ISDN en FTP downloaden

Pagina: 1
Acties:

• atttze
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 13:03
Op sommige FTP servers heb ik bij het downloaden van bestanden vanaf +- 4KB problemen als ik dit doe met mijn ISDN verbinding.
Probeer ik het via een analoog modem of kabelverbinding dan komen de bestanden wel binnen. Is hier een oplossing voor, behalve dan 'niet de ISDN te gebruiken...' ?

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 18:08

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik vind het maar raar dat je zegt dat je met ISDN geen bestanden kan downen van +/- 4 KB.
Dit moet gewoon kunnen, maar misschien heb je een paar instellingen niet goed staan. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• atttze
Ik vind het zelf ook erg raar dat als ik een bestand download dat groter is dan zo'n 4 KB er maar 2 a 3 KB binnen komen en mijn internetverbinding daarna 'plat' ligt. Het ligt volgens mij niet aan mijn instellingen. De FTP servers die ik benader zijn van derden en soms gaat het wel goed, maar vaak niet. De FTP server waar het zonet nog op fout ging is een ProFTPD 1.2.2rc1

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Maar ik lees ook dat je kabel hebt, waarom zou je dan gebruik gaan of willen maken van ISDN.

• atttze
Ik zeg niet dat ik kabel heb, ik zeg alleen maar dat het met kabel geen problemen geeft.
Ik heb dus geen kabel.

En voor de duidelijkheid: het gaat bijna altijd mis met bestanden die groter zijn dan 4KB, maar kleinere bestanden komen juist wel goed aan.

Ik download een bestand [met ISDN] van 10 KB: de eerste KB's komen met de vertroude 8kb/s binnen, maar dan opeens floept de snelheid naar 0,2kb/s ofzoiets en ligt mijn internet verbinding helemaal plat... emailen wil niet meer, FTP-en ook niet, HTTP-en ook niet.

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

en dit gebeurd gewoon bij alle bestanden, ongewenst de locatie waar het vandaan moet komen.

• atttze
mmmh
ik weet het niet precies
ik ben het aan het testen, maar nu gaat alles goed....
volgens mij gaat het nu goed omdat de download snelheid nu maar tot 4kb/s komt, ipv tot 10kb/s 's ochtends als het blijkbaar wat rustiger is

ik heb al es gehoord dat het aan een timeout zou kunnen liggen, maar hoe en wat precies weet ik niet.

morgen ochtend zal ik het weer es ff testen.

• atttze
Ik heb het net 3 keer geprobeerd.

Een HTML bestandje van 7968 bytes werd de eerste keer gedownload t/m 4088 bytes.
De tweede keer werd de file t/m 7968 bytes geresumed.
De derde keer weer opnieuw: 4184 bytes binnen toen mijn internetverbinding er weer mee op hield...

Waar de bestanden op de server staan maakt niet uit!
Dit bestand stond op een FTP server van Eigendomein.nl
Deze geeft eigenlijk altijd problemen.
Ook een ander domein op een Eigendomein server geeft nu problemen.
Hetzelfde bestandje, komt nu maar tot 8131 bytes binnen :?
Pagina: 1