Toon posts:

Koop NOOIT een IBM-schijf.

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het staat al 2000x in de search, maar het kan me op dit moment niet vaan genoeg herhaald worden.
Heb net een dag een nieuwe schijf terug nadat één van m'n 2 40 gig 60GXP's was overleden, draait de andere vandaag ook naar de klote. Weer 3 weken zonder schijf dus. Ik word er onderhand doodziek van.
En als je naar IBM belt en vraagt naar de oorzaken hiervan, krijg je zo'n debiel aan de telefoon die zegt "niet in de positie te zijn om enig commentaar te leveren". Jah dikke lul. :(
Ik zal maar weer een RMA'tje moeten aanvragen maar ik heb spijt als haren op m'n kop dat ik IBM's en geen Maxtors hebt gekocht. IBM komt er na deze schijfjes bij mij NOOIT meer in.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier komt het er ook nooit meer in. Zodra mijn 2 75GXP's definitief dood zijn (en dat duurt niet lang meer zo te horen) ga ik bij de winkel garantie claimen en koop ik wel een fatsoenlijk merk. Desnoods betaal ik maar bij, maar die IBM-troep komt er hier dus nooit of te nimmer meer in.

Virussen? Scan ze hier!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

bij mij is er ook al een overleden :(

Verwijderd

werkt hier al 1 ibm een half jaar perfect... heb er net vorige maand 1 bijgekocht.. mijn tante heeft er ook 1... ook oznder problemen

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Dan heb je dikke vette pech.. Ik heb denk ik al wel 12 harde schijven van IBM gekocht en het enige probleem dat ik met al die schijven heb gehad is op mijn huidige harde schijf 4 Kb aan bad sectors na een stroomuitval..

Verwijderd

Die van mij werkt (nog) perfect *D

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
40 GB IBM werkt hier al maanden pfect.

Verwijderd

Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb 5 jaar geleden een 3,6 gig IBM HD gekocht, en hij doet et nu nog steeds perfect hoor

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 16:02 schreef TripleM het volgende:
Dan heb je dikke vette pech.. (...)
Lijkt me niet, als ik zo wat willekeurige andere topics doorlees. Gewoon misdadig dat een bedrijf als IBM zo'n troep kan verkopen. Ik kan GVD gewoon gaan wachten totdat de volgende eraan gaat dadelijk. Niet bepaald betrouwbare data-opslag.

• IQM
  • Laatst online: 17:42

IQM

De mijne heeft ook welgeteld 10 maanden probleemloos gedraaid. Toen was het echt in 1 keer over. Crash en weg was ruim 46 gig aan data...
:(
Mijn volgende wordt toch echt weer een Maxtor D740X

• bartaa
  • Laatst online: 16:29

bartaa

Battlefield

vorig jaar op de hcc een 45Gb-schijf gekocht (met koeling) en die draait nog steeds zonder problemen. afgelopen maandag een 2e gekocht (ook 75GXP 45Gb) 8-)

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Kheb 3 IBM schijven in m'n PC
1x 10.1 GB DTTA (2,5 jaar)
1x 20.5 GB DPTA (1,5 jaar)
1x 60.0 GB 60GXP

nooit problemen mee gehad...
die laatste heb ik nu 2 maanden ofzo

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Tjsa zo heeft iedereen wel ergens een slechte ervaring mee.... |:(

Geef mij hoe dan ook Maxtor maar! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 16:03 schreef Jaromir het volgende:
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb 5 jaar geleden een 3,6 gig IBM HD gekocht, en hij doet et nu nog steeds perfect hoor
Die goeie ouwe tijd ja, toen ze nog deugdelijk materiaal maakten.
Er zullen best goede schijven zijn, maar het percentage slechte is toch schrikbarend hoog volgens mij. Wou echt dat ik Maxtor had gekocht.

Verwijderd

Ik heb vorige week een IBM 60Gig gekocht, hiervoor heb ik een 13.5Gig voor 3 jaar gehad zonder ook maar 1k aan badsectors of andere problemen met de schijf.....

Ik ben bang dat je gewoon pech hebt gehad !!!!!

Verwijderd

Hmmm ik hoorde laatst bij my iets van Kggg Kggg kgggggk gggg kgggg kggggg, heel zacht... Is dit het swappen op mn harddisk C omdat ie vol zat (80mb over) of is het het bekende dodelijke geluid

Verwijderd

IBM maakt hele goede en hele slechte harddisks. Let daarom bij het kopen van IBM harddisks WAAR de schijf gemaakt is.
Crash en weg was ruim 46 gig aan data...
Wel eens van backups gehoord? Het is niet te geloven dat er nog steeds mensen dichtvaren op de kwaliteit van harddisks. ZORG ALTIJD VOOR EEN SLUITENDE BACKUP-STRATEGIE, en dit geldt niet alleen voor bedrijven.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Je kan zeiken over IBM wat je wil, maar ik heb toch wel een mooie nieuwe harde schijf van ze gekregen, die 15 gieg groter dan mijn overleden harde sschijf. Dat noem ik service, want ze geven dus hun fouten toe van de BRAKKE dtla serie!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 14 november 2001 16:08 schreef sbronsge het volgende:
Hmmm ik hoorde laatst bij my iets van Kggg Kggg kgggggk gggg kgggg kggggg, heel zacht... Is dit het swappen op mn harddisk C omdat ie vol zat (80mb over) of is het het bekende dodelijke geluid
Als ik jou was zou ik maar gaan backuppen, want is idd het bekende dodelijke geluid ja... het zal alleen nog maar erger worden ook.

Virussen? Scan ze hier!

• sll
  • Laatst online: 19:21

sll

Mijn IBM 60GXP 40 GB doet het ook nog, maar ja ik heb hem ook nog maar drie maanden.

Ik heb net de survey op www.storagereview.com ingevuld, en de 60GXP komt er nog vrij goed vanaf (9, excellent). Ik begrijp dan ook niet dat daar zoveel over geklaagd wordt - zijn die survey-resultaten niet betrouwbaar?

De 75GXP komt er trouwens beduidend slechter vanaf (5, fair). Vooral die schijven van groter dan 60 GB zijn slecht:
60 GB: 1, very poor
75 GB: 3, poor.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 16:10 schreef 456 het volgende:
Je kan zeiken over IBM wat je wil, maar ik heb toch wel een mooie nieuwe harde schijf van ze gekregen, die 15 gieg groter dan mijn overleden harde sschijf. Dat noem ik service, want ze geven dus hun fouten toe van de BRAKKE dtla serie!
Ja laten we ze ff toejuichen joh! Je vergeet de brakke 60GPX en 75GPX series..

• Moon
  • Laatst online: 21-09-2025
Al 1,5 jaar nergens last van. (DTLA 30,7)

En stil dat ie is.

Verwijderd

ehm het is al een paar weken weg... Maar dat geluid was echt heel erg zacht en zo...

• PCR
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Als IBM echt zulke slechte HD's zou maken dan zouden zij allang geen HD's meer verkopen.... logisch toch? :)

Codedivision | Freedom Internet

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31
Ik blijf toch echt bij IBM. Mijn 75GXP werkt met de komende HCC dagen precies een jaar perfect. Nooit problemen mee gehad, supersnel, superstil...... IBM is goed.....

• Robber
  • Laatst online: 07-03 00:19
Ik heb 2schijven van IBM en ben der zeer blij mee!!!!

IBM DPTA-372050 7200RPM 20Gb IDE (al dik 1.5 jr (maybe 2))
IBM DMVS18M 10000RPM 18.6Gb SCSI (al dik 1jr)

En ik :9~ nog steeds bij die dingen... 8-)

McLaren \o/

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

mij 20 gig doet et ook nog heb die ik hiervoor had 1 jaar gehad en toen begaf ie et. Maar de volgende word wel een maxtor ofzo.

Tweakers Discord

Verwijderd

wat jou betreft wel wat al die miljoenen anderen betreft : NEE.

• TripleM
Op woensdag 14 november 2001 16:04 schreef xoploosx het volgende:
Lijkt me niet, als ik zo wat willekeurige andere topics doorlees. Gewoon misdadig dat een bedrijf als IBM zo'n troep kan verkopen. Ik kan GVD gewoon gaan wachten totdat de volgende eraan gaat dadelijk. Niet bepaald betrouwbare data-opslag.
En jij denkt dat iedereen hier topics gaat openen over de geweldige probleemloze IBM harde schijven die ze hebben? Mensen posten alleen als ze problemen hebben, of zoals hier om te laten zien dat heus niet alle schijven van IBM brak zijn.. Tuurlijk kunnen er een paar slechte tussen zitten, maar dit is (gelukkig voor IBM) meer uitzondering dan regel..

• juanp
  • Laatst online: 22-04 22:00
die van mij maakt nu rare geluiden spint keihard op en pas viel hij volgens mij ineens uit maar ik ga denk ik effe de rest backupen dan kan die ook weer terug. :'(

• Moon
  • Laatst online: 21-09-2025
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat er in een bepaalde reeks fouten zaten, stom van ze natuurlijk en pech hebben als je er zelf een hebt, maar IBM is gewoon een goeie producent die tevens een goeie support geeft.

Als je schijf dood gaat, krijg je gewoon een nieuwe en wedden dat die dan 10 jaar meegaat.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 14 november 2001 16:15 schreef TripleM het volgende:

[..]

En jij denkt dat iedereen hier topics gaat openen over de geweldige probleemloze IBM harde schijven die ze hebben? Mensen posten alleen als ze problemen hebben, of zoals hier om te laten zien dat heus niet alle schijven van IBM brak zijn.. Tuurlijk kunnen er een paar slechte tussen zitten, maar dit is (gelukkig voor IBM) meer uitzondering dan regel..
Ach, dus die aanklacht voor de rechtbank tegen IBM aangaande de brakke kwaliteit van de schijven is ook een uitzondering dan? Echt niet voor niks hoor, zo'n rechtzaak.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Stemmingmakerij!!!

Ik heb dit probleem 3x gehad met Seagate, heb nu IBM, zijn fantastisch snelle schijven, tot nu toe nog nooit problemen gehad. Maar Maxtor lijkt inderdaad zeer stabiel, ik heb al een paar jaar een 10GB 7200rpm draaien zonder problemen.

Gewoon allemaal je PC aan laten staan...HD's kunnen slecht tegen "stroom erop, stroom eraf"... ;)

• ijdod
  • Laatst online: 23-04 13:59
Op woensdag 14 november 2001 16:09 schreef Catequil het volgende:
IBM maakt hele goede en hele slechte harddisks.
Precies. Er is geen enkele fabrikant van schijven die geen slechte series heeft gehad. Maxtor, Quantum, Seagate, Western Digital, ze hebben allemaal vroeg of laat slechte series gehad...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

mijn maxtor Diamond max plus 40 Ultra ATA 66 is ook aan het dood gaan :( na 1,5 jaar. maar ik stuur hem lekker naar ierland en dan mogen zij mij een nieuwe terug sturen, kan ik ondertussen winxp instaleren op mijn andere schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 16:15 schreef TripleM het volgende:

[..]

Lees 'ns verder dan je neus lang is. Andere topics dus.

Verwijderd

Ik heb 2 DTLA 307030 schijven... al meer dan een jaar... draaien perfect... :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 14 november 2001 16:11 schreef xoploosx het volgende:
Ja laten we ze ff toejuichen joh! Je vergeet de brakke 60GPX en 75GPX series..
Laten we dat zeker doen, ik heb ze alletwee, ze draaien perfect, zijn stil en zonder koeling worden ze tussen de 34 en 38 graden. Wat wil een mens nog meer???

Koop nooit een fiets, ik heb 5 jaar geleden een keer een lekke band gehad, en het schoonzusje van de groenteboer vorige week ook nog.

P.S.

Er zijn twee soorten computer gebruikers: Zij die al data kwijt zijn en zijn bij wie dat binnekort gaat gebeuren.

Voor alle mensen met een crash...dat is heel eenvoudig op te lossen hoor. Je zet gewoon je backup terug...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• ijdod
  • Laatst online: 23-04 13:59
wildhagen:

[..]

Ach, dus die aanklacht voor de rechtbank tegen IBM aangaande de brakke kwaliteit van de schijven is ook een uitzondering dan? Echt niet voor niks hoor, zo'n rechtzaak.
Da's een class-action rechtzaak. Stelt niet zo veel voor. Je wilt niet weten voor wat voor zaken er allemaal dergelijke rechtzaken worden aangespannen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• TripleM
Op woensdag 14 november 2001 16:18 schreef xoploosx het volgende:
Lees 'ns verder dan je neus lang is.
En ga jij ergens anders je frustratie op afreageren.
Ik reageer niet meer op deze flame.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 16:20 schreef TripleM het volgende:

[..]

Mooi, dan krijgen we tenminste een hoger percentage nuttige reacties.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Op woensdag 14 november 2001 16:20 schreef TripleM het volgende:

[..]

En ga jij ergens anders je frustratie op afreageren.
dat lijkt me een goed id in jouw geval >:)

Tweakers Discord

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 14 november 2001 16:16 schreef wildhagen het volgende:
In de VS klaagt iedereen iedereen aan. Ik wil dat ook wel hoor, mijn vertrouwen in de 'menschheid' is geschokt door het overlijden van mijn disk. Ik heb echt altijd gedacht dat Big Blue IBM alleen maar bestond om mij te beschermen. Dat gevoel is nu aan duigen. Ik heb nu nachtmerries, ik wil een half miljard schedevergoeding. Mijn advokaat krijgt de helft. En we blijven 100 jaar procederen.

OK...we gaan accoord met 10 miljoen en ik praat nergens meer over.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik draai al een jaar raid0 op 2 70GXP's en no problemo. Ik heb nog een 20GB GVP (ofzo) liggen, 5400rpm dingetje iig, die doet het al bijna 3 jaar goed :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 16:18 schreef xoploosx het volgende:

[..]

Lees 'ns verder dan je neus lang is. Andere topics dus.
Ik kan ook wel een boek vol met problemen los trekken over WD ,Seagate en maxtor,maar moddergooien is niet mijn specialiteit...
Elke fabrikant heeft slechte serie's,maar daarom is het hele merk/product niet waardeloos... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 16:19 schreef Ortep het volgende:

[..]

Koop nooit een fiets, ik heb 5 jaar geleden een keer een lekke band gehad, en het schoonzusje van de groenteboer vorige week ook nog.
P.S.
Er zijn twee soorten computer gebruikers: Zij die al data kwijt zijn en zijn bij wie dat binnekort gaat gebeuren.
Bedankt voor je goede raad aangaande dat backupje.. gaat alleen moeilijk als je geen schijf hebt om 't op terug te zetten.
Als je eens voor de grap het aantal artikelen over kapotte ibm's en het aantal artikelen over kapotte maxtors vergelijkt, dan snap je waarom die vergelijking met die fiets van je als een lul op een drumstel slaat.

• InterCC
  • Laatst online: 14:59
Op woensdag 14 november 2001 16:15 schreef juanp het volgende:
die van mij maakt nu rare geluiden spint keihard op en pas viel hij volgens mij ineens uit maar ik ga denk ik effe de rest backupen dan kan die ook weer terug. :'(
Lompe sloperd! ;)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:45
Ik heb 1 dode IBM gehad en daarvoor een vervanger die ook vreemd begon te doen (ook DPTA 20,5 Gb). Ik heb er toen maar een 30 Gb en een 40 Gb Maxtor bijgezet omdat ik die IBM schijf niet meer vertrouw. Die IBM wordt nu maar gebruikt voor mp3's. Is niet zo'n ramp als ik die kwijtraak.

Verwijderd

Je kunt ook gewoon pech hebben hoor... toen m'n ibm dtla-307045 dood ging heb ik een maxtor 80GB gekocht (zo'n nieuwe uit de D540X serie). Die was na twee weken opeens van het ene moment op het andere moment morsdood en het duurde dik 5!!! weken voordat ik een nieuwe van maxtor terugkreeg... is dus ook niet echt zo lekker geregeld daar. Bovendien was het zowiezo een langzame, lawaaiige hitteproducerende kloteschijf... hij maakte nog meer lawaai en werd nog warmer dan m'n 7200rpm IBM!

En tsja, hd's zijn nu eenmaal nog steeds het onbetrouwbaarste onderdeel in je computer... een uitval van 1 op de 50 is niet ongewoon voor een hd ongeacht het merk of type.

• Okasha
  • Niet online
Hier een 40gb al 3 dagen zonder problemen *D

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb het net andersom
maxtor komt hier niet meer in
IBM juist wel

• Tubby
  • Laatst online: 11:43

Tubby

or not to be

Ff voor al die mensen van "Mijn IBM is niets mis mee" of "De mijne draait al 3 jaar zonder problemen"

Ik heb ook een DPTA van 20g en daar is idd ook niets mis mee. Het gaat om het feit dat de laatste generaties IBM IDE schijven gewoon BOUT zijn.

En zijn die opmerkingen toch gewoon niet zinvol of wel dan?

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap niet waarom iedereen die problemen heeft...ik draai um al vrolijk sinds juni 2001..ook waar die in geproduceert is..en heb geen rare geluiden of andere rare dinge...dus ik weet niet wat jullie er allemaal mee doen maar ik zal wel misschien een nieuwe "druk" hebben ofzow

maar komt bij mij geen enkele andere HD in blijf bij IBM...Quantum A.K.A Maxtor nu NOOIT meer! pokkedinge!

o ja voor duidelijkheid

IBM 60GPX 40Gb en zit nu ook een IBM 60GPX 60Gb in

• [BoSS]
  • Laatst online: 23:05

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik was op zich wel tevreden over IBM, tot de schijven inderdaad raar gingen doen. Als eerst ging de GXP75-307075 in mijn ouders pc vreemd doen, deze is dan ook dood gegaan. Daarna ging mijn eigen HD (307030) vreemde geluiden maken, hij heeft wel een hoop checks doorstaan, dus hij is nog goed, maar voor hoe lang is de vraag. En nu maken de laatste tijd de vier 305040's uit mijn server ineens ook vreemde geluiden. Als die maar niet overlijden :'(

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Ik heb al jaren IBM's en ze draaien nog steeds 100%.
Nu 2x 60 gig 60GXP raid 1, draait als een speer. Ook heb ik al dikke jaar 2x 30 gig 75GXP draaien in andere machine en het draait nog steeds als een zonnetje. Ik snap al dat geklaag niet. Ik heb ook andere HD's gehad (Quantum, Seagate, Maxtor, Fujitsu) en die hielden het niet langer dan 1,5 jaar uit. De Fujitsu (40 gig ATA100) heeft record van Seagate bij mij gebroken: was na 6 weken al kaduuk...

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 19:34 schreef Tubby het volgende:
Het gaat om het feit dat de laatste generaties IBM IDE schijven gewoon BOUT zijn.
Omdat er een paar slechte serie's 75GXP's en 60GXP's geweest zijn... |:(

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:54
to be honest...
toen ie net uit was gingen ze snel kapot maar nadat IBM achter het probleem kwam lijkt het alsof er minder uitval is. mischien bug gefixed in de nieuwere versies?

mijn eerste 60GXP ging na 2 weken in augustus kapot, 3 weken later had ik een nieuwe en die draait nu nog perfect.

overigens heb ik de winkel gezegd dat als ie weer uitvalt ik dan een nieuwe HD voor de nieuwprijs wil.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
kheb toevallig gisteren (of was het eergisteren?) een maxtor 40gb erbij kocht, als backup voor de IBM disk die nu draait (ook 40gb) die ibm vertrouw ik voor geen meter vandaar ook deze bijplaatsing :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Zo'n dikke 2 jaar gelden wilde niemand een Maxtor hebben omdat die toen niet tegen overklokken van de FSB konden . Ook toen hoorde je mensen roepen dat dat onzin was , maar dat waren meestal degenen die er zelf een hadden die het wel goed deed . Toch bleef het feit dat je toen met een Maxtor een grotere kans op problemen had .
Nu herhaald de geschiedenis zich met IBM , en hoewel er best tevreden gebruikers tussen zullen zitten blijft de 75GXP serie gewoon kut en zijn er met de 60 serie ook meer klachten dan met andere merken . Ze zullen best een beetje sneller zijn maar ze kunnen op dit moment als je alles op een rijtje zet niet tippen aan de Maxtor's . Over 2 jaar is misschien Seagate wel weer de beste , we zullen zien .

Verwijderd

Wel eens geprobeerd je PCI-bus te overclocken met een Maxtor-schijf? Dan weet je ook gelijk waarom er bij mij geen Maxtor meer in komt en ik altijd kies voor een IBM.

Hier draait zo'n 60GXP 40GB nu sinds begin mei en ik heb nog geen raar geluidje gehoord, sterker nog, ik heb het ding helemaal nog niet gehoord! Maar, wat niet is kan natuurlijk nog komen...

• IndoBoy
  • Laatst online: 14:22

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Heb zelf ook een 75GB GXP na 2 maanden over de hele harde schijf bad sectors. Maar heb ook nog een andere IBM schijf doet het al 4 jaar goed, zonder problemen. Maar 75 GXP serie schijnt erom bekend te staan, dat het gauw begeven.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

60gb werkt al een poos geweldig
* creative8500 denkt: "zal ik nou wel of niet vertellen dat mijn IBM de eerst 2 dagen 56+ graden werd :?

Verwijderd

IBM schijven zuigen ja, dat weet iedereen nu toch wel.

Dat je een 7200rpm schijf moet gaan koelen met een HDD koeler dat slaat toch nergens op, het is maar 0,4ms sneller dan de concurrentie :Z

• juanp
  • Laatst online: 22-04 22:00
Op woensdag 14 november 2001 16:28 schreef InterCC het volgende:

[..]

Lompe sloperd! ;)
pas op jij speelt met je voortanden :)

Verwijderd

die van mij werd 65 graden en toen ging ie dood :(

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hiero 6 systemen met 8 !! IBM schijfjes er in.. Nog nooit problemen gehad....

http://www.xbmcfreak.nl/

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 13:44
Moet zeggen dat ik nu een jaar een 30Gb 75GXP schijf heb en hij maakt al die tijd al, als ik veel data vraag ofzo, zo'n kgggrrr ploink geluid. Waarna hele pc eventjes niet reageerd.

Is dit ook dodelijk?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 21:45 schreef a3konijn het volgende:
Moet zeggen dat ik nu een jaar een 30Gb 75GXP schijf heb en hij maakt al die tijd al, als ik veel data vraag ofzo, zo'n kgggrrr ploink geluid. Waarna hele pc eventjes niet reageerd.

Is dit ook dodelijk?
Ja, dit hoort niet, als je nog binnen je garantieperiode zit dan zou ik hem snel gaan omruilen.
Anders: alvast gecondoleerd.

Verwijderd

Wat een FLAME topic is dit man!!!
want ik heb al jaren lange ervaring met IBM en nog NOOIT iets mee gebeurd. Ik weet niet wat jij met die dingen doet maar ik ga er normaal mee om en nix gebeurd

Verwijderd

'k werk al 4 jaar met maxtors, 150 in totaal, en daar is er nog niet één van kapot. Is gewoon SAAI.

Verwijderd

Zelf heb ik altijd Western Digital en Quantum gehad. Perfecte harde schijven. Heb in januari een IBM gekocht, deze heeft het vorige week begeven. Ik heb er geen aparte dingen mee gedaan. Ingebouwd kast op de plek gezet en niet meer aangezeten. Slechte serie waarschijnlijk :?

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:40
/me gaat maar gauw nieuwe cd's kopen om alles maar eens te backuppen

tampert, kriminalpolizei

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Weer typisch een geval van een stomme flame war ja, iedereen zegt wat ie d'r van vindt, maar niemand gaat bij houden hoeveel positieve en hoeveel negatieve dus hierbij:

Positief : 36 reakties
Negatief : 17 reakties
Offtopic : 18 reakties

Dus ruim de meeste mensen toch positief >:)

Ik zelf vind ze ook te gek dus wat mij betreft is deze poll wel afgelopen zo ;)

JayGTeam (213177)

• pelican
  • Niet online

pelican

Juist lache man zo'n serie met veel uitval. Veel mensen die ze terugsturen, productie is dan weer gestopt, voorraad op, krijg je weer lekker snellere nieuwere grotere uit andere serie teruggestuurd. Weer 3 jaar garantie :)

Vind dat scenario wel tof.

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Dat vind ik nu altijd zo jammer, je ziet hier alleen maar de negatieve postings over IBM en andere merken.... Er worden honderden van die schijfjes verpatst, metname tweakers kopen die dingen naar aanleiding van de lovende recensies qua snelheid. van die honderden schijven gaat een aantal snel kaduukie en wat doen die tweakers? FF lekker afzeiken op IBM. Andere tweaker kijkt op het forum en zo lijkt het dat bijv. de IBM 75GXP zeeeeeeer brak is. Wij posten meestal alleen de negatieve ervaringen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk :)

Ik heb zelf al meer dan 300 van die dingen ingebouwd en er totop de dag van vandaag er welgeteld 16 teruggekregen...

My software never has bugs, it just develops random features...

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 23:21
Van dit soort dingen krijg je TRA...

TRA??? Ja, dat is hoe mijn broertje mijn aggressiebuien noemt als iets aan mijn PC niet werkt...

T: Technology
R: Related
A: Anger

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Het zijn alleen de 75GXP en 60GXP series die fucken. Oudere of SCSI schijven van IBM zijn zeer goed en hebben een gemiddelde uitval zoals de meeste andere schijven. Ik ben ook zo'n 60 GB kwijt geraakt aangezien allebei m'n 75GXP's langzaam maar zeker overleden... Ik heb een 75GXP en een 60GXP terug gekregen, maar die nieuwe hoorde ik laatst ook al heel vaag piepen. M'n volgende schijf is zeker geen DeskStar GXP serie... dat staat vast ;)

Concrete Loop Watercooling

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Vervelend dat de topicstarter slachtoffer is geworden, maar deze topics zijn er nu al zoveel geweest (over ibm schrijven) en er wordt weinig nieuws verteld. Ik zie weinig zin in het openlaten van deze 'discussie'.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.