Toon posts:

wil redhat server, maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke redhat is het beste, want ik hoor weleens dat 6.2 de beste is omdat die veel meer updates en bug-fixes heeft dan 7.2
Maar wat is jullie mening?

Verwijderd

Ik vind dat debian of slackware beter geschikt zijn als server, maar het grote wat voor linux distro moet ik nemen is hier te vinden.

[topic=152316/1/25]

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Redhat is in principe wel geschikt hoor. Ik ken genoeg mensen die een server draaien met Redhat die echt wel veilig zijn. Ik zou voor 6.2 gaan, en dan wel een kernel upgrade doen zodat je iptables kan gebruiken voor je firewall.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
waarom niet gewoon de nieuwste versie?
Daarin zijn misschien problemen opgelost die voorkwamen in vorige versies.

--
edit:

Kia: hij vraagt welke RedHat en niet welke distro

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Ik draai nu beide... Ik gebruik 6.2 op m'n werk.
7.2 thuis. Ik denk dat het weinig uit maakt. Het ligt
er nogal aan wat je er mee wilt doen denk ik.
Wat wel een probleem kan zijn is dat 6.2 nog oudere c library's gebruikt zodat je een hoop niet (meer) kunt compilen. (of je moet heel dat zaakje ook weer updaten).

Ik heb met beide goede ervaringen. Persoonlijk zou ik echter voor 7.2 gaan omdat hier de nieuwste zaken in verwerkt zitten.

Suc!

Verwijderd

Topicstarter
Dacht zelf ook aan 7.2 eigenlijk

Nou kan ik hier redhat downen, maar ik zie twee versies...
Kijk maar ff dan snap je wel wat ik bedoel...iets van i386 en SRPMS
ftp://ftp.fsn.hu/.4/redhat-cd/7.2/en/iso/i386/

Wat is het verschil?

Verwijderd

S(ource)RPMS vs de wel gecompileerde programma's (i386). Die laatste moet je dus hebben.

Verwijderd

in jouw geval zou ik zeker voor Redhat 7.2 gaan, aangezien je er blijkbaar nog niet zoveel van af weet. Redhat 6.2 heeft wel bewezen goed te zijn, mits goed gepatched, maar voordat je alle oude brakke software hebt gepatched ben je weer even verder.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 16:47 schreef janjanjansen het volgende:
S(ource)RPMS vs de wel gecompileerde programma's (i386). Die laatste moet je dus hebben.
oke tnx, maar wat is het vershcil....ben newbie dus alle info is welkom

Verwijderd

Bij open source software (zoals Linux) wordt de broncode van elk programma toegevoegd. Je kunt dat eventueel met andere opties en aanpassingen compileren als je dat zou willen. In dat compileer proces wordt van een voor de mens leesbaar bestand een door de computer uitvoerbaar programma gemaakt. Meestal gaat dat met commando's als configure && make && make install. Als gewone gebruiker die een distro op zijn pc wil zetten heb je niets aan die broncode (source). Je hebt de op de computer uitvoerbare versie nodig (in dit geval de i386).
Dit is sterk vereenvoudigd geschreven, hoop dat het duidelijk is nu. :)

Verwijderd

Topicstarter
oh zo zit dat...owkeej tnx

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Voor al uw 'welke distro' vragen:
[topic=152316/1/25]
:)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.