17:39 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Die Creative kun je nog SM kaartjes bijprikken hoor. Ik he 32 + 128 = 160 Mb totaal.
256mb stond in de computer idee van deze maand

*schaam* ja ik lees de computer idee, maar alleen voor de reviews :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 17:39 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Jah, weet ik, ff ge-edit...
Maar toch, een Yepp 32 MB blijft 120,- goedkoper dan die Nomad IIc en dan heb je ook nog een backlight LCD... Vraag is alleen of die Yepp die 128MB SM krengen pakt... :?
Op woensdag 14 november 2001 17:45 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

256mb stond in de computer idee van deze maand

*schaam* ja ik lees de computer idee, maar alleen voor de reviews :)
Ik heb het idee dat SM mp3spelers de gebruikte SM capaciteit speciaal moeten ondersteunen, terwijl je in de CF dingen gewoon alles kan douwen... :?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dat vraag ik me dus ook af X2!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

SM YEPP kan tot maximaal 192MB worden uitgebreid worden.

Dus nog 1x 128 MB en hij is vol. Die Boss geval voor 99,- waar kun je die halen? En iemand al ervaring?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Die creative ziet er superstrak uit

Verwijderd

Nomad is volgens mij ook met licht hoor?
En daar heb je ook zo'n menu enzo...
En zit de 32mb er echt al in?
Dus als ik zo eentje neem met 64 mb..hoef ik niet met een extra kaartje in me jas te zitten ofzo?

Dat zou wel flex wezen

• ND863

ND863

die microboss, er staat reader / writer. Kan je hiermee WEL de mp3 erop zetten zonder zo'n CF reader? (net ff op tweakers.net gelezen) Hij is wel duur als je de spullen nog niet hebt > moet nog CF kaartje erbij en er moeten ook nog een reader bij....dam! daar gaat mijn interesse

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 14:44
Heb de Nomad IIC besteld..(is nog onderweg). Voor iets minder dan F600,-- heb je hem met Koptelefoon+ sm128mb kaart.
Hij ondersteund ook EAX (goede kwaliteit geluid dus). Heeft een backlight LCD. Het voordeel om voor Creative te kiezen is dat het een goed en betrouwbaar bedrijf is en ze goede drivers hebben.
De samsung is op zich ook goed alleen de versie met Parallele poort is een beetje slap...

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zie die Yepp trouwens niet in de pricewatch staan :?

Ik zal wel weer scheel kijken :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ND863

ND863

Op woensdag 14 november 2001 20:04 schreef sigma01 het volgende:
De samsung is op zich ook goed alleen de versie met Parallele poort is een beetje slap...
Ik weet er alles van, ik kreeg de stekker er niet meer uit :( heb m terug gebracht naar de winkel, zeiden ze dat ik al de derde was :( , heb ook al mailtje gestuurd naar Samsung, na 2 weken nog steeds niets terug gemaild (k*t service)Anyway ik hem mijn geld terug gekregen 200 piek.

wie weet een leuke en goede MP3(geen CD) voor 200 piek?
(overigens was die samsung wel een VETTE speler)

Verwijderd

Die NexII vind je ook al voor 79.99$ hoor
www.datavis.com

Verwijderd

Weet iemand toevallig of de Creative Nomad II MG ook in nederland leverbaar is?

op de creative site kun je hem alleen bestellen in de VS ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 18:46 schreef ND het volgende:
SM YEPP kan tot maximaal 192MB worden uitgebreid worden.
Waar heb je dat vandaan?
Op woensdag 14 november 2001 19:58 schreef ND het volgende:
die microboss, er staat reader / writer. Kan je hiermee WEL de mp3 erop zetten zonder zo'n CF reader? (net ff op tweakers.net gelezen) Hij is wel duur als je de spullen nog niet hebt > moet nog CF kaartje erbij en er moeten ook nog een reader bij....dam! daar gaat mijn interesse
Nee, reader/writer kost je nog 90,- (staat er bij)
Op woensdag 14 november 2001 20:04 schreef sigma01 het volgende:
Die Blue New E is met USB...
Op woensdag 14 november 2001 21:36 schreef Vision_nl het volgende:
Weet iemand toevallig of de Creative Nomad II MG ook in nederland leverbaar is?

op de creative site kun je hem alleen bestellen in de VS ;(
Wat houd die MG dan precies in? :? Alleen ander design?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 20:16 schreef Nemrah het volgende:
Die NexII vind je ook al voor 79.99$ hoor
www.datavis.com
'k ga ff kijken wat de shipping costs daar zijn... :)
edit:
Zijn $3.31, denk dat ik die maar neem...
Dear Customer,

I'm sorry, but this model does not support 128MB card.
If you have additional questions, please call us at 1-800-SAMSUNG.
Thanks you for buying Samsung.
Samsung Technical Support
techsup@seasvc.samsung.com
Dit meeltje kreeg ik net van Samsung... :'(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die goedkope NEX2 heeft geen ingebouwd geheugen, daar komt dus nog de prijs van je microdrive/cfcard bij.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de Creative Nomad IIc nu ongeveer 2 a 3 weken. Hij bevalt me enorm goed! Er zit inderaad 32 MB in en dat is niet veel, vandaar dat ik er 32 aan smartmedia bij heb geprikt. Dit is genoeg voor mijn dagelijkse treinrit. De USB aansluiting is perfect, het uploaden is zo gedaan.
Het smartmedia geheugen is nu nog relatief duur, maar er is al 1 GB verkrijgbaar :) Over een poosje zakken die prijzen toch wel :)

Ohja ik zou NOOIT een mp3-flash-speler kopen waar je geen firmware van kan updaten.... of je wil je speler over een jaartje weg flikkeren?

De bijgeleverde software is goed, het rippen van cd's gaat daar zeer eenvoudig mee. Met de software kan je ook de settings van je Nomad instellen.

Leuke site is: www.nomadworld.com kan je direct zien welke firmware updates er zijn en het e.a. over de Windows XP ondersteuning lezen. :7

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 09:42 schreef Vrijbuiter_uno het volgende:
Hoi,

Ik heb de Creative Nomad IIc nu ongeveer 2 a 3 weken. Hij bevalt me enorm goed! Er zit inderaad 32 MB in en dat is niet veel, vandaar dat ik er 32 aan smartmedia bij heb geprikt. Dit is genoeg voor mijn dagelijkse treinrit. De USB aansluiting is perfect, het uploaden is zo gedaan.
Het smartmedia geheugen is nu nog relatief duur, maar er is al 1 GB verkrijgbaar :) Over een poosje zakken die prijzen toch wel :)

Ohja ik zou NOOIT een mp3-flash-speler kopen waar je geen firmware van kan updaten.... of je wil je speler over een jaartje weg flikkeren?

De bijgeleverde software is goed, het rippen van cd's gaat daar zeer eenvoudig mee. Met de software kan je ook de settings van je Nomad instellen.

Leuke site is: www.nomadworld.com kan je direct zien welke firmware updates er zijn en het e.a. over de Windows XP ondersteuning lezen. :7
1GB smartmedia? 128 MB is max nu hoor! Je bedoelt waarschijnlijk een 1GB MicroDrive (CompactFlash). Ik denk dat ik die Nex II maar haal:

- firmware kan je updaten
- Compact Flash & MicroDrives
- $ 79,99
- ingebouwde reader/writer
- backlight LCD
- 90x60x20 mm 65g

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 09:54 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

1GB smartmedia? 128 MB is max nu hoor! Je bedoelt waarschijnlijk een 1GB MicroDrive (CompactFlash). Ik denk dat ik die Nex II maar haal:

- $ 79,99
- backlight LCD
- 90x60x20 mm 65g
ehhhh nog niet helemaal wakker. Inderdaad CompactFlash van 1 GB. Prijzen gaat hopelijk snel zakken :)

Het geluid van de Nomad IIc is trouwens tering goed. De ingebouwde microfoon is ook verdraait handig ;) Backlight enzo zit er natuurlijk ook in... maar dat lijkt me logisch. Je kan instellen na hoeveel seconden het blacklight uitmoet, hiermee kan je energie besparen :)

Verwijderd

Zo die speler is echt zwaar relaxed..maar toch vin k t nog wel veel geld hor. 450 piek en dan heb je 96 mb..tsja

Hoelang wordt er trouwens met de batterij gedaan?

Want sommige zeggen 7 uur ofzo?
En een AA is toch een normale penlite batterij ofniet?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 10:51 schreef PC_verslaafde het volgende:
Zo die speler is echt zwaar relaxed..maar toch vin k t nog wel veel geld hor. 450 piek en dan heb je 96 mb..tsja
Da's waar. Die Nexx II kost je 200,- ($80) + 128 CF 150,- = 350,- voor 128MB. Da's 32 meg meer en 100,- minder. Die Nomad IIc ziet er natuurlijk wel veel strakker uit...

Hier een review van die Nex II: http://hardware.dmusic.com/reviews/nex_ii/

• ND863

ND863

wat is de kleinste(of een kleine) MP3 Flash speler? Kheb die YEpp gehad en was ontzettend leuk dingetje, past in mijn broekzak enzo,en die afstandbediening was super handig?

Die microboss, daar heb je toch alleen nog een reader en flaskaartje nodig?(is er ook reader voor parallel?)
wat is de kleinste(of een kleine) MP3 Flash speler?

Verwijderd

Ik heb die Nex II en ik vind hem toch echt wel een stukje mooier als die creative. Maar ja smaken verschillen. Bovendien is de display een stuk mooier (vind ik). Mooi blauw :9
Er zijn natuurlijk ook wat nadelen aan maar wat wil je voor die prijs.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De kleinste mp3-speler is de Microboss MP3 Pocket II.

kijk maar eens op http://www.microboss.de Hij kost DM299,-

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom haal je niet gewoon de 64MB versie: die kost nu $99 bij datavis.com
[..]

- $ 79,99
- backlight LCD
- 90x60x20 mm 65g
[/quote]

Verwijderd

Naar het schijnt is die 99$ voor de 64Mb versie een "typfout" :? . Met 64Mb zou ie iets van een 105$ kosten dacht ik ergens gelezen te hebben

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 01:56 schreef Nemrah het volgende:
Naar het schijnt is die 99$ voor de 64Mb versie een "typfout" :? . Met 64Mb zou ie iets van een 105$ kosten dacht ik ergens gelezen te hebben
Ik wilde 'm bestellen (die Nex II 64MB voor $99) op datavis.com krijg ik aan het eind, net wanneer ik m'n credit card nummer wilde invoeren een foutmelding:
An error occurred creating a row in table ORDPAYMTHD. The Order Reference Number that was being added was 206196
:( Ik melen, meelt die gast terug: ja bel maar dat en dat 888-nummer :( Ik heb terug gemeeld dat dat niet kan vanuit NL, hij heeft nog niet teruggemeeld. :(

Verwijderd

Je kan hem altijd in België bestellen bij www.digimania.be. Hij is wel wat duurder daar, maar ja, dan moet je ook geen invoerrechten en btw betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 10:27 schreef Nemrah het volgende:
Je kan hem altijd in België bestellen bij www.digimania.be. Hij is wel wat duurder daar, maar ja, dan moet je ook geen invoerrechten en btw betalen.
Neh, ik vind 165.00 euro in vergelijking met $ 80,- dan toch een beetje veel...
Ik kan ook een 64MB Nomad IIc met FM uit de US laten komen, dat kost $ 150,-

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:01 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Neh, ik vind 165.00 euro in vergelijking met $ 80,- dan toch een beetje veel...
Ik kan ook een 64MB Nomad IIc met FM uit de US laten komen, dat kost $ 150,-
waarkan je die nomad dan halen? uit usa...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 15:42 schreef SuperLuuk het volgende:

[..]

waarkan je die nomad dan halen? uit usa...
Hier bijvoorbeeld. Probleem is dan alleen dat ie eerst naar een kennis in de US moet...
Op vrijdag 16 november 2001 09:03 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Ik wilde 'm bestellen (die Nex II 64MB voor $99) op datavis.com krijg ik aan het eind, net wanneer ik m'n credit card nummer wilde invoeren een foutmelding:
[..]

:( Ik melen, meelt die gast terug: ja bel maar dat en dat 888-nummer :( Ik heb terug gemeeld dat dat niet kan vanuit NL, hij heeft nog niet teruggemeeld. :(
Die website doet het inmiddels weer, ik heb dus die Nex II met 64MB CompactFlash voor totaal $ 103,30 besteld... :P Hoop dat ik 'm snel heb.

Verwijderd

kan dus niet rechtstreeks naar nederland en moet via usa naar hier en das extra duur en duurt lang weet niemand een adres voor nomad 2 die METEEN naar NL kan verzenden?

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 16:03 schreef ---X2--- het volgende:

De website doet het inmiddels weer, ik heb dus die Nex II met 64MB CompactFlash voor totaal $ 103,30 besteld... :P Hoop dat ik 'm snel heb.
Hehe, proficiat, goeie keuze

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 16:07 schreef SuperLuuk het volgende:
kan dus niet rechtstreeks naar nederland en moet via usa naar hier en das extra duur en duurt lang weet niemand een adres voor nomad 2 die METEEN naar NL kan verzenden?
Kijk eens of www.pricewatch.com Dat gaat je wel geld kosten.

Verwijderd

hmm de meeste daravan shippen niet naar NL aleen de duurste :P

:(
Pagina: 1