Toon posts:

dual pII voor 75 piek..... APIC module????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een paar dual PII moederbordjes binnen gekregen van PC Chips...
Nu staat er in de manual dat als ik 2 cpu's wil plaatsen dat ik dan een APIC Module moet plaatsen in een speciaal slot.
Dat slot is er wel, maar wat is in gods naam een APIC module? iemand een idee wat het is en waar ik het vandaan haal?

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:51
Ik heb ook een pcchips dual bord gehad, de APIC module zat daar gewoon bij, ik weet echter niet zeker of hij ook echt nodig is. De APIC staat voor Advanced Programmable Interrupt Controller en bij mijn weten is dat ding nodig om verschillende apparaten ook verschillende interrupts aan VERSCHILLENDE processors toe te wijzen. De standaard XT PIC heeft alleen de mogelijkheid INT's naar 1 cpu te hangen. Een APIC kan dus meer.

Ik heb nu een DUAL BP6 bord met dual celeron 400 en onder Linux krijg ik veel APIC errors (standaardprobleem met kernel 2.4). Na wat zoekwerk op internet kwam ik achter de NOAPIC startswich in LILO, dan wordt de APIC niet gebruikt.

Wellicht als je linux gaat draaien dat het systeem met de NOAPIC switch ook wel werkt, maar ik weet niet zeker of zon pcchips bord ook kan opstarten als de APIC module niet aanwezig is.

Het is een klein insteekkaartje met een 1x3 printje ofzo met chipje erop. Maar zoals gezegd; bij mij kwam het toen met het bord mee.

Verwijderd

Topicstarter
waar heb je hem gekocht?
misschien dat zij nog modules hebben?

Verwijderd

Heb zo'n zelfde P2 bordje van pcchips, met apic module, maar hij doet *niets*. Powerknop werkt, fans gaan draaien maar dat is het ook...

Erg vervelend allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus precies hetzelfde, met beide bordjes!!!!!!!!!!

Met 1 of 2 processors, maakt niet uit....
dimmetjes stonden standaard op 5volt, heb dat op 3.3 gezet.
Cmos stond standaard op clear, heb ik ook uitgezet...
Maar verder als de fan laten draaien komt ie niet...
de andere netzo, alleen gaat die ook piepen als de tering

Iemand suggesties?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
wat voor processoren heb je? en werkt ie wel met 1 processor?

Verwijderd

Topicstarter
er zitten 2 x 233 in...
Ook ingesteld op 233...
Maar met slechts 1tje werkt hij ook niet...

Wessel uit reply hierboven heeft hetzelfde bordje, en hetzelfde probleem...
Die borden kunnen toch niet allemaal brak zijn?

• harryslinger
hoe vaak piept ie?

Verwijderd

Topicstarter
2 keer kort, dan keer of tien lang, dan 1 keer lang, dan 2 keer kort....
echt geen pijl op te trekken....

• harryslinger
is dat met videokaart enzo erin of eruit?

Verwijderd

Topicstarter
erin natuurlijk....
ik ken de post codes wel een beetje. maar dit slaat nergens op...
Bord is gewoon goed ingesteld.
bios gereset, staat nu niet meer op clear, voltage dimms op 3.3 volt, cpu goed ingesteld, slechts 1 cpu ingesteld, alles gewoon goed....
ben gewoon genept volgens mij...

• harryslinger
haal alles er eens uit op de cpu en dimm na en kijk dan eens wat voo bioscodes hij geeft

Verwijderd

Topicstarter
precies dezelfde. met of zonder vga kaart...

• harryslinger
ken die bordjes zo niet maar denk wel dat ie kapot is :(

Verwijderd

Die van mij piepen niet eens, reageren alleen op de reset-knop en de powerswitch (4 seconden). Alles netjes gemonteerd. 1 of 2 cpu's, met of zonder APIC, niets van dit alles.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

is dual pII zo goedkoop tegenwoordig? woh.... willik ook(!)... maare heeft je mobomaker geen site ofzo? daar wil het nog wel eens opstaan :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Misschien eens zonder batterij laten lopen? Zou er ook eens bijna een PC sjits bord om weggooien.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem vandaag naar een hardware verslaafde gebracht...
Die weet uit de meest vreemde dingen nog leven te halen...
Hij had wel een slimme opmering...

Met 2 cpu's doet ie niets, want je hebt geen apic...
met 1 doetie ook niets, want dan moet er een slot1 terminator in.....

Morgen hoor ik meer!
Als het gewoon werkt kun je het adres wel krijgen. Die gast heeft nog 10 van zulke dual PII borden. nieuw in verzegelde verpakking

Verwijderd

Ok, ik heb de batterij verwijderd, alle jumpers staan goed, er zitten 2 4x100mhz p2's in, apic module zit erin (en ook aangeschakeld). De klok staat op 4x 66 (omdat het een LX bord is), maar nog steeds komt er geen leven in. De PC piept niet eens en geeft ook geen beeld. On/of switch werkt echter wel (4 sec), maar dat is ook het enige naast de fans die beginnen te draaien. CMOS jumpers en geheugenspanning, alles staat goed. Mensen nog idee'en?

Verwijderd

ohja, niet te vergeten, er zit een apic module in.

• harryslinger
is dat het probleem niet dat je er twee keer een 100 mhz processor in hebt? welliswaar op 66 maar ik heb het ook een keer getest met een lx bord en dat werkte toen niet

• harryslinger
Op donderdag 15 november 2001 19:08 schreef bertbal het volgende:
heb hem vandaag naar een hardware verslaafde gebracht...
Die weet uit de meest vreemde dingen nog leven te halen...
Hij had wel een slimme opmering...

Met 2 cpu's doet ie niets, want je hebt geen apic...
met 1 doetie ook niets, want dan moet er een slot1 terminator in.....

Morgen hoor ik meer!
Als het gewoon werkt kun je het adres wel krijgen. Die gast heeft nog 10 van zulke dual PII borden. nieuw in verzegelde verpakking
ik heb hier een p2b-ds en die gaat wel gewoon aan als ik er 1 processor in heb en geen terminator

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 echte pII 300 cpu's op 4,5 keer 66... echt dus, niet ondergeklokt... Blijft zo dood als een pier, maar heb nog niets gehoord van de hardware junk op het werk...
Ik wacht nog steeds in spanning af....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op donderdag 15 november 2001 19:08 schreef bertbal het volgende:

Morgen hoor ik meer!
zou je me dan kunnen mailen? ik heb erg veel intresse :)
je profile bevat helaas geen mail adres anders had ik er jou wel eentje gestuurd :) michiel.heijkoop@home.nl :) :9~
Pagina: 1