Toon posts:

[WC] Zo stil mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben eens aan het rond kijken of ik mijn bak kan gaan koelen met water (ik hoor meer fans dan muziek ;) ). Ik heb al e.a. op het forum rondgekeken en ik heb geen zin in lekken. Vandaar dat ik mijn slangen van echte kopere buis wil maken (6 tot 8 mm doorsnee zoals ze bij airco's gebruiken).
kan iemand mij vertellen waar ik info kan vinden over geluidniveau's van pompen want ik wil dus snelheid zonder geronk. En wat zijn kwalitatieve goeie pompen?

De warmte wil ik afvoeren via een radiator en deze eventueel voorzien van een ventilator (geluid onder de 25 dB).

AMD 1200@1200 ;( ( de proc wordt namelijk erg warm, +/- 70)
MSI PLANKJE (DDR)
300 W voeding

Alvast bedankt
Floor

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik heb een Sicce Idra bij oc-shop.nl gekocht, en deze hoor je bijna niet. Je moet hem echt uit en aan zetten om het verschil te horen. Hij staat inline dus niet in een reservoir. Als je je kast dicht heb zitten, hoor je hem _niet_. Echte aanrader dus .

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Op woensdag 14 november 2001 14:38 schreef Floor het volgende:
Vandaar dat ik mijn slangen van echte kopere buis wil maken (6 tot 8 mm doorsnee zoals ze bij airco's gebruiken).
Dan wordt je case wel erg zwaar denk ik, of niet? Ik ben koperen leidingen nog niet eerder tegengekomen, maar ik heb ook geen watercooling...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Dat zwaar zijn valt wel mee, maar het is niet zo flexibel, lastig te maken, en niet herbruikbaar als je weer een upgrade doet..

Als pomp heb ik een sicce nova (kleine versie van de idra). Ding is ook heel stil.. (hdd's/voedingsfan etc. maken meer herrie!)

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 16:46
Ik vraag mij af of je met koperen leidingen de trillingen van de pomp niet aan heel je systeem gaat doorgeven. Normaalgezien is de waterpomp enigszins gedempt opgehangen, maar die stugge koperbuizen doen dat natuurlijk teniet...

Ik weet niet hoeveel een Sicce pomp trilt, maar ik weet uit ervaring dat Eheim pompen serieus trillen...

• toastingnow
  • Laatst online: 12-05 10:10
Wacht effe, onovergeklokt al 70 graden??? Zou eerst eens je HS es nakijken...

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
alvast bedankt voor de reactie maar @home lag er een tijdje uit.
Uhh, wat is HS? :?

De trillingen vang ik op door de pomp via een flexibele slang aan te sluiten, deze is ook van metaal. Het gewicht van ik op d.m.v. ondersteuning van de buizen.

Groeten Floor

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 17:34 schreef Floor het volgende:
Groeten Floor
Zie http://www.slotje.com voor de FaQ, dit mag nml niet :)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 08:44

scorpionv

This space for rent

Op zondag 18 november 2001 17:43 schreef prenobe het volgende:

[..]

Zie http://www.slotje.com voor de FaQ, dit mag nml niet :)
Opbouwende post hoor.

Ontopic, ik denk dat een constructie met koperen buizen lastig wordt, het wordt ten eerste zwaar, en ten tweede super lastig te verwerken.

Kwalitatief goede pompen zijn toch wel de Eheims. Ik heb zelf een Sicca Idra (of Nova iig de 1300l/h) en die bromt me eigenlijk toch iets te veel. Misschien ga ik nog eens om een nieuwe.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 17:48 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Opbouwende post hoor.
Is het dan verkeerd :)

? ontopic: ik ben ook wel geinteresseerd in een geluidloze PC. Ik zit alleen met het probleem van de ventilator van de voeding...

Verwijderd

Topicstarter
Enne, enig idee waar je Eheims kan krijgen?

Ik heb trouwens ff de FAQ lijst zitten doorlezen enne ik zie niks staan over een mijn afsluiting, achja, ik zit ook ín dem les op 't moment :z

Ik ben trouwens aan het kijken of het mogelijk is om hogedruk PVC te gebruiken. Alleen ff kijken hoe het met de statische elektriciteit staat, daar is PVC wel erg gevoelig voor. Ik zal daar dus voorzieningen voor moeten aantreffen. HD PVC buizen kunnen erg goed tegen trillingen en zijn makkelijk te aan te leggen (lijmen) en er zijn allerhande appendages voor te krijgen.
Koper is ook makkelijk te maken hoor, het steld niet veel voor, als je de juiste spullen maar hebt :Z. Daarbij, kun je de constructie zelfdragend maken, iets dat bij slangen lastiger gaat.

Enne thanks for viewing
Greetz (beter?)
Fl:):)r

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 21 november 2001 10:47 schreef Floor het volgende:
Bij oc-shop :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 17:49
Op woensdag 14 november 2001 14:38 schreef Floor het volgende:
Ik heb al e.a. op het forum rondgekeken en ik heb geen zin in lekken. Vandaar dat ik mijn slangen van echte kopere buis wil maken (6 tot 8 mm doorsnee zoals ze bij airco's gebruiken).
en als je die koperen buizen niet goed aanlegt kunnen die zeker ook niet gaan lekken |:(
Waarschijnlijk als je gewoon slang gebruikt en dit goed aanlegt en goed test heb je ook geen last van lekken hoor :)

Hail to the king baby!

Verwijderd

Ik zou gewoon voor siliconen slangen gaan.. die zijn gewoon een stuk gemakkelijker in het gebruik (flexiebel), en ze zullen ook niet lekken (mits je klemmen gebruikt)

Op je radiator hoef je in principe geen fan zetten, en wanneer je je PSU fan vervangt voor een stillere papst fan zal het aantal decibel heel laag zijn ..

Succes..

P.S zet je HeatSink (HS) ff recht op je core en smeer d'r geleidingspasta tussen..

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Op woensdag 21 november 2001 10:47 schreef Floor het volgende:
Kijk een op www.aquariaveldhuis.nl

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 21:53
[beetje offtopic)
ik heb ook al vaak aan waterkoeling zitten denken, en aan al het geld dat ik aan heatsinks en fans heb uitgegeven had ik ook al lang een setje + alles kunnen kopen.

ik vind mijn 2 7200 toeren schijven (3e op komst) veeel meer herrie maken. als ik zou willen kan ik 4 fans in mijn systeem uitschakkelen, dan is alles nog stabiel, ik hoor echter liever een rustig gezoem van de fans dan de schijven. (dat het hiiiiing geluid van mijn schijven dempt)

Verwijderd

Als je je systeem zo stil mogelijk wil maken hou er dan toch nog minimaal een of 2 ventilators op 7 volt in. Een gast in amerika had zijn condensators opgeblazen, en die dingen waren gegarandeerd tot 105 graden!! Een beetje airflow in je kast blijft een must.

salvador4
Je kunt ook je schijven ophangen met tape of iets anders. Dit scheelt als een hoop lawaai. De schijven inpakken in isolatie zou hun dood betekenen. Je kunt echter wel een waterblok op je HDD zetten en hem dan in geluidswerende isolatiemateriaal inpakken. Ik heb ook een site gezien waar iemand zijn harde schijven tussen twee grote koelblokken had geklemd, en dit geheel aan 4 stukken riem ofzo had opgehangen. Scheelde een paar dB, en je hebt ook nog eens minder sterke fan voor je schijven nodig.
I heb ook net een stuk op http://www.digital-explosion.co.uk/public_html/Tutorial_HDWaterBlock.html gezien, die met waterkoeling 2 schijven koelen. 3zou natuurlijk ook te doen zijn. Dan kun je er helemaal zonder problemen isolatie omheen kunnen bouwen.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:10
Is het dan niet voldoende om een vrij groote heatsink op je HD te zetten en de boel dan te isoleren? Exclusief de heatsink natuurlijk, voor wie het niet begreep...

• Silva
  • Laatst online: 28-04 12:22
joh koperen buizen kan je niet eens op je cool blok vastmaken, jah moet je gaan solderen ofzow... das minder... ik zou gewoon slangen doen, veel makkelijker en lekken kun je wel testen op een krant ofzow.. alles ff aansluiten en goed aanlaten drukken voor van die ringen hoe heten die krenge ook al weer om je slangen vast telaten klemmen naja iig... dat gaat veel beter... hoe kom je er bij, koper :)) hehehe

naja latah

Verwijderd

Kleine stukjes slang
beetje door elkaar ( sorry )
Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh665387/Jpeg/images/waterkoeling_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh665387/Jpeg/images/waterkoeling_10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh665387/Jpeg/images/waterkoeling_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh665387/Jpeg/images/waterkoeling_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh665387/Jpeg/images/waterkoeling_8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh665387/Jpeg/images/waterkoeling_9.jpg

• shades
  • Laatst online: 06-03 10:48

shades

huh ?

70 C ?
Heb je het plakketjes wel onder je heatsink vandaan gepulkt ??

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

De temperatuur heb ik via het mobo gemeten, dus het kan te hoog zijn. Maar toch, de fohn is er niet minder door. Koper of HD PVC is makkelijk aan te leggen, vooral HD pvc gegarandeerd water dicht. Slangen hebben last van veroudering, HD PVC niet (is dan ook een stuk duurder). Ik heb het geluk dat ik makkelijk en goedkoop aan deze materialen kan komen, vandaar dat ze mijn voorkeur hebben.

Maar,allemaal bedankt voor de reacties.

Greetz Fl:):)r
Pagina: 1