MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Crucial = dochterbedrijf/modulefabrikant van Micron
Uhm...Mtec is geen MICRON Technologie hoor. Zoek dat maar eens op. Dit zijn 2 verschillende firma's. Ja, Crucial is een dochter van Micron maar niet van MTEC.Op donderdag 15 november 2001 20:51 schreef Femme het volgende:
M.tec = Micron Technology
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
deze dus: http://www.mushkin.com/cgi-bin/Mushkin.filereader?3bf416290f94dfe62742c0a801020676+EN/products/990841De basic versie!!
Met vriendelijke groeten,
iComputers
----- Original Message -----
>ik zat even te kijken bij mushkin zelf: >http://www.mushkin.com/cgi-bin/Mushkin.filereader?3bf416290f94dfe62742c0a801020676+EN/catalogs/4769
>en welk type geheugen van mushkin leveren jullie nu precies?
(of het klopt is een tweede)
Verwijderd
Ik ben dus afgezet door een verkoperOp donderdag 15 november 2001 20:56 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Uhm...Mtec is geen MICRON Technologie hoor. Zoek dat maar eens op. Dit zijn 2 verschillende firma's. Ja, Crucial is een dochter van Micron maar niet van MTEC.
Ach.. morgen stuurt icomputers mijn 2x256 crucial.. en owee gebeente....
Hehe, eindelijk eens iemand die het juiste antwoord geeft...Op donderdag 15 november 2001 20:51 schreef Femme het volgende:
M.tec = Micron Technology
Verwijderd
Waar in Engeland bestel je die Crusial modulesOp woensdag 14 november 2001 16:09 schreef Rick2001 het volgende:
Er MOETEN stickers van CRUCIAL opzitten. Zitten deze er niet op dan is het brand on 3rd en heb je geen CRUCIAL kwaliteit modules.
Terugsturen dus. Bestellen in Engeland was minder omslachtig en minder problematisch geweest. Daarbij ook nog eens goedkoper.
Ik zou het in ieder geval niet houden maar terugsturen.
Er zijn inderdaad genoeg modules te vinden die ook MICRON chipjes erop hebben zitten maar dan mag een winkel ze NOOIT verkopen als CRUCIAL modules zijnde. Dit is eigenlijk een vorm van oplichting.
IComputers is dus ook al geen aanrader meer voor mensen die bijv. geen creditcard hebben. Toch kun je ook via transfer wire betalen bij CRUCIAL.
Maar goed, de keuze is en blijft ieder voor zich. Ik zou ze in ieder geval niet houden als ik jouw was.
Vraag eens aan IComputers of je ook lifetime warranty hierop hebt ? Lijkt me dan ook niet.
ik kreeg een mail dat ze vandaag verzonden zijn.Op vrijdag 16 november 2001 22:05 schreef Rick2001 het volgende:
Enne, heb je je CRUCIAL modules al binnen en hoe lopen ze ?
Inc. PTT tracking nummer, je kan zo online checken waar je pakketje is
Zeer goede service vind ik !
Maar ik verwacht ze maandag binnen
Verwijderd
Alleen erg jammer dat ze geen 512 MB DDR maken.
Verwijderd
waarom meer betalen voor iets dar goedkoper kan?Op zaterdag 17 november 2001 01:55 schreef Michaeltjuh het volgende:
Heb mijn Crucial btw bij computerplanet besteld. 2 x 256 MB DDR. Kost wat meer; nou en?
en het rolt daar recht uit de fabriek naar ons, weet je tenminste 100% zeker dat je echt crucial geheugen hebt...
een echte tweaker wil zo veel mogelijk, met zo'n hoog mogelijke kwaliteit voor zo weinig mogelijk geld.
(en dat dan nog eens overclocken
Verwijderd
Mijn geheugen ligt als het goed is in het sorteerprocres in dordrecht
Verwijderd
Ik hoop dat mensen het bij de HCC verkopenOp zaterdag 17 november 2001 10:19 schreef The_wdX het volgende:
Ik zit ook geduldig te wachten op mijne (2x256 crucial). maar volgens mij wordt het vandaag niet door ptt-post afgehandeld
Mijn geheugen ligt als het goed is in het sorteerprocres in dordrecht
Verwijderd
Tsja, dan ben ik maar een nep tweaker...een echte tweaker wil zo veel mogelijk, met zo'n hoog mogelijke kwaliteit voor zo weinig mogelijk geld.
Verwijderd
Zending geaccepteerd door PTT Post 16-11-2001 Maassluis-Zuidvliet , balie postkantoren bv
Zending in sorteerproces 16-11-2001
Dordrecht-Pieter Zeemanwg , intern transport pakketten
zending (nog) niet gescand 17-11-2001 Rotterdam-Vlambloem , pakkettendistributie
Zending geaccepteerd door PTT Post 16-11-2001 Maassluis-Zuidvliet , balie postkantoren bvOp zaterdag 17 november 2001 12:06 schreef The_wdX het volgende:
tjonge... dit wordt wachten:
Zending geaccepteerd door PTT Post 16-11-2001 Maassluis-Zuidvliet , balie postkantoren bv
Zending in sorteerproces 16-11-2001
Dordrecht-Pieter Zeemanwg , intern transport pakketten
zending (nog) niet gescand 17-11-2001 Rotterdam-Vlambloem , pakkettendistributie
duurt idd nog tot maandag
Verwijderd
Verwijderd
hefet iemand ze al in huis?
ik krijg ze maandag als het goed isOp zondag 18 november 2001 15:14 schreef The_wdX het volgende:
ff een vraag.. de crucial modules van icomputers.. zijn ze single of double sided?
hefet iemand ze al in huis?
op dit moment liggen ze nog op het poskantoor daarZending geaccepteerd door PTT Post 16-11-2001 Maassluis-Zuidvliet , balie postkantoren bv
Verwijderd
De mijne zijn ook nog op het postkantoor zag ik op die tracking pagina,.. stomme PTT ook altijd,.. ze zijn in 1 dag van icomputers naar hier verscheept alleen dat laatste stapje van hooguit een paar kilometer kunnen ze net niet afleggen voor het weekend... zal dus wel maandag of dinsdag worden ipv vrijdag.
Heb je een board voor 4 modules en wil je deze allen gebruiken moet je dus REGISTERED memory kopen.
Verwijderd
maar zo te zien zullen de reepjes heel dun zijn.,.. 2mm of 1,5mm.. want de modulen zin erg dich naast elkaar op de 8KHA+
Je kunt niet verwachten dat ze zo ver van elkaar afstaan dat je er heatsinks op kunt plakken. Zo'n heathspreader setje neemt maar weinig ruimte in beslag maar help niet eens echt voor overclocken. Puur en alleen voor de show.
. Doe je t.net een pleziertje mee
Verwijderd
ik ga de modules ff uitproberen...\\laterz
Verwijderd
reclame maken binnen forums MAG niet
slotje? raakt aardig off topic zo
Ik kan idd meer verschaffen over iComputers. Ik vindt het belachelijk dat doordat 1 persoon een uitlating doet gelijk heel het bedrijf in overweging wordt gebracht. We hebben meer dan honderen Crucial modules verkocht en zie Shop Survey maar (behoorlijk positief). We hebben nooit Crucials verkocht zonder sticker of what so ever....
verkopen imo gewoon brand on third of zelfs third on third als merkgeheugen.
Zeg het maar.
Verwijderd
-Zitten stikkers op
-Chipjes zijn van Micron
-Ik heb vertrouwen in iComputers
(nog nooit ergens zoveel info etc, over de bestelling gehad, bij andere zaken wacht ik soms wel weken voor een reply ofzo)
Kan ze vrijdag pas testen omdat ik dan pas mijn nieuwe mobo heb. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet goed zijn.
En nee ik werk niet bij icomputers
Verwijderd
Het zijn dus de echte met 2 rechthoekige stickers met ronde hoekjes (noemen jullie dat ovaal???).
Verpakking was keukenrol, pagina krant en dikke noppenenvelop.
Tracking was perfect, snel geleverd. Goeie informatie.
Ook ik kan ze nu nog niet uitproberen. Pas na zaterdag als ik op de HCC een bordje heb gekocht.
Ik heb me order bij Gistron gecanceld omdat ik dat te lang vond duren.
ik heb er vertrouwen in dat alles goed geleverd word
btw : hoe kan ik die status zien? welk nummer hebbik daar voor nodig?
Verwijderd
ga ergens anders flamen!Op maandag 19 november 2001 09:48 schreef PaPa het volgende:
Wat een vette NEPZAAK die ICOMPUTERS!
[fixe plug]
iComputers is een zeer goed en betrouwbare winkel. Zij leveren alleen merkartikelen die in testen zeer goed bevonden zijn.
Bovendien werk insane er, die ik als medetweaker zo ook al vertrouw.
[/fixe plug]
Als jij denkt dat je voor F200 512MB premium Mushkin ergens kunt kopen moet je eens leren lezen! Het is Mushkin basic ram.
Nog vet goedkoop trouwens!
En nee, ik werk er niet.
Verwijderd
Afgelopen vrijdag heb ik het geheugen persoonlijk opgehaald, maar ik heb het ook nog niet kunnen testen. 't ziet er goed uit dus ik ga er van uit dat er geen problemen zullen zijn. Verder was het een aardige gozer en als ik nog meer geheugen nodig heb, dan zal ik zeker weer even op de site van icomputers kijken (de prijs is natuurlijk doorslaggevend
binnengekregen, ben weer bij
mijn verpakking is ook met keukenrol en krantpapier verpakt. antistatische zakje was beter geweest maar ja ze hadden die zeker niet op voorraad
oops sorry voor dubble postOp maandag 19 november 2001 17:18 schreef alvv het volgende:
Eindelijk is ie er dan 2 reepjes Crucial van 256 MB
binnengekregen, ben weer blij
mijn verpakking is ook met keukenrol en krantpapier verpakt. antistatische zakje was beter geweest maar ja ze hadden die zeker niet op voorraad
Op maandag 19 november 2001 09:21 schreef The_wdX het volgende:
ik heb ze net binnen.. 2x256MB echte!!! crucial ram. 2 grote ovale stickers. eentje met de logo en barcode en eentje met de serial number en barcode ... zijn niet echt prof verpakt. 2 stukje krantepapaier en dubbele foam. maar het ius wel effectief..
ik ga de modules ff uitproberen...\\laterz
Op maandag 19 november 2001 16:42 schreef Jeep het volgende:
Ik heb ze ook net binnengekregen (om 2 uur pas, waarom is de ptt bij jullie zo op tijd?)
Het zijn dus de echte met 2 rechthoekige stickers met ronde hoekjes (noemen jullie dat ovaal???).
Verpakking was keukenrol, pagina krant en dikke noppenenvelop.
Tracking was perfect, snel geleverd. Goeie informatie.
Ook ik kan ze nu nog niet uitproberen. Pas na zaterdag als ik op de HCC een bordje heb gekocht.
GVD !Op maandag 19 november 2001 13:36 schreef funksngrooves het volgende:
Ik heb net mijn chipjes van iComputers binnen,
-Zitten stikkers op
-Chipjes zijn van Micron
-Ik heb vertrouwen in iComputers
(nog nooit ergens zoveel info etc, over de bestelling gehad, bij andere zaken wacht ik soms wel weken voor een reply ofzo)
Kan ze vrijdag pas testen omdat ik dan pas mijn nieuwe mobo heb. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze niet goed zijn.
En nee ik werk niet bij icomputers
ik heb ze NOGSTEEDS NIET !!!
volgens die PTT tracking gedoe liggen ze nog daar in maassluis ofzo
damn, kutzooi !
k' heb ze ECHT hard nodig nu
Verwijderd
ik heb ze niet perse nodig en ik heb ze al
Jij wel en de PTT doet er l a n g over
Het viel me trouwens op dat op het remboursformulier afzender en geadresseerde omgewisseld waren!!!
ws door m*ts op het postkantoor maasluis verkeerd gedaan (was vrouwlijk handschrift...)
Zou dat misschien de oorzaak zijn?
mag ik toch niet hopenOp maandag 19 november 2001 18:39 schreef Jeep het volgende:
balen voor je
ik heb ze niet perse nodig en ik heb ze al
Jij wel en de PTT doet er l a n g over
Het viel me trouwens op dat op het remboursformulier afzender en geadresseerde omgewisseld waren!!!
ws door m*ts op het postkantoor maasluis verkeerd gedaan (was vrouwlijk handschrift...)
Zou dat misschien de oorzaak zijn?
Degelijk verpakt, dus in keukenrol (ideaal omdat ik verkouden ben), kranten (s.v.p. volgende keer een wat recentere krant), en een grote bubbel-envelop.
De afhandeling is perfect gegaan alleen de verpakking is wat minder.
Verder tevreden en nu maar afwachten totdat ik ze kan testen (i.v.m. verpakking).
Op maandag 19 november 2001 20:45 schreef joe-black het volgende:
Ik heb mijn 2 x 256 Mb Crucial ook binnen van Icomputers.
Degelijk verpakt, dus in keukenrol (ideaal omdat ik verkouden ben), kranten (s.v.p. volgende keer een wat recentere krant), en een grote bubbel-envelop.
De afhandeling is perfect gegaan alleen de verpakking is wat minder.
Verder tevreden en nu maar afwachten totdat ik ze kan testen (i.v.m. verpakking).
iedereen heeft ze al, behalve ik
Maassluis-Zuidvliet , balie postkantoren bv
als ik ze morgen nogniet heb, ga ik even HEEL boos worden op de PTT
Verwijderd
morgen ga ik lekker testjes draaien
Voor zover ik weet gebruikt mushkin geen winbond, dat is echt een baggermerkOp woensdag 14 november 2001 16:34 schreef DaBit het volgende:
Over iComputers:
Maargoed, het was nog niet alles. De module is gelabeld als een DDR PC2100 Mushkin module, met mushkin stickertje. Beetje wazig voor een 512MB module, niet? Nu, het zou kunnen dat ze gewoon de verkeerde opgestuurd hebben, dus voor de zekerheid heb ik nog maar even de chipconfiguratie gecheckt. De module is voorzien van 16 256Mbit Winbond chips, welke georganiseerd zijn als 64Mx4. 1x 256Mbit maakt 512MByte, dus de module is waarschijnlijk wel een 512MB module.
Lees toch gewoon eens voordat je begint te flamenOp maandag 19 november 2001 09:48 schreef PaPa het volgende:
Wat een vette NEPZAAK die ICOMPUTERS!
Bij dana elec ist makkelijk te controleren, die dingen worden verstuurd in een geseald boxje, met garantie papieren erop en een grote sticker erop, met het exacte type geheugen... (fsb,cas,mb,chips,etc)Op maandag 19 november 2001 17:02 schreef Raampie het volgende:
Zijn mening en ervaring.
Dus das niet zo kunstig...
heb zelf ook onlangs 256 mb dana elec geregd ecc gehaald, (voor 112 piek btw) en daar zat dus idd zo'n mooi doosje omheen van dana elec...vandaar dat het me zo te binnen schiet.
Gesealed en wel... altijd duidelijk....(imo)
Nou maak je me nieuwsgierig, PC2100? Zo ja, waaro?Op maandag 19 november 2001 22:05 schreef Sundead het volgende:
...
heb zelf ook onlangs 256 mb dana elec geregd ecc gehaald, (voor 112 piek btw) ...
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Maar je weet wat erop de Thunder K7 moet, dus ja, tis pc2100 geregd ecc..mooi dat dat soort dingen kunnen..
Ik heb Vorige week zaterdag ook 4 repen DDr 256 van Crucial besteld:
Zending wordt afgeleverd
Zending wordt opnieuw afgeleverd
Ik was vandaagg niet thuis maar heb ook geen briefje gevonden ....
Wat ik nog mis is iemand die ze al heeft overclocked, daar ben ik benieuwd naar
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Verwijderd
Bij mijn Dane Elec geheugen, wat ik bij Informatique had gehaald, zat ook zo'n doosje (wel 2x zo duur betaald als SundeadOp maandag 19 november 2001 22:05 schreef Sundead het volgende:[..]Bij dana elec ist makkelijk te controleren, die dingen worden verstuurd in een geseald boxje, met garantie papieren erop en een grote sticker erop, met het exacte type geheugen... (fsb,cas,mb,chips,etc)
Verwijderd
Vind het alleen toch jammer van de manier van verpakken, maar het is in ieder geval al ORGINEEL geheugen.
Verwijderd
Verwijderd
...ja dat geld dus niet als je Mushkin gaat kopen bij die luiOp donderdag 15 november 2001 09:57 schreef DaBit het volgende:
Even over mijn reepje Mushkin:
Volgens Mushkin zelf is het dus geen Mushkin geheugen.![]()
Mijn vermoeden klopt: Mushkin gebruikt geen 64Mx4 chips.
De vraag is nu: zit het probleem bij iComputers, of bij de leverantier van iComputers?
Verwijderd
Bij jullie net zo goed niet. Het kost 275 per reep. En toen het 200 kostte, en daarna 250, was het niet te bestellen.Op maandag 19 november 2001 16:52 schreef Jeep het volgende:
Als jij denkt dat je voor F200 512MB premium Mushkin ergens kunt kopen moet je eens leren lezen! Het is Mushkin basic ram.
Dus je kunt er elke prijs neerzetten die je leuk vindt zolang je toch geen betellingen kunt plaatsen.
Verwijderd
daar gaan we weer, weer zo wijsneusjes. Zie reactie Mushkin...ja dat geld dus niet als je Mushkin gaat kopen bij die lui
We do not guarantee ddr chips on our pages--unless product specifically mentions chip manufacturer.
I only see generic chip specs on all the 512mb DDR...so your customer is incorrect.
If one of our reps emailed or told him we didn't ship Winbond, I apologize. Most of us know exactly what we ship for majority of items at our site.
so yes we do ship Winbond for some of our 512mb DDR--if those chips are available & decently priced. That does not mean we always or only ship Winbond. The market shifts daily; we select the best chips available for the best price. This means the same item may have different chip manufacturers over the course of a year--depending on what we can get ahold of. We make every effort to stick with same manufacturers which have specs listed with a product--but chips will invariably differ over time unless we specifically guarantee chips.
does this help?
let me know if you have other questions.
Dorothy
Mushkin Enhanced Memory Systems
Customer Service Tech
800 569 1868 extension 211
Verwijderd
2x 512MB ddr 2100 om precies te zijn. Bij mij zitten er infeneon chippies op. Tot zo ver deze zinloze mededeling =]
hij ligt nu in dordrecht
Hopen dat hij het vandaag nog tot Almelo red
(toch wel errug handig dat track gedoe !
Heb je tenminste 100% Crucial DDR.
Heb de Registered besteld 6 * 256 PC2100 (CL2.5).
71 piek verzendkosten maargoed nog steeds sneller en goedkoper dan bij dat iComputers, zat op de site van crucial besteld en dinsdag ochten 9.45 stonden ze bij me duer met het geheugen en dat vanuit de US!!
Hun service is echt geweldig (FedEx).
Dus dikke pluim voor Crucial.com!
Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz
'k heb et binnen
Dikke pluim voor Icomputers, dat het wat laat is aangekomen komt door de PTT
Nu es ff teste/overklokken
[edit]
dit valt me toch een beetje tegen
op 133/266mhz: (cas 2)

is wel redelijk vind ik.

Dit is wat minder..hij draait namelijk op cas 2.5 !
cas 2 trekt hij NIET op 150/300 mhz !!
op 166/332 start hij helemaal niet op, zelfs op cas3 niet, maar dat zou ook aan m'n proc kunnen liggen....
maar ik had toch zeker wel verwacht dat hij 150 mhz op cas 2 kon draaien
Verwijderd
Lekker is dat, nah ik krijg het morgen binnen, was maandag al gebracht maar was niet thuis, dan vrijdag nieuw bordje en XP cpu-tje,.... dan horen jullie het wel weer. 150mhz cas2 is opzich wel goed, moet ie die 150 wel halen!
overigens Cutebritney, wat voor moederbordje heb jij? kan het ook nogal van afhankelijk zijn.
hij boot momenteel wel op 150 mhz cas 2, maar dan krijg ik bij het straten van windows een errorOp dinsdag 20 november 2001 19:31 schreef SALLY het volgende:
Meen je dat nou joh?? Iedereen door die verhaaltjes massaal crucial geheugen aan het bestellen geweest, inclusief ik, en dan draait het niet eens op 150mhz cas2??
Lekker is dat, nah ik krijg het morgen binnen, was maandag al gebracht maar was niet thuis, dan vrijdag nieuw bordje en XP cpu-tje,.... dan horen jullie het wel weer. 150mhz cas2 is opzich wel goed, moet ie die 150 wel halen!
overigens Cutebritney, wat voor moederbordje heb jij? kan het ook nogal van afhankelijk zijn.
Ik heb de ECS K7S5A, het kan daar idd ook aan liggen...
wel vaag dat mijn SDRAm dan WEL de 150mhz @ cas 2 haalde....
Verwijderd
Uhm,... ik werk er niet hoor! LOLOp dinsdag 20 november 2001 04:12 schreef HlpDsK ten onrechte het volgende:
Bij jullie net zo goed niet. Het kost 275 per reep. En toen het 200 kostte, en daarna 250, was het niet te bestellen.
Dus je kunt er elke prijs neerzetten die je leuk vindt zolang je toch geen betellingen kunt plaatsen.
insane wel, en die naam vertrouw ik net zo goed als Hlpdsk. En ik kan er 1 btje slecht tegen als mensen iemand ten onrechte zwart lopen te maken. Vandaar mijn vette plug.
/me moest ff tegengas geven
Ik heb gewoon goed gelezen gekeken bij Mushkin zelf en bij iComputers. En mijn verstand gebruikt... Dus wist ik dat ik die Mushkin niet moest hebben.
Na tig testen gelezen te hebben blijkt Crucial gewoon de beste...
En balen dat er geen 512 MB van Crucial bestaat
Verwijderd
Ja dat lijkt me ook inderdaad niet het beste bordje om het maximale uit de rest v je hardware te halen, al is ie lekker goedkoop en naar het schijnt erg stabiel? Dan mag je al (erg) blij zijn als je FSB 145 ofzo kan draaien, toch?Op dinsdag 20 november 2001 19:48 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
hij boot momenteel wel op 150 mhz cas 2, maar dan krijg ik bij het straten van windows een error
Ik heb de ECS K7S5A, het kan daar idd ook aan liggen...
wel vaag dat mijn SDRAm dan WEL de 150mhz @ cas 2 haalde....
Ik ga vrijdag es kijken of ik er een Epox EP-8KHA+ kan krijgen, of anders evt een ander KT266A bordje, dan maar hopen dat daarmee de FSB150 met een XP1700 of 1800 wel te halen is!
OVERIGENS... wel interessant feitje dat je SDRAM 150 haalde... is dat nou een merkbaar verschil tussen SDRAM en DDR RAM? wel interessant, heb ook nog een tijd dat bordje van je erg interessant gevonden. Heb je trouwens ICQ? zal toch wel? mijn nummertje is 34817569, praat wat makkelijker
2.9volt is meestal een ideale spanning om zeker 150Mhz op cas 2 te kunnen draaien.
Probeer het maar.
nouja, ik heb hem nu op 150 mhz lopen, cas 2.5....gaat opzich wel relaxtOp dinsdag 20 november 2001 20:15 schreef SALLY het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me ook inderdaad niet het beste bordje om het maximale uit de rest v je hardware te halen, al is ie lekker goedkoop en naar het schijnt erg stabiel? Dan mag je al (erg) blij zijn als je FSB 145 ofzo kan draaien, toch?
Moet zeker lukken lijkt meOp dinsdag 20 november 2001 20:15 schreef SALLY het volgende:
Ik ga vrijdag es kijken of ik er een Epox EP-8KHA+ kan krijgen, of anders evt een ander KT266A bordje, dan maar hopen dat daarmee de FSB150 met een XP1700 of 1800 wel te halen is!
tonutoe merk ik het verschil niet echt HEEEEEL erg sterk, helaas.Op dinsdag 20 november 2001 20:15 schreef SALLY het volgende:
OVERIGENS... wel interessant feitje dat je SDRAM 150 haalde... is dat nou een merkbaar verschil tussen SDRAM en DDR RAM?
Maar het hele systeem loopt wel errug soepeltjes
Strax ff kijken of het nu ook lukt realtime Divx te capturen met m'n tvkaart
en daar lopen we helaas tegen een van de beperkingen aan van m'n moboOp dinsdag 20 november 2001 21:10 schreef Rick2001 het volgende:
Cute, voer de spanning maar eens op voor je DDR-SDRAM en dan zie je dat je wel degelijk hoger zult komen.
2.9volt is meestal een ideale spanning om zeker 150Mhz op cas 2 te kunnen draaien.
Probeer het maar.
ik geloof niet dat dat mogelijk is
wacht ff, brb, ff het bios checken
[edit]
helaas
Verwijderd
geen verschil merkbaar tussen sdram en ddr, zat er dik in. naja wat had je dan ook verwacht he,... er is nog zowat nix op de markt qua games of wat dan ook waarmee je een hogere performance wel zou merken denk ik. helemaal als het gaat om 10-15% performance-winst ofzo.
nah dat genaaid zal toch wel meevallen? kans is al groot dat het niet aan je geheugen ligt!
heeft rick trouwens icq? dit aangezien ik van plan ben zon beetje dezelfde configuratie te kopen als jij hebt
Geen ICQ hier. Dat heeft zo zijn redenen.
Ik reageer altijd op emails, dus dat is wel een optie.
Verwijderd
Ja als jij ook nog eens wat meer van dat soort replies hier zou posten dan wordt het nog wel wat denk ik!Op dinsdag 20 november 2001 21:49 schreef Michaeltjuh het volgende:
Wat een dramatisch niveau hier weer.
Verwijderd
NogalOp dinsdag 20 november 2001 20:09 schreef Jeep het volgende:
En balen dat er geen 512 MB van Crucial bestaat
mee eensOp dinsdag 20 november 2001 23:25 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Nogal
Verwijderd
Verwijderd
en voor de rest wou ik ff melden dat Icomputers zeker kan rekenen dat ik nog wat vaker reepjes bestel.
jotronix uit.
Verwijderd
dat zal niet gaan lukken, hij is nog nergens te koop. Lijkt me sterk dat ze hem op de HCC wel hebbenOp donderdag 22 november 2001 15:05 schreef alvv het volgende:
ik heb crucial ook al een paar dagen binnen, en nu maar hopen dat ik morgen een KR7A kan krijgen dan kan ik wat testen.
[/quote]
maarre ik blijf hopen
Verwijderd
2 reepjes 256meg cas2.5 Crucial DDR! mooie stickertjes met blauwe streep derop, MT op de chippies? Micron technologies neem ik aan, moet wel goed zijn lijkt me. Niet al te best verpakt in bubbeltjespapier, keukenpapier en krantepapier, maargoed, hoop dat dat verder geen negatieve invloed heeft gehad op de capaciteiten vd dingetjes.
Verwijderd
0144 2-2
MT 46V16M8
TG -75 A
rechtsbovenin staat dus 2-2.... heeft dat ook nog een betekenis? Ik zag op een plaatje, dat iemand gepost had in deze thread ook van zijn reepjes, dat daar 1-1 staat volgens mij als ik het goed zie.
Iemand enig idee of die nog enige betekenis hebben, zo ja wat dan?
Dit betekend in ieder geval niet dat het cas 2 is netzomin als er op sommige Infineon PC133 modules C2 staat.Op donderdag 22 november 2001 19:21 schreef SALLY het volgende:
Ik heb trouwens het volgende op mijn chipjes staan:
0144 2-2
MT 46V16M8
TG -75 A
rechtsbovenin staat dus 2-2.... heeft dat ook nog een betekenis? Ik zag op een plaatje, dat iemand gepost had in deze thread ook van zijn reepjes, dat daar 1-1 staat volgens mij als ik het goed zie.
Iemand enig idee of die nog enige betekenis hebben, zo ja wat dan?
Dit zal een of andere type aanduiding zijn.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Order Date/Time: November 21, 2001 09:41:01 UK Time
Vanochtend al binnen
Kortom, super service, goed verpakt en UPS was snelllllll
Verwijderd
eerste oc resultaten zijn niet al te best nu, fsb140 haalt ie wel maar 145 gaat niet goed, gaat al vrij snel rebooten dan.
dat met een XP 1800+ ... zou toch hoger moeten kunnen?
Zet je VDDR maar eens wat hoger. Om hoog te kunnen clocken hebben CRUCIAL modules meestal 2.9volt of 3.0volt nodig om met hoge timings stabiel op een hoge FSB te kunnen lopen.Op vrijdag 23 november 2001 22:57 schreef SALLY het volgende:
nou die van mij waren toch echt wel schandalig slecht verpakt. nix antistatisch of wat dan ook, gewoon kranten en keukenpapier.
eerste oc resultaten zijn niet al te best nu, fsb140 haalt ie wel maar 145 gaat niet goed, gaat al vrij snel rebooten dan.
dat met een XP 1800+ ... zou toch hoger moeten kunnen?
Verwijderd
en trouwens, dat ik de fsb niet hoger dan 143 krijg, dat kan toch ook heel goed aan andere componenten liggen dan het geheugen of dnek je echt dat het geheugen het waarschijnlijkst is? Zou ook de CPU kunnen zijn misschien? al dacht ik dat ik ook die Y stepping wel had, die zou toch goed moeten zijn. het regeltje onder die waar AGKGA en dan een getal stond begon met een Y... is dat dan Y-stepping? de goeie?
Verwijderd
Ultra-degelijk.
Jij hebt het ASUS board en daar kun je dus niet zo erg goed je geheugen mee overclocken.
3.0volt is niet teveel van het goeie als je hoog wilt clocken.
Met de Thunderbird 1400Mhz die ik had, liep mijn geheugen perfect op 166Mhz met de hoogste timings en 2.9volt.
Mijn 1800+ heb ik net unlocked, dus ik moet nog kijken hoever ik hem krijg met deze cpu.
En je weet tenminste zeker dan niet 10 man je modules in de handen hebben gehad. (statisch enzo.)Op zaterdag 24 november 2001 00:55 schreef HlpDsK het volgende:
Als je ze bij Crucial zelf besteld krijg je ze mooi in een kartonnen doosje, met daarin zwart of roze schuimrubber, dan een anti-statisch zakje met daarin de modules + installatiehandleiding (heel boekwerk, en dan weer een laag schuimrubber.
Ultra-degelijk.
ik zie nergens zo'n barcode nummer ofzow