Toon posts:

combinatie mobo en processor

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een kort vraagje: Als leek weet ik totaal niet welke moederboard nu bij welke processor hoort. Ik wil een AMD XP aanschaffen, waarschijnlijk 1600+ of 1700+, maar welk moederboard hoort daarbij en wat zijn de beweegredenen tot een juiste keuze.

Ik hoor het wel, euh... lees het wel ;)

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij een athlon xp zou ik een epox 8kha+ nemen is lekker stabiel aardig snel met ddr en een raid controller onboard dus als je 2 hdd heb is dat ideaal

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gemerkt wanneer ik een aantal forums doorlees dat er heel veel een KT7....van MCI hebben. Wat is dan het verschil met die Epox?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op woensdag 14 november 2001 17:40 schreef capela het volgende:
Ik heb gemerkt wanneer ik een aantal forums doorlees dat er heel veel een KT7....van MCI hebben. Wat is dan het verschil met die Epox?
Wow.. Jij gaat effe een aantal dingen door elkaar gooien..

De KT7 en KT7A zijn bordjes van Abit..
De K7T borden (K7T, K7T pro/pro 2/pro 2a, K7T turbo, etc.) zijn van MSI..

En wat precies het verschil is moet je gewoon even kijken op de sites van de fabrikanten.. Als je even de [topic=223827/1/50] leest, dan vind je daar wat links.

Verder zou ik even wat reviews gaan lezen op www.tweakers.net

Wel nog even een tip: Denk eerst goed na wat je nou precies wilt.. Als je bijvoorbeeld DDR geheugen wilt hebben moet je dus ook een bordje hebben dat dat snapt.. Dus moet je iets met een VIA KT266 / KT266a / AMD 761 chipset hebben!
Voor gewoon SDRAM kun je ook met een KT133a werken!

succes!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Twynn legt 't goed uit, en verder komt jouw vraag dagelijks voorbij momenteel. Kijk eens tussen de topics van gisteren. Er staan een paar XP-mobo vragen open.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.