Toon posts:

Levensbeschouwing en Racisme

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen ff een moeilijke kwestie:
Ik moet een voorbeeld hebben van het effect van levensbeschouwing op racisme.
Dit is voor een werkstuk en ik ben nou eenmaal niet erg in dit soort dingen geinteresseert maar moet het wel weten. Kan iemand mij helpen?

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Dit lijkt nou net een huiswerktopic.....

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Het effect van levensbeschouwing op rascisme :?

Was dat nou weer voor onzin iets? Net of je 1 levensbeschouwing hebt ofzo... :? Ik snap de opdracht geheel niet.

Verder gedogen we sinds kort HW-topics zolang er iets nuttigs uit kan komen.

Ik wacht dus nog even.

Verwijderd

Levensbeschouwing: daarbij denk ik aan mensen die over hun leven nadenken. Daarbij hoort ook je plaats ten opzichte van andere mensen. Daarbij speelt groepsvorming m.i. weer een rol. Groepsvorming en racisme zijn inherent aan elkaar. Racisme is dan wel een extreme vorm van groepsdenken, maar de raakvlakken zijn volgens mij uitermate logisch.

edit:

grammatica polijsting

Verwijderd

Ik zou dan een betoog schrijven met de vraag of je hier wel iets zinnigs over kan schrijven. Hoezo? Wat verstaat men onder 'levensbeschouwing'? Het lijkt me namelijk een erg breed en ruim begrip.
'Racisme' mogen duidelijk wezen, de definitie van racisme is algemeen bekend.

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Op woensdag 14 november 2001 17:24 schreef raglam het volgende:
Ik zou dan een betoog schrijven met de vraag of je hier wel iets zinnigs over kan schrijven. Hoezo? Wat verstaat men onder 'levensbeschouwing'? Het lijkt me namelijk een erg breed en ruim begrip.
'Racisme' mogen duidelijk wezen, de definitie van racisme is algemeen bekend.
Het begrip RACISME wordt door veel mensen anders verkeerd geintrepeteerd hoor.
Voor de duidelijkheid:

ra·Žcis·me (het ~)

1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie
2 leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander => rassenwaan

Ik vraag me nog steeds af, wat je bedoelt met levensbewschouwing en racisme --> zoiets als "hoe kan het nou dat mensen die over het leven nadenken racistisch denken?" Of hoe?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 19:11 schreef Liam_xi het volgende:

[..]

Het begrip RACISME wordt door veel mensen anders verkeerd geintrepeteerd hoor.
Voor de duidelijkheid:

ra·Žcis·me (het ~)

1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie
2 leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander => rassenwaan

Ik vraag me nog steeds af, wat je bedoelt met levensbewschouwing en racisme --> zoiets als "hoe kan het nou dat mensen die over het leven nadenken racistisch denken?" Of hoe?
Tja, in zekere zin is het Facisme een levensbeschouwing natuurlijk... Zit tussen politiek, filosofie en religie in, als het ware.....
Pagina: 1