Toon posts:

JavaScript & dagen tellen, fout in maart 2002???

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd probleempje, dagen tellen tussen 2 datums (data) gaat goed, behalve als de begindatum 29 maart 2002 is en de einddatum 1 april (geen grapje). Dan is het resultaat 2
ipv 3. Iemand enig idee?

Code:

numNights = Math.floor ((((((depDateInMS-arrDayInMS)/1000)/60)/60)/24))

// depDateInMS = een datum in Milliseconden (dus bv. 1 april 2002)

Verwijderd

data tussen 2 data tellen? dan is 29 maart en 1 april toch 2?
30 en 31 maart,

maar hij telt duz bij tellen tussen andere data de einddatum (of begin) wel meee?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om nachten eigenlijk, bv. van 29 mei naar 1 juni is 3.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Gloeiende gloeiende, wil je daar wel eens even heel snel mee ophouden! Ik heb me rot lopen zoeken en kon me uiteindelijk wel voor m'n kop stoten, zo simpel was het eigenlijk :).

Trek je, over de periode waar je het over hebt, het ene getal van het andere af en je zet het naast het aantal milliseconden dat je daadwerkelijk zou verwachten, dan kom je uit op een verschil van 3600000 milliseconden, oftewel een uur.

En wat is dat?

Precies: de overgang naar zomertijd :)

En dan ligt het er maar net aan wat je wilt. In de nacht van 31 maart 2002 gaat de wintertijd in (zie overzicht) dus tussen 30 maart 12 uur 's middags en 31 maart 12 uur 's middags zit weliswaart precies 1 dag, maar wel een dag van 23 uur (en van 26 op 27 oktober 2002 is het net weer omgekeerd). Het is aan jou om te bepalen of je onderscheid wilt maken in dagen of in periodes van 24 uur. Ik weet niet hoe je aan je microseconden komt, maar de meeste talen bieden de mogelijkheid om een timestamp te bepalen met of zonder rekening te houden met daylight saving time.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Wauw! Geniaal, Anders, ik kan het niet anders zeggen..... (8> :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat je zegt geniaal... hoe kom je d'rop :)

Maar enorm bedankt in ieder geval, zo kom ik er wel uit.
Pagina: 1