Verwijderd

Topicstarter
Zonder een heel verhaal te plaatsen: Ik moest hieraan denken, door 's nachts niet kunnen slapen, veel tv ;) te kijken e.d.

Stel dat 'kracht' zoals zwaartekracht te definieren valt als (een verzameling van) straling(en), of hoe noem je dat... trillingen... frequentiedingen. ;) Dan zou je, analoog aan geluid en anti-geluid, dit in principe kunnen opheffen.

Ik moest ook denken aan de relativiteitstheorie en de snaartheorie... hoe ik ze daarin pas weet ik zo niet... ik ben ook niet de slimste. DUH!

Wat denken jullie, minder tv kijken?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

In ieder geval onmiddelijk stoppen met het drinken van kruidenthee >:)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Interresant. De ART voorspelt het bestaan van "Zwaartekrachtsgolven" en zoals met alle golven kunnen deze geannihileert worden door een gold met dezelfde amplitude maar faseverschil van pi.

En volgens de Quantum Theorie kunnen deze golven ook worden voorgestelt door gravitonen, spin 3/2 deeltjes. En zoals alle deeltjes hebben gravitonen dus ook anti-deeltjes. Contact tussen gravitonen en anti-gravitonen resulteerd in annihilatie van beide deeltjes, waarbij energie vrijkomt.

Het probleem is dus: hoe creer je anti-gravitonen?

Marcel

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

THiCE

Say it with a flourish!

hmz zo had ik het nog niet bekeken.....
Maar volgens mij zou het best kunnen, om de zwaartekracht te zien als een golfbeweging.
Kijk, iets dergelijks heb je ook bij licht: de ene theorie zegt dat licht bestaat uit fotonen (dus losse deeltjes), en een andere theorie beweert weer dat licht een golfbeweging is. En beide theorieen kloppen! Want als een stof gammastraling uitzendt, dan zendt die stof fotonen uit. En als je licht van een bepaalde golflengte interfereert met een andere bepaalde golflengte, dan valt het licht weg of wordt juist versterkt.
Als je zwaartekracht nou ook zou kunnen zien als een golfbeweging, dan kan je het dus opheffen!
Zou errug leuk zijn! :)
Maar die deeltjestheorie van bovenstaande is ook wel iets om over na te denken...
Nouja tot zover mijn verhaal...ben ff leeg :P

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Verwijderd

Fasverschil van pi? Waarom pi? Als je twee signalen in tegenfase wilt krijgen (en dus een "netto"signaal met de waarde van de evenwichtsstand overhoud), moet het faseverschil toch gewoon 1/2 zijn??

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het probleem is dus: hoe creer je anti-gravitonen?
Met behulp van een bonk antimaterie? Het kost alleen nogal veel energie om antimaterie te creeeren, dus een anti-zwaartekrachtsveld van enige sterkte is denk ik niet echt haalbaar.

Overigens kunnen twee normale massa's ook heel gemakkelijk hun gravitatie opheffen; in bepaalde punten, althans, namelijk de twee Lagrange punten.
Fasverschil van pi? Waarom pi? Als je twee signalen in tegenfase wilt krijgen (en dus een "netto"signaal met de waarde van de evenwichtsstand overhoud), moet het faseverschil toch gewoon 1/2 zijn??
In de natuurwetenschap werkt men met radialen; een halve golflengte correspondeert dus met 2 Pi / 2 = Pi radialen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

Hmmm....
Anti-gravitonen.
Zal wel net zoiets worden als anti-fotonen, wat gewoon fotonen zijn...
Als die elkaar ontmoeten, gebeurt er het volgende:
of ze laten elkaar met rust, of, als ze voldoende energie hebben, ontstaan er een deeltje en zijn anti-deeltje.

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

Zou dit uiteindelijk tot een anti-zwaartekracht module kunnen leiden dat zou kunnen worden gemonteerd aan voertuigen e.d. ? (star wars rulez ;)

Enneh... hoe zit het dan met supergeleiders, dat zodra je dat gaat spinnen dat de boel dan begint te zweven? (voor weird stuff moet je zoeken naar de Dropas discs)

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Er zijn al apparaten gemaakt die massa van objecten verminderen (let op: het woord massa is hier zorgvuldig gekozen). Dit had iets te maken met een ronddraaiende supergeleide ring. Dit is ook iets waar de relativiteits theorie iets mee te maken had, precies weet ik het niet meer. Misschien geeft het nieuwe boek van Stephan Hawkings daar uitleg over...(the univers in a nutshell, is 8 nov uit gekomen).
Bij de LHC (large Hadron collidor) in geneve hebben ze ook de Higgs boson ontdekt. Deze is verantwoordelijk voor massa. Antizwaartekracht komt dus inderdaad dichterbij, al is het meer iets in de trend van antimassa.

minds are like parachutes, they work only when opened.

Verwijderd

Stel dat 'kracht' zoals zwaartekracht te definieren valt als (een verzameling van) straling(en), of hoe noem je dat... trillingen... frequentiedingen. Dan zou je, analoog aan geluid en anti-geluid, dit in principe kunnen opheffen.
Sorry dit snap ik niet goed. Stralingen bestaat niet trouwens en straling is inderdaad een elektromagnetisch golfbeweging.
Anti-geluid is gewoon een tegengestelde trilling wat ook gewoon geluid is als je de andere tegengestelde trilling niet heb dus anti-geluid vind ik een rare benaming.

Dat opheffen zou in theorie kunnen maar in de praktijk niet omdat de golfbeweging van straling (welke straling trouwens?) zo klein is dat het niet mogelijk is om een perfekte golfbeweging te maken die het opheft.\
Stel dat 'kracht' zoals zwaartekracht te definieren valt als (een verzameling van) straling(en)
Wat bedoel je trouwens hiermee want dit ken ik niet?

Verwijderd

Wat is de huidige theorie wat betreft zwaartekracht dan?

Weet men het gewoon niet?

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 11:54 schreef Links234 het volgende:

Helaas weet ik dat niet precies, ik weet alleen dat het iets met het elektromagnetische veld rondom de aarde te maken heeft en de metalen die zich in de aarde bevinden.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 11:54 schreef Links234 het volgende:

Zwaartekracht had toch te maken met het middelpunt van de aarde(of denk ik dat alleen?)

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 12:10 schreef sjorsie het volgende:

[..]

Helaas weet ik dat niet precies, ik weet alleen dat het iets met het elektromagnetische veld rondom de aarde te maken heeft en de metalen die zich in de aarde bevinden.
Zwaartekracht beperkt zich niet tot de aarde.
Iedere massa heeft zwaartekracht.

Maar de wetenschap is eigenlijk nog niet op de hoogte hoe zwaartekracht werkt dus?

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Zwaartekracht: elke die massa hebben trekken elkaar aan, maar de kracht word bij het groter worden van de afstand tussen de twee lichamen met het kwadraad van de afstand minder ofzo. In pirncipe trekt elk zandkorreltje dus ook elk ander zandkorreltje aan, maar de krachten zijn gewoon zo klein dat je er niks van merk. bij planeten merk je er wel wat van, omdat ze ietsie zwaarder zijn dan zandkorreltjes. Een theorie van newton beschrijft het allemaal heel goed, behalve in sommige gevallen, dus moet de relativiteitstheorie van Einstein gebruikt worden, maar je kan dit beter en duidelijker ergens opzoeken, dan dat ik het vertel.

En een graviton is toch zn eigen antideeltje, dus zijn er geen anti-gravitonen, toch?

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op donderdag 15 november 2001 10:49 schreef vinz het volgende:
Bij de LHC (large Hadron collidor) in geneve hebben ze ook de Higgs boson ontdekt. Deze is verantwoordelijk voor massa
Ja, de massa die "verloren" scheen te gaan als je aannam dat de zwakke kracht en de electromagnetische kracht manifestaties zijn van een en dezelfde kracht, probleem was dat het krachtvoerende deeltje van de e.m. kracht, het foton, massa nul heeft en de krachtvoerende deeltjes van de zwakke kracht niet, waar is die massa gebleven?In het Higgs Deeltje natuurlijk :)Dit heeft niets met Antizwaartekracht te maken.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Antimaterie heeft toch gewoon een positieve massa?

Als een antideeltje een negatieve massa zou hebben, zouden een normaal deeltje en een antimateriedeeltje elkaar uitdoven als ze elkaar tegenkwamen.

Als een deeltje en zijn antideeltje elkaar tegenkomen, blijft er energie over: namelijk 2*massa deeltje*c^2. Als ze een tegengestelde massa zouden hebben, zou er echter geen energie overblijven. Dus heeft het antideeltje gewoon een positieve massa. Dus zie ik niet in waarom hij antizwaartekracht zou veroorzaken...

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 12:23 schreef Gnoom het volgende:
Zwaartekracht: elke die massa hebben trekken elkaar aan, maar de kracht word bij het groter worden van de afstand tussen de twee lichamen met het kwadraad van de afstand minder ofzo. In pirncipe trekt elk zandkorreltje dus ook elk ander zandkorreltje aan, maar de krachten zijn gewoon zo klein dat je er niks van merk. bij planeten merk je er wel wat van, omdat ze ietsie zwaarder zijn dan zandkorreltjes. Een theorie van newton beschrijft het allemaal heel goed, behalve in sommige gevallen, dus moet de relativiteitstheorie van Einstein gebruikt worden, maar je kan dit beter en duidelijker ergens opzoeken, dan dat ik het vertel.

En een graviton is toch zn eigen antideeltje, dus zijn er geen anti-gravitonen, toch?
Maar wat veroorzaakt nu daadwerkelijk die aantrekking? En hoe wordt dit in werking gesteld?
En, hoe is het te manipuleren?
Dat weet men toch niet?
Men weet WAT er gebeurt, maar niet HOE, als ik me niet vergis.

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Op donderdag 15 november 2001 13:02 schreef Links234 het volgende:

Maar wat veroorzaakt nu daadwerkelijk die aantrekking? En hoe wordt dit in werking gesteld?
En, hoe is het te manipuleren?
Dat weet men toch niet?
Men weet WAT er gebeurt, maar niet HOE, als ik me niet vergis.
Hoe die aantrekking werkt: zoek eens naar de relativiteitstheorie, ik weet niet of het de speciale of de algemene is....

Het kan ook anders verteld worden, dat het met gravitonen werkt, die met de snelhied van het licht uitgestraald worden, en als ze bij iets aan komen, het dan een beetje aantrekken. Gravitonen zijn virtuele deeltjes, en dat werkt behoorlijk raar....

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Het had iets te maken met een "oneindige versnelling". Dacht ik mij te herinneren tenminste

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
er zijn verschillende theorieen over zwaartekracht.

Een ervan betreft gravitronen, deze doorkruisen het universum en worden tegengehouden door massa maar ook weer niet 'spectaculair', dus sommige komen er doorheen. Daardoor worden massa naar elkaar toe gedrukt.

een andere betreft snaartheorie (string theorie).
Deze theorie gaat uit dat alles is opgebouwt uit 1 dimensionele strings die trillen. Een bepaalde frequentie zorgt voor kracht of deeltje. Er zijn 5 theorien die over strings gaan en 3 ervan lijken onderdelen te zijn van een grotere. Die 3 hebben allemaal 10 dimensies. Deze theorie is waanzinnig ingewikkeld. Stephan Hawkings zegt in zijn boek 'brief history of time' dat deze theorie eigenlijk is ontwikkelt in de verkeerde eeuw.

een andere theorie is de Higgsdeeltje theorie. Deze is vrij nieuw en heeft ook dat de 5de dimensie die opgerolt ligt er dichtbij is. Die hebben we dus al bijna open. Stond een stuk over Higgs laatst in de scientific american. Weet het fijne hier niet van.

Laatste die nog belangrijk is over zwaartekracht is de relativiteitstheorie. Dat mag iemand anders uitleggen... Ik heb zelden of nooit een goedde uitleg gezien, dus...go for it!

minds are like parachutes, they work only when opened.

Pagina: 1