Toon posts:

Voelen dat er iemand naar je kijkt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja,

is dit een wetenschappelijk bewezen iets? Want heel veel mensen, ik zou haast zeggen 'iedereen', kunnen voelen als er iemand die zich achter de persoon bevindt naar hen kijkt/staart. Hoe komt het toch dat wij dit kunnen?

Verwijderd

Ik heb daar ook heel vaak last van. Je voelt gewoon dat er iemand kijkt. Ik denk niet dat dit ooit bewezen is en ik denk ook niet dat het te bewijzen valt. Ik (ik weet niet hoe het met andere is) kan dat gevoel niet echt thuisbrengen.

Verwijderd

Energie!
Wij kunnen (net als dieren) energievelden voelen en zelfs beïnvloeden. Dieren hebben niet het gebrek van rationeel denken, wij wel...
Het is allemaal wat wazig en niet wetenschappelijk aantoonbaar maar het is een feit.
Het is ook niet voor jandoedel dat handoplegging (Reiki, niet Yomanda) zo populair is.
Dat is een wetenschap die een paar duizend jaar oud is die men niet kan verklaren maar waarvan wel resultaten bekend zijn.

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Meestal denk je het gewoon hoor, je hooert iets zagjes, denkt dat je het niet hoort, maar draait je toch om, en heel, ik VOELDE dat je achter me stond. Zoiets heb je ook met net uit je ooghoek iets zien.

Het komt ook wel voor dat je denk dat je voelt dat er iemand achter je staat, en dan draai je je om, en is er niemand, het verschil is alleen dat je deze gevallen niet onthoud.
Op woensdag 14 november 2001 16:07 schreef Diaspar het volgende:
Energie!
Wij kunnen (net als dieren) energievelden voelen en zelfs beïnvloeden.
Kan jij het ook voelen als er een magneet ofzo achter je gehouden word? Dat zijn zeker hele andere energievelden.
Dieren hebben niet het gebrek van rationeel denken, wij wel...
Het is allemaal wat wazig en niet wetenschappelijk aantoonbaar maar het is een feit.
Waarom zou het nou in godesnaam niet wetenschappelijk aantoonbaar zijn? Je doet oorkleepen op bij iemand, of je laat een muziekje spelen, je laat er iemand wel of niet achter staan, en dan moet de voorste raden of er ieamnd achter staat.
Het is ook niet voor jandoedel dat handoplegging (Reiki, niet Yomanda) zo populair is.
Dat is een wetenschap die een paar duizend jaar oud is die men niet kan verklaren maar waarvan wel resultaten bekend zijn.
Maar yomanda is WEl populair, al is het wat anders.....ook door iets waar sommigen wel en sommigen niet in geloven

Waarom blijkt nou bijna alles in de natuur verklaarbaar te zijn, en zoiets wat er volgens velen ook niet is nou niet?

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Eigenlijk zouden ze dit eens moeten checken. Zet 100 mensen naast elkaar en 50 mensen er willekeurig achter die naar de persoon ervoor moeten staren. Vervolgens zeggen de 100 voorste mensen of ze voelen dat er iemand achter hen staat die naar hen staart......

Zou vrij overtuigend zijn als iedereen het goed heeft toch? Ik heb het zelf trouwens niet, zo'n gevoel dat er iemand naar me staart. Misschien staart er wel gewoon niemand naar me ;)

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik denk dat wat al eerder gesuggereerd is wel klopt; je merkt het onderbewust toch. Je hoort onderbewust iemand ademhalen of bewegen en dat pik je op.

Aan de andere kant, zet mensen achter een glaswand en herhaal het expiriment zodat geluid, geur, etc geen rol kunnen spelen. Lijkt me een interessante test. Ik denk dat best veel mensen dit toch 'voelen'. Leuk voer voor parapsychologen....

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 09:34

Basszje

Reisvaap!]

Imo enerzijds door het placebo effect ( als je er maar genoeg in gelooft dan ga je dat ook denken ) .

Anderzijds door ( al eerder gezegd ) onbewuste signalen.
En er zit ook nog een mystiekers iets achter denk ik, maar dat weet ik niet natuurlijk :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 19:13

Xoverride

sabai sabai

;) op mijn vorige job werden we altijd strak in de gaten gehouden door de manager, die bekeek iedereen vanachter een glazen wandje naast de ingang van je kamer.

Ik wist bijna altijd wanneer er werd gekeken. Dit vond ik dus ook wel raar, maar gek genoeg klopte het wel altijd, ik heb de manager zelfs een keer betrapt toen ik 'voelde' dat ik werd bespied, maar niemand achter me zag, ik heb toen de deur geopend en drie keer raden wie er om het hoekje stond..

Misschien gelijk een idee waarom dit 'mijn vorige' job is. :)

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Hmm, ik denk dat wij als mensen nog een paar "on ontdekte" zintuigen hebben hoor. Zo super de luxe kunnen we nog niet met alle functies omgaan in dit huidige lichaam :) (jaja het lijkt net op je nieuwe radio met 10.000 knopjes en je gebruikt alleen play,stop,forward,rewind,pause.)
Ik denk wel dat we als mensen, ook achter glazen wanden en dergelijke entiteiten waar kunnen nemen. Onderbewust dat wel, maar soms komt dat bovenborrelen (b.v. als je onderbewustzijnde denkt dat het gevaar kan zijn) en dan ben je je ineens bewust van een "entiteit". Dat kan een mens zijn, maar ook een dier, of een "iets" :). Tja, zo denk ik dus ook dat je kan voelen dat er iemand naar je kijkt, omdat hij/zij aanwezig is. Je lichaam weet dat op een of andere fiets. Hoe? Moet je niet aan mij vragen, als ik dat wist zat ik wel op een ander forum he :). Anyway, dat denk ik dus.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 16:06 schreef The Fantazm het volgende:
Ik heb daar ook heel vaak last van. Je voelt gewoon dat er iemand kijkt. Ik denk niet dat dit ooit bewezen is en ik denk ook niet dat het te bewijzen valt. Ik (ik weet niet hoe het met andere is) kan dat gevoel niet echt thuisbrengen.
Soms wil je dingen zien die er niet zijn, dingen voelen die er nooit waren of horen wat je niet gehoord hebt. Kortom je wil dat iemand kijkt dus je denk te voelen dat iemand met zijn ogen je aanraakt.

Wat is fantasie toch mooi en wat lul ik uit mijn nek :7

Verwijderd

Topicstarter
Nou het zou natuurlijk (gaan we weer) kunnen zijn dat dat on-ontdekte zintuig een soort send/receive dingetje is, dat signalen uitzend zodra jij naar iemand staart, of geconcentreert ergens naar aan het kijken bent, en dat diezelfde signalen tevens kan oppakken.
Pikt dat zintuig die signalen op, dan geeft het de hersenen een ongedefineerde reden om om te gaan kijken, een soort drang om om te moeten kijken. Maar terwijl je daadwerkelijk om gaat kijken, merk je eigenlijk dat je helemaal geen reden daartoe hebt, maar weldra... je kijkt om en daar staart iemand naar je...
zo ervaar ik het tenminste

Verwijderd

Energie idd, degene richt zijn energie dan op je en dat voel je, ook al voelen wij dat niet meer zo bewust, toch komt er een miischien wat benauwd gevoel over je heen...
De een zal hier gevoeliger voor zijn dan de ander...

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

THiCE

Say it with a flourish!

Jamaar, tis toch WEL mogelijk om iemand onhoorbaar te besluipen en hem vanachter een mes in zn rug te prikken.
Je zou dan toch vantevoren moeten 'voelen' dat diegene achter je staat?? :? Of heb ik het nou mis hier???
...
...
...
Ja toch wel geloof ik...je hebt gewoon niet genoeg tijd op zo'n moment, op het moment dat je beseft dat er iemand achter je is, heb je al een mes is je rug hangen...

En toch blijft het raar O-)

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 10:46 schreef El_Fietsbel het volgende:
Jamaar, tis toch WEL mogelijk om iemand onhoorbaar te besluipen en hem vanachter een mes in zn rug te prikken.
Je zou dan toch vantevoren moeten 'voelen' dat diegene achter je staat?? :? Of heb ik het nou mis hier???
...
...
...
Ja toch wel geloof ik...je hebt gewoon niet genoeg tijd op zo'n moment, op het moment dat je beseft dat er iemand achter je is, heb je al een mes is je rug hangen...

De reden waarom je weet/voelt dat er iemand achter je staat is dat de omgevingsgeluiden veranderd worden door de persoon in kwestie. Vooral als je in een vrij rustige omgeving bent kun je dit merken (moet je maar eens testen)..als er teveel lawaai is werkt het niet. Hoe groter het object achter je, hoe beter je het kunt waarnemen. Een kat zul je dus niet snel bemerken. Het heeft dus niks met energie te maken.

Wat betreft het voelen van kijkende mensen...volgens mij is dit gewoon je fantasie (je vergeet de keren dat mensen niet keken) Maar ik geef toe dat het ook voor mij af en toe magic lijkt.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 10:46 schreef El_Fietsbel het volgende:
...
...
...

Ik zou dit voelen, alleen zou zo iets hebben van doe niet zo raar para en stel je niet aan (we behoren nuchter te zijn :? ), en ik zal hier niet de enige in zijn...

Ik vertrouw zelden op mijn intuitie met mijn verstand, tenminste heb zoiets van doe maar nuchter das al gek genoeg :P Maar toch steeds vaker duikt mijn intuitie op en veel sterker en blijkt het nog te kloppen ook, ik voel zo duidelijk dingen dat ik er bijna niet meer omheen kan of het kan negeren...

Verwijderd

hehehe /me heeft ook altijd het gevoel alsof ie bekeken word als ie st00ned in het open leer plaats zit :)

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Ik denk dat het alles met magnetische velden te maken heeft. Als ik in de netwerkruimte bij ons in het bedrijf sta word ik altijd helemaal duizelig en heb ook het gevoel daar niet alleen te zijn. Zodra ik tien meter van al die trossen utp kabels en switches vandaan ben voel ik me weer normaal.

Overigens weet ik niet of dit al een keer wetenschappelijk is aangetoond.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 11:07 schreef Llewella het volgende:

[..]

Ik zou dit voelen, alleen zou zo iets hebben van doe niet zo raar para en stel je niet aan (we behoren nuchter te zijn :? ), en ik zal hier niet de enige in zijn...

Ik vertrouw zelden op mijn intuitie met mijn verstand, tenminste heb zoiets van doe maar nuchter das al gek genoeg :P Maar toch steeds vaker duikt mijn intuitie op en veel sterker en blijkt het nog te kloppen ook, ik voel zo duidelijk dingen dat ik er bijna niet meer omheen kan of het kan negeren...
Je moet echt meer op je gevoel afgaan, het leven gaat er mooier van uitzien......

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Big Brother is watching you !

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/pwan/bb.jpg

dikzak

Verwijderd

Hmmm, ik meen me een aantal experimenten te herinneren

1)bij stimulatie van de menselijke hersenen met echt 'zware' magnetische velden ontstond bij bijna alle proefpersonen het idee dat er 'iemand' of 'iets' bij ze in de buurt was.
Wat trouwens niet werd opgemerkt door de door de kooi van faraday beschermde observatoren.

2) er IS een keer onderzoek gedaan naar het gevoel "bekeken te worden".
In die testopstelling hadden ze meerdere proefpersonen waar een camera op was gericht. Op het moment dat ze dachten dat iemand naar ze keer, gaven zij dat aan, en volgens mij bleek daaruit dat het larie was. oftewel, er zijn er altijd een paar die gelijk hebben maar statistisch gezien is er geen aantoonbaar 'zintuig' dat aangeeft wanneer je bekeken wordt.

Persoonlijk denk ik dus dat het zoiets is als eerder beschreven : je zintuigen hebben gewoon iets kleins opgepikt, te klein om je bewust zorgen over te maken maar je onderbewustzijn blijft naggen omdat het denkt dat het echt zo was.
Pagina: 1