Dubbel opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:29
Ik heb het volgende probleem (search gebruikt):
Steeds als mn pc een tijd (een nacht bv.) uitstaat en ik zet hem aan hangt hij na je je wachtwoord hebt ingevult.
als ik dan weer reset doet ie het gewoon weer
Oh ja als ik al mn netwerk protocolen verwijder doet ie het wel gewoon.

Mn systeem :
Dell
P3 450, 256 mb ram, 30 gig, viper770, Realtek8138 pci fast ethernet nic (loopt op 10mbit, protocollen : tcp/ip--> ip addres automatisch toegewezen, file sharing, client voor m$ networks), windows 98

En als ik zelf mn ip addressen opgeef doet ie het ook niet
En ik heb ook al de nieuwste driver voor mn netwerk kaart

• Dax
Niemand? :?

Verwijderd

Mij denkt dat het aan de netwerkkaart ligt. Windows wil nog wel eens wachten tot zijn ip is toegewezen.

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:12
Slechte netwerkkabel, waardoor de dhcp niet aan komt?
Dan gaat windows wachten, en het pas na lange tijd weer proberen.....

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Dax
Op woensdag 14 november 2001 16:40 schreef gjkamstra het volgende:
Slechte netwerkkabel, waardoor de dhcp niet aan komt?
Dan gaat windows wachten, en het pas na lange tijd weer proberen.....
Ja maar dat verklaart niet waarom hij wel opstart als ik een keer re-set

• Dax
up^^^

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

hmmmz, en je zegt dat hij het wel doet als je opnieuw je protocollen installeert? dan is het toch opgelost?

anyway, probeer eens een ander nicje, misschien ligt het aan je mobo ofzow (ik kan op het moment nix beters verzinnen) :9

Chriet Titulaer is de man

• klaasvaag
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Op woensdag 14 november 2001 23:31 schreef uzer het volgende:
hmmmz, en je zegt dat hij het wel doet als je opnieuw je protocollen installeert? dan is het toch opgelost?

anyway, probeer eens een ander nicje, misschien ligt het aan je mobo ofzow (ik kan op het moment nix beters verzinnen) :9
correctie: hij zegt als het werkt als ie zijn protocollen verwijdert.. Dus dan werkt helemaal nix meer...

• Dax
Op donderdag 15 november 2001 00:02 schreef KlaasVaag het volgende:

[..]

correctie: hij zegt als het werkt als ie zijn protocollen verwijdert.. Dus dan werkt helemaal nix meer...
Jah en als ik nadat ie hangt opnieuw opstart, het gaat steeds om die eerste keer dat ik opstart

Verwijderd

En als je nou gewoon je computer aan zet, ff wacht tot windows begint met opstarten en dan al reset? Als het dan wel werkt zou ik dat gewoon doen >:)

Nee, ik heb inderdaad ook het vermoeden dat vriend DHCP hier de boosdoener is op de een of andere manier. Heb je echt NIX ingesteld voor die NIC, dus ook geen subnetmaskers enzo?

• Dax
Op donderdag 15 november 2001 10:52 schreef SICdude het volgende:
En als je nou gewoon je computer aan zet, ff wacht tot windows begint met opstarten en dan al reset? Als het dan wel werkt zou ik dat gewoon doen >:)
Kost me teveel tijd
Nee, ik heb inderdaad ook het vermoeden dat vriend DHCP hier de boosdoener is op de een of andere manier. Heb je echt NIX ingesteld voor die NIC, dus ook geen subnetmaskers enzo?
Nee helemaal nix

• Dax
Weet echt niemand het???? :?
Het is echt zwaar iritand :'(

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
gokje: stroomvoorziening op moederbord naar pci-slot met die nic werkt eerste keer nog niet goed. na warme reboot wel.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1