Toon posts:

Klikken HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummer,
Sinds vorige week heb ik een nieuwe harddisk in mijn laptop (Hitachi 10 GB). Deze werkt uitermate stil moet ik zeggen d.w.z. je hoort hem bijna niet. Alleen geeft die soms meerder kortere klikken achter elkaar als die niet bezg met schrijven of lezen. Het lijkt als het ware net of er wat los zit. Daar ik reeds eerder problemen met mijn vorige harddisk had (harde tikken en fouten etc.) heb ik bang voor hetzelfde probleem met deze hagelnieuwe schijf. Er is echter niks mis mee d.w.z. alles werkt naar behoren ook scandisk etc.

Ik ben benieuwd wie mij vertellen kan wat dat plotselingen tikken/klikken is.

Groeten en bvd,

GHG

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het kan de kop zijn die gaat calibreren, bij oude Maxtors (van een jaar of 2 terug ofzo) had je dat ook wel eens, dat je die heel luid hoorde, was normaal.

Ik ken Hitachi niet, dus ik kan niet zeggen of het bij deze schijven ook normaal is.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

is het niet dat als je hem eeen tijdje niet gebruikt dat 'ie dan in rust stand gaat ofzo en je dat hoort?

anders zou ik toch echt ff terug gaan ofzo en vragen of dat normaal is :)

suc6! :)

Verwijderd

Ik heb het zelf ook gehad bij een 'oude' Maxtor 60 GB 5400 RPM. Dan tikt/klikt ie constant als er van gelezen wordt. Op dat moment staat het hele systeem ook even stil (bij mij dan). Volgens mij is de harde schijf dan gewoon enorm gefragmenteerd, want defragmenteren hielp altijd wel (tijdelijk).

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij is gedefragmenteerd en inderdaad na een poosje wil die wel is de hardeschijf uitschakelen en dan maakt die ook dit geluid d.w.z. als je weer de muis beweegt of toets aanraakt