Toon posts:

formateren doet er erg lang over ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*schaam* ik heb nog nooit een 40gb hd geformateerd, maar hij doet er zo verrekte lang over, kan me bijna niet voorstellen dat dat normaal is, hij doet er ruim een uur over, klopt dit?

Verwijderd

Uhm... nee :) Bij mij duurt het formatteren van mijn 60 GB ongeveer een half uurtje, dus...
Wat voor HD is het precies?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een uur is wel errug lang... halfuur ofzo zit meer in de richting.

Zitten er erg veel bad blocks ofzo op?

Virussen? Scan ze hier!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm een uur niet, tenminste bij mij niet, zal van de rest van je PC afhangen, kan ook zijn dat je mem niet lekker is of je hd controller.

Verwijderd

Ja ik denk het wel he.
Hoe groter de schijf hoe langer het duurt.
Het heeft ook te maken met de snelheid van je HDD.
5400 tpm of 7200tpm..

als je snel alles leeg wil hebben moet je /q achter format zetten.
dit werkt niet met nieuwe harde schijven..

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 14 november 2001 15:37 schreef Reepie het volgende:
als je snel alles leeg wil hebben moet je /q achter format zetten.
dit werkt niet met nieuwe harde schijven..
Wat is dat voor onzin ? Ligt aan jou dan.

Verwijderd

Topicstarter
het is 5400 toeren en zit achter een raid1 controller

pc opzich zal het niet aan liggen, is zeer snel systeem

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ja, ik heb ook een half uur moeten wachten voordat mijn 60 GB schijfje geformateerd was. :(

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op woensdag 14 november 2001 15:39 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Sowwy, maar waarom vind jij dit onzin?

Met nieuwe harde schijven (of net opnieuw gepartitioneerde schijven) kun je met het DOS format commando de /q niet gebruiken. Dan vraagt ie of je wilt doorgaan met normale format.

Oplossing: PQMagic... :)

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 15:39 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Dat is geen onzin. Als je format /q doet, dan wist hij de gehele harde schijf, wat vele malen sneller gaat dan de hele harde schijf wissen en opnieuw indelen.
Als je net een nieuwe harde schijf koopt, moet je de harde schijf eerst opnieuw indelen en moet je dus een volledige format doen. Alleen format /q werkt dan niet.

• PCR
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Heb je wel eens een paar gig (die zo gefragmenteerd zijn als het maar kan :) ) gekopieerd van de ene HD naar de andere HD in dezelfde comp?

Codedivision | Freedom Internet

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 14 november 2001 15:42 schreef Laserbeak het volgende:

[..]

Dat is geen onzin. Als je format /q doet, dan wist hij de gehele harde schijf, wat vele malen sneller gaat dan de hele harde schijf wissen en opnieuw indelen.
Als je net een nieuwe harde schijf koopt, moet je de harde schijf eerst opnieuw indelen en moet je dus een volledige format doen. Alleen format /q werkt dan niet.
Ja dat snap ik, dat is idd zo als je nog geen geformatteerde partities hebt, ik begreep em alleen anders.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 15:43 schreef pc-reactive het volgende:
Heb je wel eens een paar gig (die zo gefragmenteerd zijn als het maar kan :) ) gekopieerd van de ene HD naar de andere HD in dezelfde comp?
nope het is een nieuwe pc. en heb dus gewoon ff de raid geconfigureerd voorzover mogelijk en net ff fdisk gedaan (ga hem eerst ff met winxp testen daarna pas linux) en nu format, maar hij is nu op 97% maar hij was al vanaf kwart voor 3 bezig

Verwijderd

Maak en formatteer je partitie onder linux.. is ie in 2 minuten klaar. :)

De /q optie werkt alleen als de schijf al geformatteerd was, hij knikkert dan alleen de fat-tabel leeg..

• PCR
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Op woensdag 14 november 2001 15:45 schreef Kertje het volgende:

[..]

nope het is een nieuwe pc. en heb dus gewoon ff de raid geconfigureerd voorzover mogelijk en net ff fdisk gedaan (ga hem eerst ff met winxp testen daarna pas linux) en nu format, maar hij is nu op 97% maar hij was al vanaf kwart voor 3 bezig
[HK mode]
Tja als ik een HD was had ik ook geen zin om in eens heel hard te gaan lopen omdat mijn baas dat zo graag wil >:)
[/HK mode]

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

als je formatteren snel wilt doen en je hebt xp of nt... 1 partitie aanmaken... formatteren in dos.... windows op installen... en dan naar de tijd in xp/nt de rest doen.... die maakt partities + format in ntfs = 3 sec ofzow :)

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 16:05 schreef devian het volgende:
als je formatteren snel wilt doen en je hebt xp of nt... 1 partitie aanmaken... formatteren in dos.... windows op installen... en dan naar de tijd in xp/nt de rest doen.... die maakt partities + format in ntfs = 3 sec ofzow :)
Ja, maar die grote partitie moet je dus alsnog formatteren, wat alsnog heel lang duurt...

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

:? Euh, ik weet niet, maarre :?
Mijn IBM 60GXP 40gb harddisk is in ong. 8 minuten geformatteerd. (Ja, gewoon DOS, gewoon Format.com [GEEN QUICKFORMAT])

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nadat je je nieuwe HD hebt gepartitioneerd kan je 'm formatteren met het commando format in de dos-prompt. In de windows explorer kan je 'm ook formatteren, door rechts te klikken op de drive. De laatste optie is binnen de minuut klaar (eergisteren op een 20GB).
Windows adviseert wel om een uitgebreide check-disk te doen, met surface-scan. En dat duurt weer eeuwen natuurlijk...

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1